SkyscraperCity Forum banner

ROMA, la città più bella del mondo

2801 Views 18 Replies 13 Participants Last post by  Spotter
:)
1 - 19 of 19 Posts
Leuke serie, wel jammer van het weer. Ben vaak in Italië geweest, maar nooit zuidelijker dan Umbrië. Toch staat Rome niet bijster hoog in m'n to-do-list, op een of andere manier.

k ben deze week met mn vriendin een paar dagen naar Rome geweest (je kunt haar vinden op een van de foto's ;)).
Ach ja, ik zie het:

Hippe vriendin, hoor! :D
See less See more
^^ Misschien deze semi-neuspeuterende dame?

Ik dacht even dat die kerk in de hens stond. Het bleek blauwe lucht te zijn. ;)

Leuke serie!
See less See more
Favo's: #12, 17 en 21.

Voor wat betreft de trein, het is je eigen verantwoordelijkheid om een redelijke marge te nemen in de reistijd. Je kan niet verwachten dat de NS alle gevolgschade (kosten overboeken e.d.) gaat betalen. Als je met de auto was gegaan, had je ook onverwachts in een grote file kunnen komen en daardoor het vliegtuig missen. Je loopt natuurlijk een groter risico als je ook nog 'ns moet overstappen, daar moet je de marge dan op aanpassen. Het is ook altijd handig om al van te voren te kijken wat de reisalternatieven naar het vliegveld zijn als er ergens iets aan de hand is. En altijd van te voren checken of er onderhoud is en daardoor omleidingen met langere reisduur, óók in het land dat je bezoekt, zodat je weet wat je te wachten staat voor de terugreis naar het vliegveld aldaar voor de retourvlucht.
Een leuke serie, met wel een wisselende kwaliteit van foto's..
Ik ken Rome niet zo goed, maar de stad lijkt meer Spaans dan Italiaans op de foto's...
Rome ziet er hier weer geweldig uit! Volgend jaar Mei zeker naar Rome!
Best wel een aardige stad, maar zal er niet snel weer terug gaan. Jammer dat het Monument voor Victor Emmanuele II in de steigers staat en dat plein ervoor helemaal open ligt vanwege de metro-aanleg. Zoiets blijf je toch altijd houden in een stad, maar jammer is het wel. Dat monument vind ik zelf één van de mooiste gebouwen uit Rome.
Leuke serie met heel wat mooie foto's, al zitten er ook wat wazige beelden tussen. Geeft me toch een idee van de stad, want ik ben er nooit geweest. Hoorde van een collega dat het een erg vuile, grauwe stad is, maar dat is op jouw foto's niet te zien.

Jammer dat het Monument voor Victor Emmanuele II in de steigers staat en dat plein ervoor helemaal open ligt vanwege de metro-aanleg(...). Dat monument vind ik zelf één van de mooiste gebouwen uit Rome.
Vind ik ook een prachtgebouw. Ondanks de massieve architectuur straalt het toch een zekere elegantie, en een enorme monumentaliteit uit.
Is dat een oorspronkelijk, klassiek gebouw uit de 'Romeinse tijd' of is dit een 19de eeuwse replica?
echt fette stad! Laatst zelf ook geweest:)

Fotos dus heel herkenbaar en vind ze erg mooi
Leuke serie met heel wat mooie foto's, al zitten er ook wat wazige beelden tussen. Geeft me toch een idee van de stad, want ik ben er nooit geweest. Hoorde van een collega dat het een erg vuile, grauwe stad is, maar dat is op jouw foto's niet te zien.
Vuil is de stad zeker, met alle zooi op straat en het smerige autoverkeer. Ik ben er nu twee keer geweest, waaronder in februari dit jaar (meegesleept door een vriend), en ik blijf het een in zichzelf gekeerde asociale kutstad vinden die in geen enkel opzicht kosmopolitisch en eigentijds aandoet. Het bruist gewoon niet. En inderdaad, die ouwe meuk heeft z'n charme, maar na duizenden van zulke gebouwen doet het me helemaal niks meer. Overkill.
Vuil is de stad zeker, met alle zooi op straat en het smerige autoverkeer. Ik ben er nu twee keer geweest, waaronder in februari dit jaar (meegesleept door een vriend), en ik blijf het een in zichzelf gekeerde asociale kutstad vinden die in geen enkel opzicht kosmopolitisch en eigentijds aandoet. Het bruist gewoon niet. En inderdaad, die ouwe meuk heeft z'n charme, maar na duizenden van zulke gebouwen doet het me helemaal niks meer. Overkill.
Dat gevoel had ik ook ja. Voor een toerist is het op zich wel leuk om een keer te bezoeken, maar Rome lijkt me vreselijk om in te wonen. Ik had ook niet echt het idee dat er een echt centrum was. Het kwam op mij over als een ongecontroleerde zooi van oude gebouwen.

Het Monument van Victor Emanuel II is trouwens gebouwd tussen 1895 en 1911, dus het is een vrij recent bouwwerk. Sommigen vinden het lomp, ik vind het juist erg statig. Ik meen me te herinneren dat Victor Emanuel ook daar begraven (ingebalsemd) is, maar dat weet ik niet 100% zeker.
die met dat rode truitje !!

Heeft Rome ook een ei-vormig centrum ?
See less See more
Je moet zorgen dat iemand je kan rondleiden die alles van de stad weet, en je ook de minder bekende maar zeer zeker bijzondere plekjes kan laten zien. En natuurlijk genieten van het italiaanse leven natuurlijk.

Rome is echt heel mooi, dat is ook weer goed terug te zien op de foto's.

@ Benonie

het is replica, anders kan het ook niet een monument voor Victor Emmanuele II zijn. Het is inderdaad een mooi gebouw, maar t staat daar een beetje op een vreemde plek zo pal achter het Forum Romanum vind ik.
O ja, en Italianen zijn een kutvolk.
dat is correct en tevens juist:eek:hno:
Precies, ik ben er in deze Meivakantie ook met mijn familie geweest (En eerder al in Oktober met school). En inderdaad, €500 gestolen. Die aardige Italiaan probeerde m'n moeder namelijk te 'helpen' toen haar pas was ingeslikt door de automaat. :eek:hno:

Verder blijft het een hele mooie stad, leuk op de foto gezet!
1 - 19 of 19 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.