SkyscraperCity banner

101 - 120 of 838 Posts

·
skyscraperized
821 Posts
Een paar updates:

er staan nieuwe foto's van de Natalini Toren op de site van Van Pol Beheer:
http://www.vanpolbeheer.nl/index.php?did=130

Volgens mij staat er ook nieuwe info over de aannemers etc op maar ik weet niet zeker of dit nieuw is, de oplevering is gepland voor de tweede helft van 2010.

En het Nautisch Kwartier gaat voorlopig niet door, dit omdat er te weinig investeerders zijn vanwege de economische crisis.

·
Registered
39 Posts
Hey, dat ziet er goed uit, dat Stationspark. Knap staaltje research trouwens, ik heb me al vaker helemaal suf gegoogled naar 'stationspark Roermond' en niks gevonden. Die ontwerpen zien er redelijk af uit, lijkt me wel dat ze het op deze manier gaan uitvoeren. Alleen wanneer he?

Dat het Nautisch Kwartier d'r voorlopig niet inzit zag je natuurlijk ook al mijlenver aankomen. Daar zijn nogal wat serieuze investeringen voor nodig. Goed nieuws voor Solar wel ;)

Die airvilla's tegen de tv-toren zijn helaas al een paar jaar geleden afgeschoten. Dat zou te duur zijn en dus niks opleveren. Afwachten dus maar, dat plan komt over een jaar of tien wel weer eens ergen opduiken alsof iemand het zelf bedacht heeft.

De Natalinitoren gaat echt in razend tempo! Vandaag zat ie al op 8 bouwlagen. Die twaalf wordt zeker gehaald voor de bouwvak. Ben trouwens benieuwd hoe ze de torenspits er op gaan bevestigen. En of de ruimte daarin bruikbaar is.

·
Registered
156 Posts
Volgens mij staat er ook nieuwe info over de aannemers etc op maar ik weet niet zeker of dit nieuw is, de oplevering is gepland voor de tweede helft van 2009.
De website van Van Pol Beheer (http://www.vanpolbeheer.nl/index.php?p=243) geeft 2e helft 2010 aan, maar dat lijkt me wat overdreven lang duren nog. Zoals Vermorksert al zegt, lijkt het alsof die 12e verdieping van de Natalinitoren binnenkort al bereikt wordt!

·
skyscraperized
821 Posts
Foto-Update

Ik ben zondag naar Roermond geweest, en ook heel wat foto's gemaakt. Van Natalini-toren, Stadhouder en andere projecten daar in de buurt.

Imageshack duurt er lang, lang, heel lang (van Heinz Tomato Soup :lol:) over om die foto's geupload te krijgen. Moet toch eens op zoek naar een andere site daarvoor. Dus nog ff wachten op de update.

·
skyscraperized
821 Posts
Heb het uiteindelijk maar met Tinypic gedaan, ook traag maar al iets sneller.

1. Reclamebord voor het inmiddels voltooide Steenen Trappen project:

2. De 45-meter hoge Solea Toren van ver:

3. Het Stadhouder Complex:

4. Stadhouder rechtomhoog gekeken:

5. Stadhouder vanaf de andere kant met bioscoop zaal 5 op de voorgrond:

6. Natalini-toren met de dubbel zo hoge kraan:

7. Nostalgie :): de Arlo flat:

8. Ernst Casimir vanaf Outlet:

9. Stadhouder vanaf Outlet:

10. De doorgang onder de N280 door van Outlet/Stadhouder naar binnenstad met de roltrappen:

11. De doorgang heeft ook nog een lift die overigens nog niet klaar is

P.S. heeft ook natuurlijk nog trappen en een looppad zonder trap voor fietsen en rolstoellen en sorry dat de foto verticaal is had ff geen tijd om recht te zetten.

12.Onder aan de doorgang:

13. De hoogste toren van de Stadhouder met onder aan de bioscoop:

·
Registered
156 Posts
Mooie foto's, King of Construction! Ik vroeg me al af of ze klaar waren met die onderdoorgang tussen binnenstad en Outlet, dat is dus bijna het geval. Dat betekent ook dat het plein bij de bioscoop toegankelijk is voor voetgangers. Liggen daar al winkels, café's, terrasjes e.d. of is het nog een kale bedoeling daar?

·
skyscraperized
821 Posts
^^

Plein is klaar, maar het meeste is nog dicht. Aan de ene kant is wel die bioscoop al open plus New York Pizza en Xitycafe. Aan de andere kant is ook nog ruimte voor winkels, ik denk dat die er nog moeten komen.

·
Registered
42 Posts
dat blokkencomplex is echt foei lelijk sorry. Ik heb het nu al een paar keer gezien maar snap niet hoe iemand zoiets kan ontwerpen. Zit helemaal geen gevoel in.

Overigens is het casimir gebouw wat op de kruising komt volgens mij vele malen mooier.

·
skyscraperized
821 Posts
Nieuws over de Toerist Woontoren.

B en W ofzo wil de bouw niet door laten gaan. Het zou het historische stadszicht belemmeren (zucht :bash: hebben we dat niet al vaker gehoord)
Ondertussen is de bouw vorige week wel al begonnen.

·
Enjoy your freedom!
7,520 Posts
^^ Weet je dat zeker? Als men al is begonnen, dan heeft men een vergunning die hooguit nog door een rechter kan worden vernietigt. Daarnaast lijkt mij dat dit college van B&W niet zo heel snel nee zegt tegen een plan.

·
Registered
156 Posts
Zijn ze werkelijk al begonnen met de Toerist? Dat terrein ligt volgens mij al bijna een jaar braak. Ik moet eerlijk gezegd de mening van B&W delen: de toren is te hoog, een laag appartementencomplex zou ook niet misstaan.

Wat ik eigenlijk bij toeval tegenkwam is beknopte informatie over de voortgang van het ECI-complex. Ik citeer van de gemeentelijke website:

"Straks zal de cultuurliefhebber in de Cultuurfabriek kunnen genieten van film, theater, (pop)muziek en andere culturele disciplines. Deelnemende organisatie zijn de stichting Filmhuis, het CK, de Stichting Moordzaken, het Katoenen Dorp, het Bonnefantenmuseum Maastricht en het Stedelijk Museum Roermond. Zij willen zich als één organisatie presenteren onder één dak. Dat biedt nieuwe mogelijkheden voor interdisciplinaire initiatieven en zal naar verwachting een sterke impuls betekenen voor de beleving van het culturele aanbod. In een samenwerkingsverband tussen Roerdelta BV, Stichting BOEi en de gemeente Roermond werd een haalbaarheidsonderzoek uitgevoerd. Onlangs werden de resultaten van een haalbaarheidsonderzoek van de Cultuurfabriek bekend gemaakt. Deze waren voor B&W aanleiding om door te gaan met de voorbereidingen. Op 3 juli neemt de gemeenteraad een besluit over de financiering. De bouw start mogelijk al eind dit jaar."

Bron: Gemeente Roermond http://www.roermond.nl/index56064.htm

Hoewel al langer bekend is welke instellingen zich er gaan vestigen, vond ik het bericht interessant omdat ineens een "bouwdatum" wordt genoemd. Ben overigens wel benieuwd wat daarvan terecht komt. Overigens gaat het bericht over een straattheateract en is bovengenoemde info toegevoegd ter aanvulling/achtergrond, maar dat terzijde.

·
Enjoy your freedom!
7,520 Posts
Het was niet B&W die dit verzonnen, maar een of andere rijksdienst die tegen dit bouwplan is. B&W willen gewoon doorgaan.

·
Registered
156 Posts
Je hebt natuurlijk gelijk, dat bedoel ik. Zeker in Roermond is B&W snel voorstander van dergelijke hoogbouwprojecten.

·
skyscraperized
821 Posts
Oh ja ik wist ook niet zeker of het B&W was ik zei in mijn post ook "B en W ofzo

·
Enjoy your freedom!
7,520 Posts
^^ No problem :) Het was ook niet de bedoeling je aan te vallen.

·
Captain
3,288 Posts
Die airvilla's tegen de tv-toren zijn helaas al een paar jaar geleden afgeschoten. Dat zou te duur zijn en dus niks opleveren. Afwachten dus maar, dat plan komt over een jaar of tien wel weer eens ergen opduiken alsof iemand het zelf bedacht heeft.
Ha, ik vroeg me al af of men daar nog mee bezig was, maar nu lees ik dus dat het is afgeketst. Best wel jammer. In Rotterdam is wonen in de wolken nog steeds vrij popi, ondanks de kredietcrisis bouwt men gewoon door. Ik snap dan niet waarom het in Roermond niet kan. Oké, aanpassen van de huidige toren zal best wel duur zijn, maar ik denk dat je het geld er zeker uit kan halen.

·
Registered
31 Posts
Stationspark zal na (voor 99% zeker) de bouwvak starten, als eerste wordt gestart met de bouw van de 194 appartementen en ondergrondse parkeergarage. In de andere 3 fases volgen de overige appartementen en de kantoortoren

101 - 120 of 838 Posts