SkyscraperCity banner
1 - 13 of 13 Posts

·
Member
4,559 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Dit is het vervolg op het vorige deel en ook nu zijn alle foto's gemaakt met een goedkope (betaalde €130) superkleine digicam. Het vergt wat gewenning om foto's te maken via een schermpje i.p.v. een zoeker, het schermpje is in de zon niet goed te zien, en de vertraging tussen 'sluiterknop indrukken' en 'foto maken' is groot. Aan de andere kant past het toestel makkelijk in je broekzak en loop je dus heerlijk zonder tas door de stad.

Zoals je ziet zit er een klein lensje op die niet naar buiten schuift (wel 3x optische zoom). Toch kan je met zo'n apparaatje prima resultaten krijgen. Dus op naar de foto's, het is een (te) grote serie geworden!

19 juli 2009

1.

2. Nieuwe wijk Park Zestienhoven. En nou niet gaan klagen over vliegtuiglawaai.

3. Een woud aan scheve draagkolommen. Lelijk maar dit hoort en is verderop waar het HSL-viaduct hoger ligt nog veel erger.

4.

5. Woonboten langs het Noorderkanaal/Gordelweg.

6.

7.

8. Foto vanaf het tramviaduct stond al lange tijd op het to-do lijstje.

9. Yeah!

10. Schieweg take 1.

11. Schieweg take 2.

12.

13. Nederland's eerste Kentucky Fried Chicken werd in 1972 geopend op de Bergweg en zit er nog steeds.

14.

15. Fietspad door het 'muizengaatje' onder het treinviaduct bij treinstation Rotterdam Noord.

16. Treinstation Rotterdam Noord, het stationsgebouw (en lift) zijn niet meer in gebruik.

17. Treinstation Rotterdam Noord.

20 juli 2009

18.

19.

20. Bedrijfspand uit 1930 in Overschie, take 1.

21. Take 2.

22. Take 3.

23. Brugwachtershuisje en bruggetje over de Delftse Schie in Oud-Overschie.

24. Vanuit het brugwachtershuisje uit 1657 worden meerdere bruggen over de Delftse Schie op afstand bestuurd.

25. Montevideo.

26.

27. Woningen in Overschie.

28. Door de wijk Overschie loopt de A13...

29. ...huizen staan er vlak langs.

30. Knooppunt Kleinpolderplein.

31.

32.

33.

34.

35. Fokhaven.

36. Wist niks af van dit nieuwe grote hotel, op de plek waar vroeger de Energiehal stond.

37. Mooi trottoir langs het Roel Langerakpark, hier kan je uren naar kijken om allerlei vormen en patronen te ontdekken.

38. DiscGolf faciliteiten in het Roel Langerakpark.

39.

40.

41.

42.

43.

44.

45. Take 1.

46. Take 2.

47. Achterzijde Rotterdam Centraal. De stoep loopt voor de AH To-Go schuin af, om struikelen te voorkomen zijn er schotten geplaatst maar het is geen gezicht.

48. De tijdelijke stationsingang van Rotterdam Centraal.

49. Take 1.

50. Take 2.

51. Hal in het Groothandelsgebouw.

52. Binnenplaats in het Groothandelsgebouw, de ene kant uit...

53. ..en de andere kant.

54. Fraai Rotterdams shirt, take 1.

55. Take 2.

56. All aboard!

·
Registered
5,949 Posts
Foto 45 en 49 zijn echt geweldig.
Het stukje Overschie is leuk.
Als je een stuk doorrijdt vanuit Overschie op de Delftweg langs de Schie richting het crematorium en de Zweth, kom je ook nog een paar mooie oude grote gebouwen tegen.

·
Helder
2,689 Posts
Nooit geweten dat van die DiscGolfbaan (#38/#39). Heb nog wat reclamefrisbees thuis liggen, dus die ga binnenkort maar eens gebruiken. :)

·
Registered
1,881 Posts
#49 vind ik het mooist. Interessante series en leuk om te zien dat jij ook tevreden bent met die camera. Dat wil toch wel wat zeggen.

·
Registered
1,366 Posts
Leuke serie, hoor!
Ik heb wel een beetje moeite met de (naar ik aanneem automatische) witbalans en/of jpeg-omzetting van het cameraatje: vaak te blauw en sowieso zijn de meeste platen erg verzadigd van toon. Verder best indrukwekkend voor zo'n klein ding :) Verder heb ik het gevoel dat je normaal gewend bent op 2:3 te schieten, de platen in landschap-oriëntatie hebben voor mijn gevoel vaak wat (te) veel 'kin' (voorgrond).

·
VivrantQuest
295 Posts
Hele fijne serie met voor mij een aantal zeer bekende plekken. Met name de tramviaductplaten spreken me zeer aan. Kijk er nu al zelf al 11 jaar tegenaan en ben nog nooit met de tram langs mijn huis gereden. Jouw foto's vormen het laatste zetje!

Ook een paar mooi platen van de DP NN. Gek genoeg weet dat gebouw me altijd te verrassen. De ranke zij-aanzichten zorgen soms voor een stijging van mijn hormoonspiegel!

Size does not matter! :banana:

·
hemelschraper
2,022 Posts
Favo's 30, 33, 45 en 49! Strakke compos weer.

1 - 13 of 13 Posts