SkyscraperCity banner

1 - 20 of 174 Posts

·
Ambasador Lublina
3,609 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
Witajcie serdecznie! No i nadszedł czas na pierwszą moją fotorelację z wyjazdu. Nie będę ukrywał, że bardzo lubię czytać wszelakie fotorelacje na tym forum, ale najbardziej podobają mi się te khana ;) Niestety, jestem raczej początkującym podróżnikiem a fotografem to w ogóle bardzo amatorskim, więc nie uraczę Was tak świetnymi relacjami, szczegółowymi opisami i zdjęciami jak inni weterani, ale zrobię co mogę by chociaż trochę przybliżyć moją wycieczkę.

Na początek pomysł i informacje. Jako że przed tym wyjazdem na wschodzie byłem tylko we Lwowie i w Odessie, to pomysł był taki, by zwiedzić Brześć, Mińsk, St. Petersburg, Moskwę i Kijów - innymi słowy zrobić sobie kółko kolejowe. Pomyślałem jednak, że z racji zamieszkania na innym kontynencie liźnięcie transsybira może mi się nie udać w najblizszym czasie, więc warto by zrobić to teraz. Ktoś na innym forum podsunął pomysł zahaczenia o Kazachstan, a jako że mam obywatelstwo jeszcze innego kraju gdzie mogłem wjechać bez wizy, to tak zrobił się pomysł na trasę, którą wam przedstawiam.

Podróż zaczęła się 24. lipca i wyglądała tak:

Dzień 1: Lublin -> Dęblin (PKP) -> Dęblin -> Terespol (Regio) -> Brześć (Regio) -> Moskwa (BC)
Dzień 5: Moskwa -> Omsk (RŻD)
Dzień 7: Omsk -> Astana (KTZ)
Dzień 10: Omsk -> Mińsk (Belavia) -> Warszawa (RŻD/PKP) -> Lublin (PKP IC)

Koszta:

Bilety kolejowe:

Brześć - Moskwa - $106 za kupe, ale można było za plackartę praktycznie połowę tego, gdyby nie fakt, że musiałem to zmienić w ostatniej chwili datę - dwa dni przed wyjazdem
Moskwa - Omsk: $65 plackarta
Omsk - Astana: $41 plackarta
Bilet lotniczy Astana - Mińsk: $190 (Belavia)
Polonez Mińsk - Warszawa: $70

Za przejazdy łącznie: $472

Hotele:
Slavyanka 3 noce w Moskwie - $126
Hostel Manhattan Astana 1 noc - $33

Na jedzenie, jakieś zakupy, bilet wstępu do Kubinki (muzeum czołgów) i takie drobne rzeczy wyszło mi około $100-$150.