SkyscraperCity banner

821 - 833 of 833 Posts

·
Registered
28 Posts
Afgelopen weekend nog eens wat foto's genomen van de Manhattan toren in Roermond. Ook heb ik vanuit de naastliggende Arlo flat een paar foto's genomen van de omgeving, waaronder het resterende Jazz city locatie waar nog bebouwd gaat worden (leek mij wel een leuke toevoeging):

Helaas kreeg ik de toren niet volledig in beeld op de onderstaande foto. Wat goed zichtbaar is is hoe de begane grond er uit gaat zien. Ik moet zeggen dat ik wel hou van deze look met beton elementen en glas partijen. Al met al een mooie toevoeging voor de stad, zeker als je vanuit de maasbrug Roermond binnen rijd ziet het er gaaf uit.

Hieronder de locatie voor de nog resterende fases van het Jazz city plan. Volgens de planning op de site wordt er pas in het 2e kwartaal van 2021 begonnen aan de volgende fases.

Als laatste een mooi zichtpunt richting de stadshouder en het centrum van Roermond. Ook kun je mooi de hoogbouw gebouwen onderscheiden en zie je de vorderingen van de N280 t.p.v. de kruising buitenop en Wilhelminasingel.

·
Registered
41 Posts
De eerste en de laatste foto vind ik mooi. Heb je Manhattan al eens bekeken als de zon laag staat en er op schijnt? Dan krijgt het gebouw een gouden gloed. Het is echt een nieuwe landmark aan het worden.

·
skyscraperized
821 Posts
In de krant staat vandaag een stuk dat uitbreiding van Jazz City en dan met name het "Aziatenhotel" voorlopig niet wordt voortgezet. De markt uit Azië is door de coronacrisis opgedroogd en er is nog geen bestemming voor de winkelruimtes onderin. Hier zou eerst outlet in gaan uitbreiden maar hier zien ze mede vanwege de coronacrisis voorlopig van af. Raad van Roermond gaat 1e kwartaal 2021 opnieuw naar het project kijken. Ik verwacht dus dat het nog wel een hele tijd gaat duren voordat hier een schop de grond in gaat.

·
skyscraperized
821 Posts
295801
295802

De manhattan gisteren.

·
Registered
117 Posts
In de krant staat vandaag een stuk dat uitbreiding van Jazz City en dan met name het "Aziatenhotel" voorlopig niet wordt voortgezet. De markt uit Azië is door de coronacrisis opgedroogd en er is nog geen bestemming voor de winkelruimtes onderin. Hier zou eerst outlet in gaan uitbreiden maar hier zien ze mede vanwege de coronacrisis voorlopig van af. Raad van Roermond gaat 1e kwartaal 2021 opnieuw naar het project kijken. Ik verwacht dus dat het nog wel een hele tijd gaat duren voordat hier een schop de grond in gaat.
Ik heb dat stuk gemist, maar in dit stuk van vorige week staat dat het niet in de ijskast wordt gezet. Dus wat klopt dan?

·
skyscraperized
821 Posts
In artikel dat je quote staat: "Wethouder Angely Waajen liet weten dat het college de raad al tegemoet is gekomen door een nieuw ‘ijkmoment’ in te bouwen. Was het eerst de bedoeling de huidige ontwerpverklaring te zijner tijd zonder tussenkomst van de raad om te zetten in een definitieve, nu mag de raad in het eerste kwartaal van 2021 wederom zijn zegje doen. Volgens Waajen is er geen enkel verschil tussen dan ‘neen’ zeggen of dat nu doen. In beide gevallen kan de benodigde omgevingsvergunning niet worden verleend. ".

Dus in principe vergelijkbaar met nieuwe artikel: tot 1e kwartaal 2021 gebeurt er sowieso niets en dan mag de raad weer z'n zegje doen.

·
Registered
117 Posts
In artikel dat je quote staat: "Wethouder Angely Waajen liet weten dat het college de raad al tegemoet is gekomen door een nieuw ‘ijkmoment’ in te bouwen. Was het eerst de bedoeling de huidige ontwerpverklaring te zijner tijd zonder tussenkomst van de raad om te zetten in een definitieve, nu mag de raad in het eerste kwartaal van 2021 wederom zijn zegje doen. Volgens Waajen is er geen enkel verschil tussen dan ‘neen’ zeggen of dat nu doen. In beide gevallen kan de benodigde omgevingsvergunning niet worden verleend. ".

Dus in principe vergelijkbaar met nieuwe artikel: tot 1e kwartaal 2021 gebeurt er sowieso niets en dan mag de raad weer z'n zegje doen.
Ah, ok, ik kon alleen de titel lezen van het artikel omdat ik niet kan inloggen.

·
Registered
41 Posts
Het oude gebouw van de MOV (nachtopvang) in de binnenstad gaat in rap temp tegen de vlakte om plaats te maken voor de Rekenkamer. Geen grote hoogtes, wel passend.

·
Registered
117 Posts
Het oude gebouw van de MOV (nachtopvang) in de binnenstad gaat in rap temp tegen de vlakte om plaats te maken voor de Rekenkamer. Geen grote hoogtes, wel passend.
Het gebouw dat op de hoek komt krijgt wel een aardige hoogte, in ieder geval voor die plek.

De Rekenkamer Roermond | De Rekenkamer Roermond

Rekenkamer Roermond | absvs

·
Frans Woerden
27,051 Posts
Sloop MOV
429748

Buiten het centrum staat nog een enorme fabriek leeg, zijn daar al plannen voor?
Edit: Die fabriek is/was van Yageo. Even op die naam gezocht maar volgens mij zijn er nog weinig concrete plannen

·
Registered
41 Posts
Op www.acenp.nl vind je een mooi project aan de bredeweg op het voormalig GAK terrein. Het betreft een appartementencomplex, met 94 woningen, met wisselende hoogten. Het hoogste gedeelte telt 8 verdiepingen. Vergunning is verleend, er is nog niet gestart vanwege de economische situatie.
Zag vandaag dat bomen en ander groe verwijderd zijn. Misschien toch het begin can een nieuw aardig project.

821 - 833 of 833 Posts