SkyscraperCity banner

41 - 60 of 955 Posts

·
Administrator
29,630 Posts
Discussion Starter #41
Ik ben nu ook niet bepaald kapot van het ontwerp. Wellicht kunnen ze 'm met een spitse punt een beetje optoppen tot 175m ofzo, net als met 'Het Potlood'. Dan lijkt het tenminste nog ergens op.
Torens die vanwege de hoogte al opvallen in de skyline hoef je niet echt verder op te tuigen. Daarbij kun je ook de slankheid en die grote ramen op zich al mooi vinden, en dat soort kwaliteiten komen beter tot uiting zonder het soort elementen die doorgaans ter oppervlakkige verfraaiing dienen.

·
Registered
67 Posts
Torens die vanwege de hoogte al opvallen in de skyline hoef je niet echt verder op te tuigen. Daarbij kun je ook de slankheid en die grote ramen op zich al mooi vinden, en dat soort kwaliteiten komen beter tot uiting zonder het soort elementen die doorgaans ter oppervlakkige verfraaiing dienen.
Met als lichtend voorbeeld de fantastische nieuwe toren van Vinoly in NY (Ik weet het, ander niveau, maar toch):

·
Registered
3,434 Posts
^^ Elke hoogbouwliefhebber zal idd aan 432 Park Avenue in New York hebben gedacht. Slank, eenvoudig, en grote ramen. Wat mij betreft is de Baan tower een meer dan fantastische toevoeging aan de skyline van onze stad!

·
The only way is up
80,144 Posts
^^ idd. Ik noemde hem al. iets verderop wordt daar de 111 W. 57th St. -Steinway Tower gebouwd, die juist wel een rijke detaillering kent.
Maar wel zodanig dat de verticaliteit nog benadrukt wordt.
Een 'doos' zoals het ontwerp van hier en 432 park kan idd het beste zo simpel mogelijk zijn. Wel met maximaal wooncomfort uiteraard.

·
Captain
3,272 Posts
Kan wel zo zijn, en wat dat aangaat staat hij samen met z'n broertje Cool Tower nog wel redelijk op een eilandje in de Rotterdamse Skyline.

Maar ja.... Van veraf gezien, begint 150m toch wel het 2e maaiveld te worden. En dan zou enige hoogtevariatie in het Baankwartier toch wel op z'n plaats zijn.
Hetgeen overigens niet perse in de vorm van een spitse top te zijn.

·
Administrator
29,630 Posts
Discussion Starter #46
^ nou zal ik iemand die 'skyline' met een hoofdletter schrijft niet zo gauw afvallen, maar ik heb wel het idee dat we het nu hebben over persoonlijke smaakvoorkeuren. Laten we vooral niet vergeten dat we in Rotterdam een toren krijgen die zich zonder meteen in hoongelach uit te barsten op bepaalde punten laat vergelijken met 432 Park Avenue. :cool:

·
Helder
2,684 Posts
^ Klopt, het uitzicht komt toch echt vanuit een toren ten noorden van Linea Nova. Het groene vlaggetje rechtsonder staat op dat parkeergaragegebouw aan de Westblaak.

Ik geloof niet in zo'n foute impressie. Dus dit is per ongeluk een plaatje van een nog te bouwen toren waarvan we de plannen nog niet kennen. :D

·
Registered
1,650 Posts
Toen ik in NY was, was die toren bijna op hoogte.
Ik dacht dat de gevel er nog tegenaan geplakt moest worden en de mooie details nog zouden komen. Ik schrok me rot dat hij op een gegeven moment gewoon klaar was.

Ik hoop niet dat dit als voorbeeld wordt gebruikt voor de Baantoren.
Een lange rechthoek tekenen met vierkante raampjes is leuk voor kinderen, maar niet voor serieuze architecten.

34,367 Posts
Vraagje aan alle mensen die hier klagen over dat ze het ontwerp niks vinden:

Hebben jullie een andere impressie gezien dan ik? Ik zie er maar 1, een zwartwitplaat waar heel klein ook de toren nog op staat. Zo klein dat ik over het ontwerp weinig zinnigs kan zeggen. Maar misschien heb ik iets gemist? Of gaat het jullie puur om de hoofdvorm?

Slankste van Europa is trouwens nog de vraag, ze hebben dat niet uitgebreid gecheckt. Turning Torso kan er ook wat van.

·
Illustrateur
12,975 Posts
Deze dame heeft inderdaad de beste updatespot om de bouw van de Baan Tower [toren?] te volgen. :lol:

Begrijp inderdaad niet wat de toegevoegde waarde is van zo'n uitstekende liftkooi voor een toren. Een bekroning of beëindiging juich ik van harte toe, maar of dat nou weer op deze manier moet. Meest mislukte voorbeeld is de Rotterdam met die drie lullige boxen erbovenop.

41 - 60 of 955 Posts