SkyscraperCity banner

81 - 100 of 835 Posts

·
Registered
39 Posts
Ah. Mooi. Da's goed nieuws, Motje. Wordt daar nog es wat, langs die A73.
Nu nog effe dat lelijke gapende gat tussen Swalmen en Roemond dichten, hehe;)

Wat De La Station betreft mogen ze van mij terug naar de tekentafel. En als we dan toch het busstation aan het verplaatstsen zijn, haal dan ook meteen effe de slopershamer langs het oude gebouw van de Belastingdienst, naast het busstation. Zet dan daar maar een nieuw hotel neer.

Iemand enig idee in welk stadium Stationspark verkeert? Bovenstaand stukje - dat de bouw in 2009 gaat starten - lijkt me aan de oude kant. Het laatste wat ik ervan las is ongeveer een jaar geleden en daarin stond dat de toren naast de Stationstunnel niet hoger dan 12 etages zou worden.
Terwijl ik vind dat daar best wel een landmark past van een metertje of 80. Doet niemand kwaad.

·
Registered
156 Posts
Recenter nieuws, dat daarmee verband houdt, gaat over de verlenging van de voetgangerstunnel onder het station. Die willen ze doortrekken naar Roermond-Oost, zodat ook bewoners van die kant een directere verbinding met het station krijgen. Zie dit artikel: http://www.limburger.nl/article/20081126/REGIONIEUWS03/839733437/1004 Volgens mij zorgen de in het artikel genoemde "moeizame onderhandelingen" o.a. voor de nodige vertraging.

·
However..
1,292 Posts
Discussion Starter #83
Ja inderdaad, na de komst van de a73 zijn veel projecten opgezet.
Opzicht vind ik de ontwerp van De La Station niet zo slecht, maar wel een verkeerde plek.
Het is nogal druk daar zoals Motje het zei.

Ik geloof dat er nog niks definitief is vastgesteld over Stationspark. Maar van mij mogen ze ook de hoogte in gaan. Doet inderdaad niemand kwaad.
En er zijn al een paar gebouwen tussen de 8 en 11/12 verdieping in dat buurt, het zou er nog stedelijker uitzien dan.

·
Registered
156 Posts
Inmiddels is de kraan bij de Natalinitoren verhoogd, en gaat het nu echt hard. Oplevering is echter pas voorzien voor medio 2010.

·
Registered
38 Posts
gaat dat nu door die outdoor centre?
want ze zeggen dat dat niet meer doorgaat.
hetzelfde over het stationspark weet iemand dit?

·
Registered
156 Posts
gaat dat nu door die outdoor centre?
want ze zeggen dat dat niet meer doorgaat.
hetzelfde over het stationspark weet iemand dit?
Sterker nog: met het Outdoor Center zijn ze al gestart! Ik zag laatst werkzaamheden met heikranen. Over het Stationspark is nog weinig bekend (lees ook de vorige berichten in dit topic).

·
Registered
38 Posts
ik heb gehoord van iemand die daar werkt
dat de bouw van stationspark rond oktober/november start.
en dat louis scheepers de aannemer is.
weet/kan iemand dit bevestigen of dit waar is?

·
skyscraperized
821 Posts
^^

Ik weet niet of Louis Scheepers de aannemer van het Stationspark is maar het is wel de aannemer van het Outdoor Center (en nog een aantal andere Roermondse projecten).

·
Registered
156 Posts
^^
maar het is dus wel waar?????
Dat is volgens mij nog niet bekend. Ik heb gekeken op de website van Louis Scheepers en daar staat (nog) niets over het project gemeld. Ik kan trouwens ook nergens anders op het internet iets vinden over het Stationspark, zelfs niet op de website van de gemeente Roermond. Je geeft trouwens aan dat "je van iemand hebt gehoord die daar werkt": waar werkt die persoon, bij Louis Scheepers? Als ze in oktober / november zouden starten, neem ik aan dat er op dit moment al meer informatie beschikbaar moet zijn.

·
Registered
38 Posts
+ Stationspark te Roermond

In de directe nabijheid van het station van Roermond wordt een 16-laagse kantoortoren in combinatie met ca 20.000 m2 appartementen gerealiseerd.

Onder deze complexen komt en 2 laagse parkeergarage met een totale oppervalkte van 7.500 m2.

Opdrachtgever:
Nieuwe Borg Projectmanagement
Architect:
Lancee architecten
K+ Adviesgroep bv:
Compleet uitwerken van de E- en W-installaties
Bouwakoestiek, Bouwfysica &

Brandveiligheid

Ventilatie en brandonderzoek parkeergarages

Stationspark
In 2009 wordt gestart met de bouw van het toekomstig Stationspark aan de oostzijde van station Roermond. Op het al jaren braakliggend terrein komt een kantoortoren en een appartementencomplex met meanderende, haaksverspringende gevels en groenvoorzieningen. Onder het 50 miljoen euro kostende complex komt bovendien een parkeergarage voor 600 auto's. In de kantoortoren op de kop van het complex aan de tunnelzijde is 14.000 vierkante meter kantoorruimte voorzien. De toren krijgt 19 etages en wordt 68 a 70 meter hoog.

Binnen enkele maanden zal met de voorbereidende werkzaamheden worden begonnen. De zijstraten waar vroeger flats en het gebouw van de GGD stonden, zullen dan helemaal verdwijnen. Het gaat daarbij om de Willen van Blitterswijckstraat, Arnold Tackoenstraat, Godfried Gilkensstraat, Hendrik Uwenstraat en Tilman van Breestraat. Naar verwachting zullen de bouwwerkzaamheden tot eind 2011 duren.

De projectontwikkelaar van het project houdt met argusogen de ontwikkeling van het rangeerterrein van het station in de gaten. Mogelijk wordt het aantal sporen verminderd. Mocht dat lukken, dan komt daar een extra groenvoorziening. Ook zal het voetgangerstunneltje onder de perronnen van het station worden doorgetrokken naar de nieuwe parkeergarage. Zo krijgen de omliggende wijken een goede verbinding met het station van Roermond.

·
Registered
38 Posts
kijk ook maar eens op wikipedia daar staat het ook dat ze die gaan bouwen,
moet je kijken wikipedia roermond en dan staat er iets van hooge gebouwen en dan staat er stationspark 69 meter hoog en dat ze allemaal rond 2011 klaar zijn.

·
However..
1,292 Posts
Discussion Starter #95
Roermond is goed bezig zeg..!!!

Dat word een mooie dichtbevolkt gebied daar in de omgeving van de station.

·
Registered
156 Posts
Overigens komt daar in de buurt nog een mooi project, dat qua materiaal- en kleurgebruik goed overeenkomt met het Stationspark. Als je dat aaneengesloten gebouw van het Stationspark als de letter W ziet, moet Villa Vrijstaete (zoals het gaat heten) tegenover de linker verticale streep van de W verrijzen, op het groene gebied met die bomen (zie de afbeelding van het Stationspark hierboven).

Villa Vrijstaete

·
Registered
156 Posts
Dan nog een impressie van plannen om zogenaamde "Air Villa's" te realiseren in de KPN Zendtoren. Of dit werkelijkheid gaat worden en wanneer weet ik niet. (Bron: AGS Architekten & Planners)

81 - 100 of 835 Posts