SkyscraperCity banner
1 - 19 of 19 Posts

·
hemelschraper
2,022 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Het was lekker weer om een stukje te fietsen...dus: weer eens een serie over de mooiste stad van Nederland. :)

Ze zijn een beetje groot uitgevallen, excuses, maar als je op F11 drukt moet je ze volledig kunnen zien.

Affijn... :)

1. Het is gelukkig ook in Groningen lente.

2. Dit is de Olle Grieze natuurlijk. Hij staat een ietsiepietse scheef.

3. De Der Aa-kerk...

4. De mooie kont van de Der Aa-kerk. Jammer dat dat hoekje er nog net opstaat.

5. En dezelfde kerk van een afstandje (beetje tegen de zon in)...

6. De Albert Heijn...

7. In de verte het torentje van het Academiegebouw.

8. De Folkingestraat. Geen brede boulevards zoals in Parijs in Groningen. :)

9. Ik weet niet meer welk straatje dit is. (Haddinge...?)

10. Genoeg oude shit, nu wat nieuwere; het nieuwe winkelcentrum aan de Westerhaven. Een geslaagd complex vind ik.

11. Meer winkelcentrum.

12. Roltrappen!

13. Roltrappen!!!

14. Roltrappen!!!!

15. Doorkijkje met veel baksteen.

16. Ik moest een beetje over de rand hangen, waardoor ie wat scheef is, maar het ziet er best stedelijk uit.

17. Wat overbelicht maar toch de moeite waard (dacht ik)...

18. Een kantoor in de buurt van het Martiniplaza. Alleen dit hoekje was wel leuk qua architectuur.

19. En natuurlijk de Gasunie zelf.

20. Beetje zoomen...

21. Nog een grootstedelijke railspartij...

22. Naast het spoor als je Groningen binnenrijdt. Misschien dat een van de Groningers hier weet hoe het heet.

23. Een brug over het spoor.

24. Nog meer lente...

Dat was het wel weer zo'n beetje. Feedback word erg op prijs gesteld. :cheers:

·
UP's and Downsss
2,184 Posts
Ben vandaag ook lekker bezig geweest, dus kan appriecieren hoeveel tijd het kost een serie te plaatsen :)
Favo's # 17,18,22 (ondanks het vlaggetje wat in de weg zit, maar tegelijk iets toevoegd) en 12. In het geheel mooie composities. En leuk,he? Zon en schaduw :)
Oooh, en nu snap ik wat F11 doet, weer wat geleerd. Bedankt voor de mooie serie.

·
moi!
110 Posts
Mooie serie!

9> Inderdaad de Haddingestraat
22 > Dat is het Theehuis... volgens mij ook wel eens het Theehuisje van Scholtens genoemd.

·
Your advertisement here?
6,815 Posts
Heerlijk al die foto's. Heb er echt van genoten. Foto 2, 5 en 9: je hebt de parkeergarage ook al ontdekt? Dat tuinhuisje is volgens mij van een rijke industrieel geweest. Toen Groningen zich nog afspeelde binnen de stadsmuren lag dit bouwwerk nog buiten de stad, langs de Hereweg. Later is een spoor door de tuin gebouwd, en is de tuin grotendeels ingesloten door bebouwing.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Mooi! Ook in Groningen is het lente zo te zien ;) Lekker bekende plekken voor mij trouwens.

qzzq said:
4. De mooie kont van de Der Aa-kerk. Jammer dat dat hoekje er nog net opstaat.
Welk hoekje? :D

·
hemelschraper
2,022 Posts
Discussion Starter · #9 ·
@ Twinnyrob -- Aha, van de Scholtens van het Scholtenshuis en zo? Ik was laatst op de begraafplaats aan de Hereweg en daar staat ook een grote grafzuil van die familie. Me dunkt dat ze vroeger in ieder geval heel wat in de Groningse melk te brokkelen hadden.

@ bobdebouwer -- Ja, die foto's van de Martintoren en de Der Aa-kerk zijn vanaf het dak van de parkeergarage gemaakt. Ook vanuit de bovenste etages van de UB en het Harmoniecomplex moet het mooi platen schieten zijn, dus daar ga ik binnenkort wat foto's proberen te schieten.

@ iedereen; bedankt voor de positieve feedback. Binnenkort ga ik denk ik toch maar eens een betere camera aanschaffen en zo'n statiefje. Fotograferen is nog niet zo lang een hobby, of een hobby in ontwikkeling, en ik wilde eerst geen grote uitgave doen zonder zeker te weten dat ik er ook echt veel gebruik van zou gaan maken.

·
hemelschraper
2,022 Posts
Discussion Starter · #10 ·
@Lichtstad,

Hoe krijg je dat zo mooi weg? Of kan dat makkelijk via Photoshop? Ik maak nu gebruik van software die bij mijn camera zat, en daar lukt dat niet zo mooi mee.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
1,5 seconde werk ja. En niet verven, want dan krijg je geen overgang. Ik heb met het kloon-stempel gewerkt. Er langs aanklikken, vage rand selecteren bij je punt (linksboven) en op de hoek klikken. Soms nog een beetje de kleuren bij werken van het weggeshopte beeld, en voìla!

·
hemelschraper
2,022 Posts
Discussion Starter · #18 ·

·
Stadtaffe
2,731 Posts
utrecht said:
zeker een aardige stad dat Groningen. Eigenlijk ook weer typisch Utrecht...
De twee steden hebben veel overeenkomsten, maar dat Groningen typisch Utrecht, mwah nee...

Favorieten: 4 (Lichtstad-edition :p), 5 en 7

1 - 19 of 19 Posts