Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 25 Posts

·
Registered
11 Posts
Discussion Starter · #1 ·
W tym wątku chciałbym podzielić się zdjęciami Rosji (ewentualnie innych państw poradzieckich, do których miałem okazję dotrzeć).

Zauważyłem, że w większości przypadków zdjęcia z państw postsowieckich pochodzą z krótkich wycieczek. Więc zdecydowałem utworzyć wątek, w którym można będzie zobaczyć te tereny z nieco innej perspektywy. Dlatego też nie będzie tu zdjęć typowo turystycznych.
Ps. nie jestem profi od fotografii.

·
Registered
11 Posts
Discussion Starter · #2 · (Edited)
Saratów.

Leży nad Wołgą. Aglomeracja saratowska liczy mniej-więcej 1 mln. mieszkańców.
Miasto jest znane dzięki radzieckiemu przemysłowi i Puszkinowi.

1. Widok na osiedle „Słoneczne”. Dane osiedle jest jednym z najszybciej rozwijających się w Saratowie. Na zdjęciu widać typową architekturę bloków mieszkalnych, czyli tzw. „putinek”.

2. Zdjęcie bloków w procesie budowy. Stan infrastruktury na nowych osiedlach możecie ocenić sami. Przeciętny dom w Saratowie liczy ok. 20 pięter.

3. Tzw. „Stare Słoneczne”. Bloki na zdjęciu powstały w latach 70.-80. Dwupiętrowy budynek w środku – typowa rosyjska szkoła. Dwa wieżowce po lewej stronie kiedyś były najwyższymi blokami w Saratowie.

4. Zdjęcie zrobiono w dzielnice „zawodskaja”. Parking, bazar, bloki.
Jeśli ktoś nie zrozumiał, w budynku z niebieskich blach trapezowych mieście się targowisko.

·
Registered
11 Posts
Discussion Starter · #4 ·
5. Widok ze strony wejścia do bazaru.

6. Dzielnice, które zostały wybudowane za czasów komuny odróżniają się od innych szerokością ulic. A dlatego, że Saratow leży w stepu tu prawie nie ma drzew. Wyjątek stanowią liczne topole i nieliczne klony.

7. Węzeł komunikacyjny. Na zdjęciu możecie zobaczyć rozjazd tramwajowy. Stąd można dostać się do starej części dzielnicy Lenińskiej również jak do nowej części rzeczonej dzielnicy (już wspomnionego os. Słonecznego).