Skyscraper City Forum banner

Geef een cijfer

1 - 20 of 31 Posts

·
Live from the sky!
3,211 Posts
Ik moet zeggen... het kan net op deze locatie. In de stad zelf zou ik het echt een 3 geven maar nu toch een 5.5

·
Registered
4,042 Posts
Geweldig! Eindelijk weer eens gebouwen die de anonimieme middelmaat weten te ontstijgen, deze gebouwen hebben tenminste karakter. De felrode kleur contrasteert mooi met de groene velden ervoor en de blauwe luchten erboven, dat resulteert in een prachtige compositie van drie basiskleuren rood, groen en blauw. En de vorm is ook een keer wat anders dan die eeuwige blokkendozen en cylinders.

Aan de linkers zijde van de toegangsweg naar deze wijk staan ook een paar torens, maar ondanks dat die veel hoger zijn eisen deze rooie donders alle aandacht op. Zij markeren de toegang tot de Regenboogwijk, en hoe kan je een wijk met zo'n naam nou beter inleiden dan met een paar felgekleurde torens?

Dit smaakt naar meer! 9

·
Registered
1,070 Posts
Geweldig! Eindelijk weer eens gebouwen die de anonimieme middelmaat weten te ontstijgen, deze gebouwen hebben tenminste karakter. De felrode kleur contrasteert mooi met de groene velden ervoor en de blauwe luchten erboven, dat resulteert in een prachtige compositie van drie basiskleuren rood, groen en blauw. En de vorm is ook een keer wat anders dan die eeuwige blokkendozen en cylinders.
Precies! Ik geef een 8,5 voor deze torens. Eigen foto:

·
Moderator
16,957 Posts
Ohhh.. Dus zo heten die gebouwen. Heb het me al jaren afgevraagd. Ze zijn erg goed te zien vanaf de A6

·
AstroNout
5,118 Posts
In de verste verte doen deze torentjes me frontaal gezien denken aan de nieuwe torens in Amersfoort Vathorst. Een 6 voor de afwijking vd standaard.

·
Bas
14,548 Posts
Ge-wel-dig!

Ik heb net als Ramses een 9 gegeven, omdat deze torens alle aandacht opeisen als je er in de verte aan langs rijdt. Ze leiden gewoon af, in tegenstelling tot de grijs/gele broeders die er naast staan. Beetje kleur hoort toch in deze Regenboogwijk. Ik wist niet, dat ze er al zo lang stonden. Ik heb verder wèl eens gehoord, dat De Rooie Donders geïnspireerd zijn door de silo`s in de graanvelden van Alberta, Canada. En wie daar wel eens is geweest (ik dus), kan dan zeker deze geslaagde Nederlandse versie waarderen. Ook met gerst en tarwe in de velden op de voorgrond! :)

·
Registered
5,020 Posts
Met al dat groen op de achtergrond steken ze wel mooi af. Ik hou wel van lef tonen, maar het ontwerp en materiaal gebruik is gewoon bagger.

·
Bike It!
22,249 Posts
Wat zijn jullie Nederlanders toch verwend wat architectuur betreft, dat deze door velen gewoon afgekraakt worden. Ik vind ze best wel gewaagd, industrieel uitziend en kleurrijk. 8/10 dus.
Wou dat ze in ons landje ook eens het lef hadden om zoiets neer te zetten in plaats van die eeuwig grijs-witte blokjes.

1 - 20 of 31 Posts