SkyscraperCity banner

421 - 440 of 1138 Posts

·
The only way is up
83,419 Posts
Dit is ook een toren met relatief kleine verdiepingen en op een toplocatie. Het wordt dus een dure jongen. De m2 prijzen zullen hoog zijn.

·
Martijn1
3,819 Posts
Ik zie geen enkel probleem in dit geval, de uitstraling is van zowel veraf als dichtbij luxueus en hoogwaardig. Die zijn zo verkocht.

·
Registered
33,703 Posts
^^ In Amsterdam waarschijnlijk wel, hier is het echt nog een uitdaging om zoiets te realiseren. Ik hoop wel dat diegenen die hier aan werken het zal lukken.

·
Marc from Rotterdam
2,325 Posts
Het gebruik van messing-/goudkleur doet een beetje denken aan de Steinway Tower in NYC.
Maar die zit wel in een compleet andere prijsklasse...

·
Registered
33,703 Posts
^^ Zeer zeker niet Tim. Je weet toch dat ik juist op de lange termijn vooruitdenk betreffende de toekomst en mogelijkheden van deze stad en de omliggende regio? ;)

Maar ik hoor 'via-via' dat men momenteel in het ontwikkelproces flink wat moeite heeft om de nagestreefde kwaliteit, en de daarbij behorende kosten, vast te houden. Dat is echt een uitdaging. Maar nogmaals, ik hoop van harte dat ze er uit gaan komen. Vijf jaar geleden o.i.d. had men voor Rotterdam een dergelijk project waarschijnlijk niet eens overwogen, een bewijs van dat 'we' met grote sprongen vooruitgaan hier. :)

·
Registered
3,575 Posts
Als die strook van de Cooltoren aan de Hoornbrekerstraat nou over de hele lengte werd gerealiseerd. Dan kan je er over de verloop van tijd 3 á 4 torens mee verbinden. En had je de ruimte gehad om extra voorzieningen te realiseren zoals een zwembad, spa, (uitgebreide) sportschool, eigen kantoorruimte, gasten verblijven. etc. De kosten hadden dan verspreid gezeten over misschien wel 600 woningen, maar de waarde van al deze woningen had een stuk hoger kunnen liggen.

·
Registered
3,832 Posts
^^ Zeer zeker niet Tim. Je weet toch dat ik juist op de lange termijn vooruitdenk betreffende de toekomst en mogelijkheden van deze stad en de omliggende regio? ;)

Maar ik hoor 'via-via' dat men momenteel in het ontwikkelproces flink wat moeite heeft om de nagestreefde kwaliteit, en de daarbij behorende kosten, vast te houden. Dat is echt een uitdaging. Maar nogmaals, ik hoop van harte dat ze er uit gaan komen. Vijf jaar geleden o.i.d. had men voor Rotterdam een dergelijk project waarschijnlijk niet eens overwogen, een bewijs van dat 'we' met grote sprongen vooruitgaan hier. :)
Dit is wel minder goed nieuws zeg. Heeft er iemand meer informatie over?

·
Ad crumenam
4,988 Posts
Als alleen al die paar parkeerplaatsen in de ondergrondse kelder miljoenen kosten, dan moet er wel een enorme plus gemaakt worden op de woningen om dat terug te verdienen.

·
Registered
2,134 Posts
Gelukkig, volgens het artikel is de Baan Toren al in aanbouw en wordt ie gewoon volgend jaar al opgeleverd...

Maar goed, hoe serieus kan je de rest van dat artikel nog nemen als dit expliciet wordt vermeld!?

@renterghem, buiten de kwaliteit van het artikel, wel knap dat jij vaak met nieuwtjes en interessante links komt, hulde daarvoor!

421 - 440 of 1138 Posts