Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 76 Posts

·
Moderator
15,262 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Opdrachtgever: Havensteder

Ontwerp: Steenhuis Bukman Architecten

Start bouw: nnb, verkoop is op 16 juni 2012 gestart

Gereed: nnb

Impressies:

(bron: www.steenhuisbukman.nl)

Officiële website: www.130watt.nl

34,923 Posts
Spreekt weinig tot de verbeelding, om het maar zacht uit te drukken. En het is ook niet zo dat deze buurt nou zoveel aantrekkingskracht heeft dat het zo wel verkoopt. Trespa is in deze omgeving dominant.

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Trespa is in deze omgeving dominant.
Er wordt wel werk gemaakt omdat te verminderen, maar dat heeft nog een lange weg te gaan. De woonblokken op de achtergrond van Topaas' foto's zijn al grotendeels ontdaan van hun trespa en zijn daarmee flink opgeknapt, kijk maar op Google Streetview hoe rampzalig die blokken waren!

ZIj we heir trouwens met de wandelijng in Noord niet langs gekomen?
Klopt!

·
Registered
12,861 Posts
Ik vind het er best oké uit zien. Geen toppertje maar wel 3x beter dan wat er stond. Lijkt me prima verkoopbaar ook eerlijk gezegd, al kan je afknappen op de omgeving waar het in ligt. Dan zou je er echter ook niet gaan wonen als er veel betere woningen komen te staan.

34,923 Posts
Zwaanshals is leuk en ligt inderdaad om de hoek. Veel stelt dat echter ook nog niet voor en de rest van de directe omgeving is behoorlijk deprimerend. Dat lijkt me wel iets om op af te knappen ja.

·
Administrator
30,137 Posts
Het parkeren in het stadsblok is aardig opgelost, maar verder oogt dit een beetje als stadsvinexbouw. In dit soort wijken is het veel leuker om veel te variëren met vorm, hoogte, grootte en gevelmateriaal. Als je op een paar plekken een stuk of wat verdiepingen erbovenop gooit, dan hebben die appartementen een prachtig uitzicht op de skyline. :)

·
Banned
13,695 Posts
En Havensteder lijkt alleen het telefoonnummer van Steenhuis Bukman te hebben.

Om maar alvast een voorproefje te geven, verderop in het Oude Noorden:

Lijkt alleraardigst maar is zeker qua detaillering matig naar mijn mening.

Oh ja, historisch gezien moet er op die afgeschuinde hoek een entree zitten. Gaat bij de foto hierboven goed maar bij het plan wat ze nu dus gaan bouwen niet.

·
Registered
1,793 Posts
En Havensteder lijkt alleen het telefoonnummer van Steenhuis Bukman te hebben.
Geef het jouw tel.nummer dan ook eens door want zeker in deze tijd van recessie zal je er voor moeten knokken. Het voldoende tijd besteden aan je PR en netwerk is trouwens altijd een bittere noodzaak.

34,923 Posts
@ AJB

Het kan erger dan dat project op jouw foto. Maar zoals ik al aangaf, het is middelmaat, het gaat wel, niet opvallend. Ofwel, hiermee trek je geen nieuwe mensen naar je wijk die er anders nooit zouden gaan wonen. Het worden vast prima woningen voor mensen in de wijk om wooncarriere te maken dus in die zin prima. Maar er zijn projecten, ook in Rotterdam, die er echt in slagen een nieuwe aantrekkingskracht voor de wijk te organiseren. En dan denk ik aan bijvoorbeeld Le Medi. En ook, los van de helaas wat minder geslaagde planning, Nieuw Crooswijk.

·
Registered
731 Posts
@ AJB

Het kan erger dan dat project op jouw foto. Maar zoals ik al aangaf, het is middelmaat, het gaat wel, niet opvallend. Ofwel, hiermee trek je geen nieuwe mensen naar je wijk die er anders nooit zouden gaan wonen. Het worden vast prima woningen voor mensen in de wijk om wooncarriere te maken dus in die zin prima. Maar er zijn projecten, ook in Rotterdam, die er echt in slagen een nieuwe aantrekkingskracht voor de wijk te organiseren. En dan denk ik aan bijvoorbeeld Le Medi. En ook, los van de helaas wat minder geslaagde planning, Nieuw Crooswijk.
Denk hier ook bijv. aan Zuiderspoor- dat project zou imo wel nieuwe bewoners kunnen aantrekken.

·
alomtegenwoordig
12,893 Posts
Waarom zo krankzinnig laag?

En dan laat de projectontwikkelaar ook nog een prachtig plaatje zien van de skyline die je dus niet kunt zien.

Dit soort meuk hoort in de suburbs.

·
Banned
13,695 Posts
Skyscrapercitizen said:
@ AJB

Oh het kan altijd erger. Maar is dat tegenwoordig al een criterium. Op de foto ziet het er redelijk uit. In het echt, van dichtbij, is het behoorlijk armoedig gematerialiseerd en gedetailleerd.

·
The only way is up
87,158 Posts
^^ Blijkbaar. ;)

Ik vind de schaal wel ok, sluit goed aan bij de rest van de wijk. Dat geldt eigenlijk ook wel voor de materialen en afwerking
(afgaand op de foto die idd geen garantie voor de werkelijkheid is).
Ik had wel graag meer raamoppervlak op de bovenste verdiepingen gezien en wat meer regelmaat in de gevel.

·
-010-
423 Posts
Ik vind de schaal nu juist het probleem... Voorheen was dit een veel spannender stuk Oude Noorden. Met een paar lage pandjes, maar ook een paar veel hogere. Enige positieve dat ik hier kan zien is dat het gat eindelijk weer wordt dichtgemaakt en de originele rooilijn wordt aangehouden.
Is/was een van de weinige stukjes ouderwetse stedelijkheid in R'dam; dat Trespa in deze buurt de overhand heeft is dan ook op zijn zachts gezegd onzin...

1 - 20 of 76 Posts