Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 29 Posts

·
Not much
11,090 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Zoals jullie misschien wel weten ben ik al een paar keer naar Rotterdam geweest, en binnenkort ga ik weer! Alleen nu ga ik Rotterdam niet vanaf de grond bekijken maar vanuit de lucht :banana:

Nu heb ik wel wat tips nodig! Volgens mij is mijn vader al aan het zoeken (het is een examencadeau) maar toch wil ik weten of jullie nog ervaring hebben met een goed bedrijf die dit soort vluchten regelt. Ik ben van plan om rond de middag te gaan (hoogstaande zon) met goed weer (natuurlijk ;)) en alleen over Rotterdam centrum. Havens enzo is leuk, maar ik ga voor het centrum!

Nog een ander vraagje, welke lens moet ik gebruiken voor mijn Canon Eos? Het zal vast mogelijk zijn om te wisselen van lens ondertussen, maar misschien mis ik daardoor net een prachtige foto! Ik heb een 18-55mm lens en een 55-250mm lens. Welke zal ik het meeste nodig hebben? Ik denk zelf de 55-250mm lens, maar ik heb totaal geen ervaring met de hoogte etc.

Alvast bedankt :cheers:

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
^vliegen kan je met Kroonduif.

Ik denk dat je aan de 55-250mm-lens het meeste hebt, al is het nog best lastig om scherpe zoomfoto's te maken, simpelweg omdat je veel last zult hebben van beweging. Dus je sluitertijd zo kort mogelijk houden.

·
Registered
5,750 Posts
Vanaf RTM airport kan je de kroonduif gebruiken, heb ik vroeger toen ik klein was ook gebruik van gemaakt.

http://www.kroonduif-air.nl/

Ik denk zelf ook dat je de 55-250mm het meest zal gebruiken maar neem ze alletwee maar mee. Zorg ervoor dat je in ieder geval een vergunning hebt voor het maken van foto's. Vaak zit dat al bij de prijs inbegrepen. :)

Ik weet niet of je vaker met een klein vliegtuigje hebt gevlogen. Ik kan er niet zo goed tegen met als gevolg dat ik vaker voorovergebogen met een zakje in de weer was dan naar buiten kijken. :)

Maar veel plezier! Ben benieuwd naar die foto's.

·
Not much
11,090 Posts
Discussion Starter · #5 ·
Bedankt! Ik heb nog nooit met een klein vliegtuig gevlogen, en het is al ruim 10 jaar geleden dat ik heb gevlogen. Als dat maar goed gaat :lol: Vergunning om foto's te maken? Ik hoop dat dat bij de prijs zit inbegrepen.

·
Registered
5,750 Posts
Volgens mij doen er ze er trouwens helemaal niet zo moeilijk over hoor, maar volgens mij is er officieel een vergunning nodig. (zodat je wellicht geen militaire objecten gaat fotograferen, zoals bij de waalhaven)

Maar over Rotterdam vliegen kost klaarblijkelijk 33 euro voor 15 minuten. Als je het als cadeau krijgt zou ik direct voor een uur gaan als ik jou was ;)

Ik hoop alleen dat jij een sterkere maag hebt dan ik, want de geur van avgas met de bewegingen naar boven/beneden en van links naar rechts deden mijn maag geen goed. ;)

·
Registered
35,102 Posts
Volgens mij doen er ze er trouwens helemaal niet zo moeilijk over hoor, maar volgens mij is er officieel een vergunning nodig. (zodat je wellicht geen militaire objecten gaat fotograferen, zoals bij de waalhaven)
Je bent goed op de hoogte. Vroeger deed men echt heel moeilijk over het feit dat een klant een (hele) goede camera in een Cessna 172 o.i.d. meenam. De vergunning is inderdaad nog steeds nodig (voor zover ik weet) maar dat kan bij Kroonduif nagevraagd worden.

Ik hoop alleen dat jij een sterkere maag hebt dan ik, want de geur van avgas met de bewegingen naar boven/beneden en van links naar rechts deden mijn maag geen goed. ;)
Ik heb er nooit last van gehad al moet ik wel zeggen dat als je zelf vliegt het veel minder erg is dan dat ja (in ruw weer) met een ander op de achterbank meevliegt. :) (Het pendule effect speelt dan een rol).

·
Enjoy your freedom!
7,616 Posts
Luchtfotografie lijkt mij toch echt een vak apart. Ik weet niet met welke snelheid zo'n ding vliegt en of je met raam open kan fotograferen, maar moeilijk blijft het wel.

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Ik heb één keer mogen vliegen dankzij medeforummer Apollyon. Dat was in 2006 met mijn Canon EOS 300D (6MP) en een simpele Sigma 55-200mm lens. Ik zat achterin en fotografeerde vanachter glas, enige kleurcorrectie heb ik op al mijn foto's toegepast:

·
Enjoy your freedom!
7,616 Posts
FF offtopic geouwehoer van mij:
Als je bij de laatste foto van Nexxd de Koopdoos erin denkt dan is dat wel een pracht opvullig in de Skyline :)

·
skyscraperized
831 Posts
Hey ik ben niet zo bekend met Rotterdam, maar ik ga er binnenkort een dagje heen, als toerist :p. Maar is er ook zo'n thread als dit waar tips staan voor wat te doen in Rotterdam, dus niet via de lucht, maar gewoon met auto, trein, tram, metro, te voet.

·
Walk Smart, Walk the City
1,847 Posts
Ik moet nu vooral uitzoeken hoe het met die vergunning zit. Iemand meer informatie?
Op http://www.lionair.nl/rondvluchten/index.htm zie ik dit staan:

Tijdens een rondvlucht met Lion Air kunt u veelal zelf uw route bepalen en u mag uiteraard zelf bepalen hoe lang u boven een locatie wilt rondvliegen, zodat u voldoende tijd heeft om alles goed te kunnen zien en evt. fotografisch vast te leggen. Deze foto's mogen echter niet commercieel worden gebruikt, als dit wel is gewenst dient u eerst een vergunning aan te vragen bij het min. van Defensie - wij kunnen u daarbij helpen.
Heb zelf ruim 10 jaar (ook boven Rotterdam) gevlogen, en nooit problemen gehad. Aan deze opmerkingen kunnen echter geen rechten ontleend worden ;-). Hoe dan ook: Heel veel plezier!

1 - 20 of 29 Posts