Skyscraper City Forum banner
1 - 12 of 12 Posts

·
Member
4,561 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Weer op pad geweest met de superkleine digicam. Bekijk ook de vorige delen 1, 2, 3 en 4.

Prinsenland
De wijk Prinsenland telt zo'n 10.000 inwoners en is onderdeel van de deelgemeente Prins-Alexander. Het noorden van de wijk is gebouwd in de jaren zestig, de rest is gerealiseerd in de jaren negentig. Daarnaast staan er langs de Kralingseweg en Ringvaartweg oude landhuizen en nieuwe villa's.

1. Eerst lopen we over de Kralingseweg en enkele zijstraten.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12. Ook in de betere buurten zijn er kennelijk bewoners die winkelwagentjes meenemen en achterlaten...

13. Woonboot op de Ringvaart.

14. Achterzijde huizen van de aangrenzende Rotterdamse wijk 's-Gravenland.

15. We gaan 'ns kijken op de Ringvaartweg.

16. Gigantische villa.

17.

18. Detail.

19.

20.

21. De net opgeleverde Parktoren van 76 meter hoog.

22.

23.

24.

25. We gaan richting de 'sterflats', vier grote galerijflats.

26. Vuilnisman takelt met een draadloze afstandsbediening de vuilniscontainers om te legen.

27.

28. Iedere flat heeft 13 verdiepingen.

29.

30. Door bouwactiviteiten inmiddels niet meer Nederland's laagste punt, dat ligt nu een paar kilometer verder in Nieuwerkerk aan den IJssel.

31. Eén van de grootste Rotterdamse kunstwerken. De roestkleurige kokers zijn trappen.

32. In het midden van de schotel.

33.

34. De 'beschadigde' betonbalken links behoren zo te zijn als onderdeel van het kunstwerk.

35.

36. Het ligt hier 6,25 meter onder NAP.

37.

38. Dit is geen Prinsenland meer maar de wijk Het Lage Land. Hier de flat Prinsenwiek uit 1974 van 69 meter hoog, dit was 15 jaar lang Rotterdam's hoogste woonflat en twee jaar lang Nederland's hoogste woonflat.

39. Voor de bibliotheek in de wijk Het Lage Land eindigt deze serie.

·
Registered
4,357 Posts

·
Banned
14 Posts
unusal nice pics of some very urban and clean neigborhod ,
as for the villa Ringvaartweg vergeten: ,that isnt a villa , villa is something much bigger and much nicer with elegance and style and beauty , that -house- is ridiculous

·
-
3,632 Posts
Leuke fotoserie(s). Vooral omdat ik zo een Rotterdam zie ik wat ik niet ken en waarschijnlijk ook niet snel zou komen. Als ik de schotel op foto 32 zie krijg ik meteen zin om er met een skateboard of fiets in the springen (wat waarschijnlijk geen goed idee zal zijn).

·
Helder
2,689 Posts
Ik vind het jammer dat de Ringvaart niet meer bevaarbaar is. Althans ik ga er vanuit dat dit vroeger wel zo was. Had toch net een andere dimensie gegeven aan het gebied er omheen, van Rotterdam tot aan Nieuwerkerk.

·
Member
4,561 Posts
Discussion Starter · #12 ·
Schiet je alles op de automatische stand?
Automatisch met spotmeting, zonder dit laatste gaat het vaak fout met de belichting.

Hebben de foto's veel bewerking nodig?
Niet meer of minder dan bij mijn DSLR-foto's, dus zaken als roteren, rechttrekken, lenscorrectie, kleurverzadiging, verscherpen.

Veel foto's genomen ook in de buurt van metro station Schenkel en Prinsenlaan zo te zien??
Een aantal ja, maar de meesten zijn meer aan de andere kant van de wijk genomen, metrostation Kralingse Zoom ligt dan dichterbij.

1 - 12 of 12 Posts