SkyscraperCity banner
1 - 20 of 22 Posts

·
MP
10,129 Posts
Mooi. Ruraal en grootstedelijk tegelijk!

Dat weggetje met de kabels bovengronds, dichtbij Gouda, daar ben ik ook eens langsgereden. Best uniek voor Nederland, zijn er eigenlijk nog wel meer van zulke weggetjes?

·
Crooswijkert
5,785 Posts
^^Daar zat ik ook aan te denken. Waarom hangen die kabels daar eigenlijk nog?

Mooie serie wederom! Favo's #5 en #16

·
Registered
5,750 Posts
Discussion Starter · #4 ·
^^
Dat zijn telefoonkabels als ik het goed heb. De grond is nogal moerassig daar en de wegen zijn zo smal dat het praktisch niet mogelijk is (of te kostbaar) om de kabels onder de grond te stoppen. :)

·
Gouda's Glorie
7,880 Posts
-edit- wolkenbestormer heeft het zelfde antwoord gegeven :|

^^ Omdat er geen hond woont, de grond slecht is en het dus duur en onrendabel is om te investeren in betere infrastructuur. Vergis je niet, het Groene Hart is nog steeds een van de dunst bevolkte gebieden van Nederland.

Prachtige foto's van mijn thuisregio :)
(alleen jammer dat er geen foto's van Gouda zelf op staan ;) )

·
MP
10,129 Posts
^^ Omdat er geen hond woont, de grond slecht is en het dus duur en onrendabel is om te investeren in betere infrastructuur. Vergis je niet, het Groene Hart is nog steeds een van de dunst bevolkte gebieden van Nederland.
Ik vond dat toen anders best 'n druk weggetje. Ik ben de Noordkop gewend, dan voelt het Groene Hart toch heus behoorlijk vol. Een blik op een kaartje waarin bevolkingsdichtheidscijfers zijn verwerkt leert dat het Groene Hart behoorlijk dichtbevolkt is: alleen de échte steden zijn drukker.

Blijft de vraag: waarom zie je dit wél daar, en niet in Zeeland of West-Friesland, waar de grond toch ook niet al te stevig is? En zijn er nog meer van zulke plekken in Nederland?

·
Gouda's Glorie
7,880 Posts
@Plaas: Dat kaartje is op gemeenteniveau en zegt niet veel. Buiten de dorpskernen is het daar echt ontzettend leeg. De Krimpenerwaard bijvoorbeeld. Uiteraard niet hét dunstbevolkte gebied van Nederland maar wel erg leeg.

In Zeeland bestaat de grond voornamelijk uit klei. In Friesland is wel veengrond maar nauwelijks lintbebouwing. Geen idee of dat er wat mee te maken heeft maar dat is het belangrijkste verschil met dit gebied.

·
-
3,628 Posts
Leuke fotoserie met leuke bewerkingen. Jammer dat niet alle foto's even scherp zijn, maar verder is het helemaal top! Wat is dat voor constructie op foto 18?

·
Registered
5,750 Posts
Discussion Starter · #11 ·
^^
Dat is één van de zendmasten van Lopik. TNO zit daar onder andere.

De eerste foto's t/m 9 of 12 zijn gemaakt met de stabilisator (oid) uit, had de stand niet veranderd van de eerder genomen avondfoto's. Verder werkte het mistroostige weer ook niet mee, sluitertijd wat langer en wat moeilijker om de scherpte te krijg. Maar moet nog meer oefenen, dus hoop dat het allemaal in de loop der tijd beter wordt. :)

Het was trouwens vandaag echt fantastisch weer... vanochtend lichte mist op de weilanden, fabelachtige zonsopgang, heerlijk fotoweer de rest van de dag met strakblauwe lucht en een mistige zonsondergang met allerlei kleuren blauw en perzikachtige tonen..... en waar zat ik.... op een duf jaren 80 kantoor in het duffe zoetermeer. :bash:

Trouwens de omgeving van de foto's is lang niet zo leeg als dat je zou denken. Idd veel kleine dorpskernen maar ook om de kilometer een smal weggetje met praktisch langs de gehele weg woningen op kleine kavels. Wat dat betreft is noord oost groningen een echte wildernis van leegte.

·
-
3,628 Posts
De eerste foto's t/m 9 of 12 zijn gemaakt met de stabilisator (oid) uit, had de stand niet veranderd van de eerder genomen avondfoto's. Verder werkte het mistroostige weer ook niet mee, sluitertijd wat langer en wat moeilijker om de scherpte te krijg. Maar moet nog meer oefenen, dus hoop dat het allemaal in de loop der tijd beter wordt. :)
Het is altijd lastig om bij minder helder weer nog scherpe foto's te krijgen, zeker als je stabilisator uit staat. Ik heb altijd mijn stabilisator aan staan, maar zelfs met bewolkt weer zijn sommige foto's niet altijd even scherp. Dan kan je oefenen wat je wilt maar als je uit de losse hand schiet, dus zonder statief en/of flitser zullen de foto's nooit helemaal scherp worden. Dat is voor mij de voornaamste reden om straks over te stappen naar een andere camera, met lichtgevoelige lens plus een flitser.

·
Registered
5,750 Posts
Discussion Starter · #14 ·
Prachtige foto's van mijn thuisregio :)
(alleen jammer dat er geen foto's van Gouda zelf op staan ;) )
^^
Ik ga nog wel eens een keertje naar Oosterwei.....zin om mee te gaan? ;)

·
Gouda's Glorie
7,880 Posts
Nee zeg, ik ben gek. M'n baan staat niet op de tocht dus ik vind twee dagen zonder inkomsten al solidair genoeg...

We kunnen ook 's avonds door Oosterwei gaan lopen :D

1 - 20 of 22 Posts