SkyscraperCity Forum banner

Rotterdam April-Juni 2009

3089 Views 12 Replies 11 Participants Last post by  Liwwadden
April-Juni 2009

1. Nederland's hoogste, de Maastoren.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8. Winkelcentrum Ambachtsplein in de wijk Zevenkamp. Linksmidden is het metrostation achter de huizen te zien.

9. Winkelcentrum Ambachtsplein in de wijk Zevenkamp.

10. De wijk Nesselande.

11. Strand bij de Zevenhuizerplas in de wijk Nesselande. Het is een kunstmatig gemaakt meer, het opgezogen zand is gebruikt voor het opspuiten van grond voor omliggende nieuwbouwwijken.

12. Het meer is tot zo'n 50 meter diep (!). In de verte de flats van de wijk Ommoord, daarachter is hier-en-daar de hoogbouw van het centrum te zien, helemaal links de Maastoren.

13. Binnenplaats van het stadhuis.

14. Winkelautomatiek op de Dordtselaan.

Omdat er niet zoveel nieuwe foto's zijn nog een aantal leftovers uit het verleden ter aanvulling.

2003

15.

16.

17.

2004

18. Metrostation Maashaven.

19.

20.

21.

22. Beursplein/Beurstraverse.

2005

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

2008

32.

33. Maeslantkering, de stormvloedkering bij Hoek van Holland.
See less See more
33
1 - 13 of 13 Posts
Nummer 21 vind ik om de een of andere reden wel heel bruut. De rest mag er ook zijn, natuurlijk.
Nummer 21 kan zo gebruikt worden in een campagne van milieudefensie tegen de oprukkende stad. Het ziet er in elk geval erg naargeestig uit.

Die woningen in Nesselande (foto 10) zien er leuk uit. Wie is de architect hiervan?
Zoals op foto 21 komt 't idd bijna niet tegen hier in Nederland, een urban jungle tot aan de horizon :shocked:
Favo's 2,7,20,21 en 29
Nummer 21 vind ik om de een of andere reden wel heel bruut. De rest mag er ook zijn, natuurlijk.
echt te appart, ik had al commentaar in mn hoofd over foto 21 en daar kwam het woord bruut ook in voor. Rotterdam komt op die super prachtige foto heel stedelijk maar ook grauw over. En die plek heeft eigenlijk hele mooie plekken, zie mijn topic Rotterdam West, paar paginas terug ;).

Echt een ongelooflijke vette serie. Veel mooie zonnige stedelijke beelden.
See less See more
Hele mooie serie, het laat zien dat Rotterdam veel groter lijkt dan het in werkelijkheid is. Grauw van boven, warm als je beneden bent. Wat mij ook zo opvalt is het schaalverschil tussen de gebouwen op het Stationsplein. Het Bouwcenter aan het Weena met haar 15 verdiepingen ten opzichte van de grote buur, het Westin/Milenniumtoren: Dat valt gewoon erg op. Moet je nagaan, evengrote steden hier in de buurt als Dortmund of Bremen komen dan over het algemeen niet veel verder dan zo`n 15 verdiepingen met hun hoogste gebouwen, kijk, dan springt Rotterdam daar echt wel ver bovenuit met monsters als de Milennium/NN-Delftse Poort/Maastoren/Montevideo/WorldPortCenter en nog enkele andere wolkenkrabbers. Geweldig, en het grote Rotterdam is goed neergezet met deze schitterende foto`s.
See less See more
echt hele mooie foto's. 21 doet naar mijn gevoel heel industrieel aan. Heerlijke foto. :) Sowieso een heleboel prachtfoto's. :)
Prachtige en gevarieerde serie. Favo's. 16, 17 en 21. Ik heb weer genoten, bedankt.
WAANZINNIG mooie serie. Je foto's zijn zo echt! Het is vast al vaker aan bod gekomen, maar mag ik vragen wat voor body+objectief je gebruikt?

Overigens kan ik de zorg voor compositie (en nabewerking?? ze zijn allemaal kaarsrecht) erg waarderen.
echt hele mooie foto's. 21 doet naar mijn gevoel heel industrieel aan. Heerlijke foto. :) Sowieso een heleboel prachtfoto's. :)
Inderdaad hoogbouw010, een heleboel prachtfoto's! :)
Zoals gewoonlijk schitterende foto's! Maar ik heb even een vraagje, want ik zag dezelfde serie ook in de Urban Showcase staan. Alleen die waren gepost door 'cityskyscrapers'. Waarom gebruik je een tweede account als ik vragen mag? :)
...wat voor body+objectief?
#1-14: Olympus E-1 (model 2003) met Zuiko 14-54mm, #16-17: Olympus C-2100 compact, de rest: Olympus E-20 (model 2001).

...ze zijn allemaal kaarsrecht...
Meestal lukt het om foto's vrijwel met rechte horizon te schieten, als het nodig is bij bewerken nog wat roteren. Daarnaast meestal de zijkanten wat rechttrekken. Kost allemaal meer moeite maar ziet er dan wat mij betreft wel mooier uit.

...zag dezelfde serie ook in de Urban Showcase staan. Alleen die waren gepost door 'cityskyscrapers'. Waarom gebruik je een tweede account...
Tot 2006 was er de cityskyscrapers website dus toen voor internationale foto's zo'n account gebruikt. En gebruik het nog steeds vanwege de opgebouwde 'reputatie'.
See less See more
1 - 13 of 13 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.