SkyscraperCity Forum banner

Rotterdam: ‘Helihaven’ in de Maas

16395 Views 112 Replies 47 Participants Last post by  hoogbouwe
Als de plannen van het Amsterdamse bedrijf Helinet doorgaan, komt er een platform voor helikopers te liggen aan de Schaardijk in Kralingen-Crooswijk, vlak naast de Van Brienenoordbrug. De aankomst- en vertrekplek wordt in het water gebouwd, met ernaast onder andere een passagiersterminal en parkeerplaatsen.

Volgens directeur Aernoud Dekker van het Amsterdamse bedrijf Helinet kunnen vanuit Rotterdam directe lijnvluchten worden gemaakt naar onder meer Amsterdam, Utrecht, Den Haag, Antwerpen en Brussel. De bedoeling is dat de prijs voor zo'n vlucht gelijk is aan die van een taxirit naar dezelfde plek. ,,Voor 120 euro vlieg je naar Amsterdam,'' stelt hij.

LEES MEER ... (Bron: AD/RD)
1 - 20 of 113 Posts
yes, dan komen er in Rotterdam ook weer meer mensen
Lijkt me een geil plan. Vanuit m'n flatje kennik die helikopters zo zien aankomen :banana:
Dit is geweldig Nexxd!

In Utrecht gaan ze ook 2 helivliegvelden maken. Een langs de A2, vlakbij Maarssen, en een bij het CS. Ik denk dat het allemaal onderdeel is van eenzelfde uitbreiding, want vanuit Utrecht kun je opdezelfde plaatsen vliegen als vanuit Rotterdam.

Ik denk dat ik het misschien wel een keer ga doen!:cheers:
nooit geweten dat ze dat als openbaar vervoermiddel zouden gebruiken
Dat is wel cool, zo'n Helihaven. Jaa, hoeveel zou bijvoorbeeld een helivlucht van A'dam naar R'dam kosten?
Als je een been breekt en je maakt flink theater en je bent op een Waddeneiland, krijg je ook een gratis vlucht aangeboden naar de vaste wal....
Dr. Dubai said:
In Utrecht gaan ze ook 2 helivliegvelden maken. Een langs de A2, vlakbij Maarssen, en een bij het CS. Ik denk dat het allemaal onderdeel is van eenzelfde uitbreiding, want vanuit Utrecht kun je opdezelfde plaatsen vliegen als vanuit Rotterdam.
Zou best kunnen!
Helinet is bezig met het opzetten van een reguliere helikopter-verbinding tussen vijftien steden in Nederland, België en Duitsland.
^haha, dan worden de nimby's helemaal gek! :) Maar kunnen ze voorlopig nog blijven klagen:
Volgens hem bevindt het plan zich nog 'in een heel vroeg stadium'. ,,Alle milieu- en ruimtelijke aspecten komen nog aan bod.''
kleine aanvulling, wellicht is het deze locatie, om en nabij:

bron: Pier 112

See less See more
Dat ziet er nog verdomd gelikt uit zeg! Een oppepper als dit heeft dat gebied c'ker nodig, want dat verlepte industrieterreintje, dat d'r nu zit, draagt verder weinig stedelijk toegevoegde waarde bij.
Al vraag ik me af, waarom men voor iets dergelijks als dit niet voor een centrumlocatie gekozen heeft. De doelgroep (zakenmensen op doorreis), zit toch voornamelijk daar. Datzelfde geldt voor de Yuppen die het zich kunnen veroorloven. Het lijkt mij lastig om vanaf deze positie te concurreren met de HSL. Het CS is immers veel dichterbij. Zelfs een halte van de watertaxi kan wat prijs betreft daar weinig aan veranderen.
Natuurlijk juich ik dit initiatief van harte toe, al was het alleen maar omdat het ultra-urban plaatjes op zal leveren. Maar ik heb mijn twijfels of het al dan niet rendabel is.
See less See more
pimvdh said:
yes, dan komen er in Rotterdam ook weer meer mensen
Ja, want wie wil er nou niet naast een helihaven wonen?
Van mij persoonlijk hoeft het er niet te komen, heb 2x in mijn leven in een heli gevlogen en dat vond ik echt geen pretje. Een keer met zo'n booreiland heli en een keer met een klein rondvlucht helikoptertje. Doodeng....terwijl ik echt niet bang ben om te vliegen!
een helikopter straalt een zekere klasse uit. geen gedoe met files of defecte spoorwegen. past goed in deze tijd en bij Rotterdam.
alhoewel een 2e platform in de stad ook geen slecht idee is.
moeten ze met het ontwerp van de Maastoren inderdaad maar vast rekening mee houden!
Zo ver van het centrum? Zo creëer je natuurlijk nooit de stedelijkheid die je wilt!
Waarom niet in de Rijnhaven? Op de plek waar ze eerst dat Star Wars-hoogbouwproject gepland hadden zou een leuke locatie zijn!
^ Of je sloopt de wijk Heliport om dit "hip in de jaren '50" plan uit te voeren.
In utrecht zijn er plannen voor 2 helihavens door 2 verschillende ondernemingen. Helinet uit a-dam is daar 1 van, en is bezig een netwerk aan te leggen, amsterdam,utrecht,rotterdam en ypenburg. Wat ik begrepen heb heeft utrecht al een vergunning verleend,en in ypenburg stuit Helinet op veel bezwaren door nimby's. Op de onderstaande link zie je een reactie van de directeur van Helinet.http://forum.ypenburg.nu/read.php?11,2236,page=3
1 - 20 of 113 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.