SkyscraperCity banner

1 - 20 of 953 Posts

·
Registered
32,986 Posts
^^ Dit plaatje roept wel vragen op waar deze toren dan exact zou worden gepositioneerd. Lijkt mij nu op de plek van de Cooltower te staan.

Wel leuk dat er nu al 2 x 150 meter daar gebouwd lijkt te gaan worden. :cheers:

·
Registered
330 Posts
Als alles door gaat wordt dit wel een hoogbouw as zeg. vlak naast elkaar 188m(200+), 150 en 150. Al moet er wel gewaakt worden dat er nu niet te veel rond die 150 m gebouwd wordt mag ook een een uitschietertje naar 170 of naar beneden van in de 130 voor de variatie zitten.
Oogt wel slank deze toren zo op het eerste gezicht. Ontwerp oogt niet heel spannend maar dat hoeft ook niet voor elke toren.

·
Registered (m)user
2,886 Posts
Mooie hoogte. Hij staat iets dichter bij de schiedamse dijk dan de cooltoren. Direct achter de blokken aan de weg daar zo te zien. De cooltoren lijkt daar net iets achter te komen. Maar idd 2 torens wel dicht bij elkaar van grote hoogte.

Gaaf als deze ook snel in aanbouw gaat. Was wel weer tijd dat er nieuwe projecten aangekondigd werden.

·
Registered
3,301 Posts
Geweldige ontwikkeling. Zou graag op die hoek een hoge concentratie met ultra slanke toren zien, variërend tussen 120 en 200 m.
Dit word binnen kort Rotterdams meest aantrekkelijke wijk.

·
Registered
32,986 Posts

·
Registered
914 Posts
Positieve ontwikkeling dat er zo snel alweer een nieuwe toren staat gepland. Echter, gezien hoe deze projecten verlopen zie ik deze toren echt niet al volgend jaar in aanbouw gaan. Het lijkt me heel sterk in ieder geval. Leuk dat het 'de smalste toren van Europa' is, maar qua ontwerp vind ik het niet heel interessant.

·
Helder
2,684 Posts
Meest bijzonder aan plaatje 2 is toch wel het stukje Linea Nova in het uitzicht, links van het been van die mevrouw.

Verder eens met z0nnebril. Ik begin ook wat sceptisch te worden wat betreft de hoeveelheid projecten met de concrete bouwdata. Zeker daar er nog geen paal de grond in is. Doet me de denken aan de periode begin van dit millennium. Ook toen veel projecten met data en maquettes. Uiteindelijk is er veel niet gerealiseerd.

Natuurlijk, Bright is echt van start, maar 't zal mij allemaal benieuwen.

·
Martin
2,441 Posts
Hier goed de locatie te zien; het betreft de linker toren.
Bovenstaande afbeelding is niet up-to-date. Er komen in totaal zes torens in deze wijk. Vijf in deze rij (waar er bovenstaand dus drie staan, ofwel nog drie naast Cooltower en Baantower) en Parkhuis Cool. Ik ben hard op zoek naar de afbeelding, maar kan hm even niet meer vinden.

·
Registered
2,126 Posts
400m2 per verdieping. Dan worden het wel hele kleine hokjes wanneer er nog wat liften en een trappenhuis bij moeten.

·
Registered
7,224 Posts
Alweer een hoogbouwproject dat ontworpen is door Powerhouse Company, na de Amstel Tower, KJ Plein en Monarch III.

Opvallend is hier dat Nanne de Ru zowel 'founding partner' is van Powerhouse Company als van ontwikkelaar RED Company.

1 - 20 of 953 Posts