SkyscraperCity Forum banner

Rondje NRW met de trein - 03.05.2008

2515 Views 9 Replies 8 Participants Last post by  erwin
Gisteren ben ik met mijn zoon een dagje wezen treinen in Nordrhein-Westfalen. Schöner Tag Ticket gekocht en zonder vooraf geplande route zijn we met de trein erop uitgegaan. De volgende stations hebben we aangedaan: Herzogenrath, Aken, Köln-HBF, Köln-Deutz, Köln-West, Bonn, Düsseldorf, Essen, Mönchengladbach en weer Herzogenrath.

Op de stations heb ik een aantal foto’s gemaakt van treinreizigers of de omgeving van het station. Het was mooi weer gisteren en op sommige stations behoorlijk druk, dus genoeg te fotograferen.
De volgende serie bevat foto’s van het eerste deel van de route, tot en met Bonn, waar het het drukst was en ik de meeste foto’s gemaakt heb.

Enjoy! :cheers:

1. Herzogenrath.

2. Herzogenrath.

3. Aken.
Een foto van de trein waarmee we aankwamen. Graffiti-spuiters hebben zich erop uitgeleefd. :eek:hno:

4. Aken.

5. Een zoomer, zelfde standpunt als de vorige foto.

6.

7. Aken, de trein naar Luik.

8. Aken.

9. Köln-Deutz, zoomer.

10. Köln-West, omgeving van het station.

11. Bloeiende kastanjebomen en de Fernsehturm.

12. Omgeving van het station.

13. Köln-West.

14. Köln-West, en de trein naar Bonn die we ook genomen hebben.

De resterende foto’s zijn in Bonn gemaakt.

15. Het station van Bonn.

16. Drukte op het perron.

17.

18.

19.

20. Een zoomer van een wegrijdende trein.

21.

22.

23. Nog een zoomer.

24. En nog een.

25.

26. Pas gearriveerde reizigers.

Wordt vervolgd.
See less See more
26
1 - 10 of 10 Posts
Mooie foto's. NRW is ook geweldig om allerlei fotoseries te maken, vooral op industrieel gebied is het een walhalla. Het is naar mijn idee ook een regio die misschien wel ondergewaardeerd wordt.
Leuke foto`s, leuke reis. Zo kun je een zaterdag ook heel nuttig besteden. Ik ben die dag ook nog op een Duits station geweest ( Bad Bentheim) en het valt mij toch iedere keer weer op, hoe groezelig en onveilig het lijkt, maar niet is. En dan die uitspraak: `Es nähert sich ein Zug, bitte zürucktreten!` heerlijk om te horen. Het Hauptbahnhof van Aachen is inderdaad lekker beschut door haar ingegraven ligging, mooi weerzien dus hier op de foto`s.

We hebben hier bij SSC dus klaarblijkelijk onze eigen Rail Away reporter. Volgende reis gaat zeker weer verder de bergen in, prachtig allemaal.
^^ Bedankt!

We hebben hier bij SSC dus klaarblijkelijk onze eigen Rail Away reporter.
Ha ha, nee, dan moet ik ook nog van alles over de cultuur vertellen en een plaatselijke handwerker laten zien.

Maar je kent het HBF van Aachen zo te lezen. De ligging is idd mooi en bovendien is de tunnel en de toegang tot de perrons mooi opgeknapt nu.

@909: NRW is idd een industrieel walhalla.
Mooie fotoseries heb je gemaakt, trouwens. :eek:kay:
Mooie foto's. NRW is ook geweldig om allerlei fotoseries te maken, vooral op industrieel gebied is het een walhalla. Het is naar mijn idee ook een regio die misschien wel ondergewaardeerd wordt.
Haha ik weet het wel zeker (voor Nederlanders dan hé), deze opmerking slaat dan ook de spijker op zijn kop, maar in Duitsland is NRW een groot begrip.
Het achterland vanaf Enschede/Losser (splitsing NRW met Niedersachen) tot aan Vaals is prachtig NRW terrein, met erg veel variatie.
Een gebied dat bijna even groot is als heel Nederland, een hogere dichtheid kent dan Nederland, en bijna 2 Miljoen inwoners meer heeft.
Ook liggen er ontzettend veel grote steden in dit oude, voor een deel industrieele, Bundesland.
Ga regelmatig de grens over naar de Duitse steden, aangezien er in Enschede net als in Venlo een goede verbinding is met de Duitse steden.
Enschede kent zelfs een halfuur verbinding met steden als Dortmund en Munster, wat wil je nog meer :).
En ja er liggen alleen al in NRW (veel) meer 300.000 plus steden, dan in geheel Nederland, dus wie twijfelt aan de gedachte dat er niks te beleven valt zit er goed naast.
Overigens is de natuur ook prachtig, een erg divers en afwisselend landschap tref je overal aan in NRW.
En ja, voor buitenstaanden zien de Duitse stations, of openbare plaatsen er misschien wat somber uit, maar ik wou dat we net iets meer van die voorwaarden in Nederland hadden.
Want bij ons moet alles vaak veel te perfect en nieuw er uit zien.

Duitsland is een prachtland, en ik ben blij (erg blij) dat ik er maar <5 minuten vanaf woon.
See less See more
Lijkt me leuk zo'n rondje treinen met het zoontje. Al zou ik daar liever ietwat minder zomerse dagen voor uitkiezen.
Ik moet tot mijn scha en schande bekennen dat ik die regio zelfs nooit heb bezocht....
Is nochtans redelijk vlakbij. Aan jouw serie te zien moet ik het toch eens overwegen.

Trouwens, wat een schande dat de NMBS nog steeds die oude bordeaux-pendeltreintjes inzet voor de treindienst Luik-Aken.
Zetten wij Belgen onszelf weer lekker te kakken in het buitenland...
Ieder z'n ding he, ik zou liever die steden zelf bekijken dan alleen het Stationnetje en zijn omgeving, je hebt zulke prachtige steden zo aan je voorbij laten gaan..

Mooie serie verder!
Mooie reeks uit zeer bekende steden.
Ben je beneden in het station van AC HBF geweest ?
^^ Bedankt.

Lijkt me leuk zo'n rondje treinen met het zoontje. Al zou ik daar liever ietwat minder zomerse dagen voor uitkiezen.
Ja, gelukkig volgden er nog genoeg zomerse dagen.

Ben je beneden in het station van AC HBF geweest ?
We moesten van perron wisselen en zijn door de tunnel gegaan. Is mooi geworden. In de stationshal zelf zijn we niet geweest.
1 - 10 of 10 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.