SkyscraperCity banner
1 - 11 of 11 Posts

·
Registered
806 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
uitzicht Universiteit Groningen

Vorige week ben ik, met behulp van mijn vader die daar werkt, Het dak opgeweest van het Harmonie complex in de binnenstad.
Daar heb ik wat foto's geschoten met een oude camera, maar het staat erop iig :)

Richting zuid

Oost

Noord

Hoogste punt van het complex (33 meter)

Vanaf het dak terras van V&D

En nog een paar van het Zernike terrein, oa de Zernike borg waar ik werkzaam ben.

Het uitzicht vanaf mijn werkplek

Zernikeborg

Dit gebouw wat helemaal gerenoveert wordt van binnen

De eerste palen van de nieuwe sporthal zijn al de grond in geslagen

En de laatste.

Groet'n Arvid.

·
Bas
14,397 Posts
Leuke backflash....

Leuk om al die gebouwen weer te zien waar ik jaren geleden ook wel eens aanwezig was ivm de studie. Zowel in het oude academiegebouw gezeten als in de achthoog-te-renoveren nieuwere academiegebouw achter die prachtige Zernikeborg. Daar moest ik altijd bij Geografie zijn op zeven hoog, ik genoot behoorlijk van het weidse uitzicht aldaar. Niet zo van de colleges.

Ik weet nog wel, dat het oude academiegebouw een behoorlijk stuk doorloopt totaan de Noorderstadsgracht met die typische omgebouwde graanpakhuizen.
Ook daar zaten we in de collegezaal altijd naar de gracht te kijken in plaats van naar de professor met zijn driedelige schoolbord..... :)

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Ja, ik zie ook gelijk dat het Groningen is, maar het is wel zo handig om dat te melden. Het gaat immers niet om het Groninger Hoogbouw Forum ;)

Geinig uitzicht trouwens! Wel jammer dat veel platen onscherp zijn, lijkt wel alsof de camera zich op de steentjes op de voorgrond heeft gericht.

·
Registered
806 Posts
Discussion Starter · #9 ·
^^ Het uitzicht was zo mooi heh, jammer van de camera die het er niet beter kan opzetten.

over 10 jaar maar weer een rondje vanaf het dak, maar dan met een betere camera.

·
Stadtaffe
2,731 Posts
Altijd mooi om de stad vanaf een nieuw (en voor buitenstaanders onbereikbaar) standpunt te zien! De torentjes in de binnenstad lijken dan weer net anders ten opzichte van elkaar te staan.

Leuk uitzicht heb je trouwens op je werk, zeker met de nieuwbouw van Economie :cheers: Dat betonnen gebouw is trouwens helemaal niet lelijk, mooi laten staan, die muur :)

·
hemelschraper
2,022 Posts
Mooie uitzichten! Die bakstenen pukkel op Zernike is echt top! Met alle nieuwe projecten die UC zijn of gepland staan, wordt het echt smullen daar.

Die met die groene vaas is cool. :yes:

1 - 11 of 11 Posts