SkyscraperCity banner

21 - 40 of 953 Posts

·
Registered
7,234 Posts
Bovenstaande afbeelding is niet up-to-date. Er komen in totaal zes torens in deze wijk. Vijf in deze rij (waar er bovenstaand dus drie staan, ofwel nog drie naast Cooltower en Baantower) en Parkhuis Cool. Ik ben hard op zoek naar de afbeelding, maar kan hm even niet meer vinden.
Was dat niet het oude bouwplan van 5 jaar geleden? Volgens mij had de gemeente recent het aantal torens teruggebracht tot 3.

Kan natuurlijk veranderd zijn :)

·
Registered
3,425 Posts

·
Registered
9,485 Posts
Ik wacht angstvallig af. Was al niet echt een fan van de Cooltoren en dit spreekt mij ook niet aan. Benieuwd naar verder visuals en invulling.

Ik heb soms de indruk dat alles wat ook maar op een 'fallus' lijkt hier meteen alle aandacht krijgt, ondanks het misschien de grooste blunder van de laatste 25 jaar kan worden. Maar het is vank tegen Goliath. We zullen zien wie gelijk heeft, ik heb er echt een vreemd gevoel bij!

·
Registered
32,986 Posts
^^ New York, eat your heart out!!! ;)

·
Administrator
29,584 Posts
Discussion Starter #33
Ben benieuwd hoe ze 'slankste' definiëren. Formeel genomen is een maat voor 'smal' de hoogte gedeeld door de kleinste breedte van de omtrek, en 'slank' de hoogte gedeeld door de grootste breedte van de omtrek. Veel smaller of slanker dan de Scheepmakerstoren zal het niet worden denk ik.

·
Registered
3,919 Posts
De Rotterdamse versie van 432 park place. ;)
Alleen geen kaal beton als gevel.
Moest ik ook meteen aan denken. Hopelijk wel flinke ramen. Die liftopbouw lijkt wel zichtbaar te worden (afgaande op de impressies), als ze dat net zo oplossen als 432 Park, dan zou dat mooi zijn. Ik ben heel benieuwd naar verdere uitwerkingen van dit plan.

Als alles echt van de grond komt dan komt er echt een flinke golf nieuwe hoogbouw aan:cheers:. Misschien een beetje flauw dat ik dit zeg, maar eerst zien dan geloven, er staan heel wat torens in de planning maar ik vind het zo lang duren allemaal in Rotterdam (misschien ben ik ongeduldig). In Amsterdam gaat de ene na de andere echt in aanbouw, in Rotterdam lijkt het zo lang te duren voordat er iets concreets gebeurt (misschien is dat alleen een gevoel wat ik heb).

·
The only way is up
80,032 Posts
^^ Vooral hopen dat er komende paar jaar geen crisis uitbreekt. ;)

Degenen die nu een toren in de verkoop gooien hoeven niet bang te zijn dat ie niet verkoopt, maar hoe lang de gekte aanhoudt en of je niet beter een jaar kan wachten omdat de prijzen dan nog hoger zijn is lastig in te schatten.
Misschien moet je als ontwikkelaar wel gewoon gaan bouwen en dan pas halverwege de bouw of nog later de appartmenten gaan verkopen.

B

·
Guest
0 Posts
de Scheepmakerstoren.
Voor een eyecatcher als dit, vooralsnog een stand alone op deze plek in de skyline, is een sterk ontwerp uiteraard essentieel. De Scheepmakerstoren vind ik bij uitstek een exponent van zo'n geslaagd ontwerp, al had die juist daarom hoger gekund.
Het inspiratieloze en obligate ontwerp van deze toren is nmm echter dramatisch in deze context, ongeacht de materialisering.

·
Registered
212 Posts
Als je alle ontwikkelingen en plannen volgt lijkt Rotterdam toch een behoorlijk bouw walhalla te worden de aankomende jaren.

·
Registered
1,317 Posts
Ziet er goed uit! Als al die torens daar gebouwd zijn en op het Wijnhaven eiland krijgen we misschien toch een beetje die Hong Kongse taferelen (mini versie) :lol:

·
Captain
3,272 Posts
Voor een eyecatcher als dit, vooralsnog een stand alone op deze plek in de skyline, is een sterk ontwerp uiteraard essentieel. De Scheepmakerstoren vind ik bij uitstek een exponent van zo'n geslaagd ontwerp, al had die juist daarom hoger gekund.
Het inspiratieloze en obligate ontwerp van deze toren is nmm echter dramatisch in deze context, ongeacht de materialisering.
Ik ben nu ook niet bepaald kapot van het ontwerp. Wellicht kunnen ze 'm met een spitse punt een beetje optoppen tot 175m ofzo, net als met 'Het Potlood'.
Dan lijkt het tenminste nog ergens op :lol:

21 - 40 of 953 Posts