SkyscraperCity banner

101 - 120 of 955 Posts

·
Ad crumenam
3,919 Posts
@VictorJ: Er is wel wat ruimte onderin voorzien. Maar zo ga je de parkeernorm niet halen lijkt me. (Niet dat dat perse en probleem is).
Er wordt een gedeelte van de parkeergarage tussen de Blaak en de Witte de With afgehuurd. Niet heel exclusief als je daar elke dag heen moet lopen, maar wel een efficiente oplossing.

·
Registered
8,687 Posts
Uiteraard, grijs houden we van in Rotterdam
Vancouver zit vol met grijze, witte en glazen torens. Hebben zelfs meer grijze dagen dan Nederland. Rotterdam heeft een skyline met best wel veel kleur. We zeuren gewoon weer te veel. Zo kil is Rotterdam niet.

34,355 Posts
Ziet er goed uit. Hopelijk een goede afwerking. Natuursteen, geen kunststof platen zoals bij the red apple.
Hopelijk geen kunstof idd. Valt op dat de fel rode kleur van de Red Apple toen flink is vervaagd.
Jongens jongens toch. Als je dan toch zo'n mening moet geven, waarom hem dan niet even staven?

The Red Apple is niet van kunststof, maar van geanodiseerd aluminium. Dit materiaal verkleurd niet, wat ook de reden is om hier voor te kiezen. Ik weet dus niet wat jou opvalt Stratos, maar de kleur is op geen enkele manier vervaagd.

Tot slot wordt het volgens mij nergens ter wereld kunststof gebruikt voor gevels. Maar misschien heb ik het mis?

·
a.k.a. Sequentia
21,238 Posts
@ Stratos

Dat is anders wel één van de meest gewaardeerde skylines ter wereld, die jij grauw noemt. Ik vind het prachtig, al het wit en groen/blauw samen met de bergtoppen. Uiteraard hoef je dat in Rotterdam niet te kopiëren, daar is een eigen/andere stijl (maar daarom niet per sé beter).

·
Registered
8,687 Posts
@ Stratos

Dat is anders wel één van de meest gewaardeerde skylines ter wereld, die jij grauw noemt. Ik vind het prachtig, al het wit en groen/blauw samen met de bergtoppen. Uiteraard hoef je dat in Rotterdam niet te kopiëren, daar is een eigen/andere stijl (maar daarom niet per sé beter).

Ik waardeer de skyline van Vancouver. Echter ik snap niet wat grauw is aan de skyline van Rotterdam.

·
Registered (m)user
2,886 Posts
^^ zeker een leuk stukje. Parkeren dus in de kelder van 6 verdiepingen met een automatisch parkeersysteem. En een fundering ter grootte van de gevel tot aan de laag van Kedichem. Dat is best bijzonder te noemen.

·
Registered
1,644 Posts
Vancouver zit vol met grijze, witte en glazen torens. Hebben zelfs meer grijze dagen dan Nederland. Rotterdam heeft een skyline met best wel veel kleur. We zeuren gewoon weer te veel. Zo kil is Rotterdam niet.
Die kleur is ook mooi, daarom heb ik ook liever dat ze dat houden ipv weer opnieuw in de fout gaan.
Zo'n New Orleans kleur vind ik heel mooi bijv.

Maar vergelijk De Rotterdam eens met die torens van Vancouver.
Grijs groot bunker uiterlijk vs open en niet vierkant.

Maakt die skyline van Vancouver nog niet mooi omdat dat alleen hetzelfde is.

·
Registered
2,034 Posts
Er wordt een gedeelte van de parkeergarage tussen de Blaak en de Witte de With afgehuurd. Niet heel exclusief als je daar elke dag heen moet lopen, maar wel een efficiente oplossing.
@Le Clochard, je lijkt zeker van je zaak maar je opmerking staat haaks op die in de (erg informatieve) link van jasss. Welke is nu juist?

·
Ad crumenam
3,919 Posts
Allebei is juist ^^

Een gedeelte van de parkeernorm wordt gehaald door de parkeerkelder met lift onder de toren. De overige plekken worden gehuurd in de eerder genoemde parkeergarage.

·
Registered
2,034 Posts
Dat is interessant, zo kan je met een beperkt aantal parkeerplaatsen toch aan de rigide parkeernorm voldoen van de gemeente, terwijl je met die externe parkeergarage een flexibele schil hebt die eventueel anders kan worden ingezet.

·
OV-hippie
1,824 Posts
Goh dat is bijna een soort van art deco-revival. Toe maar.

Maar als we het dan toch over kleur, materialen en gevelsoorten hebben, dan wil ik wel effe dat gradiënt op de Maastoren noemen. Gebouw zelf doet me niks, maar dat zwart-blauw-wit gradiënt ziet er naar mijn idee best goed uit.

·
Registered
3,307 Posts
Eens. Al vind ik vanuit de bewoner gedacht het niet bijzonder exclusief om 5 minuten te moeten lopen naar mijn auto.
5 woningen op een verdieping van 20 bij 20 is ook niet heel exclusief.

Ik lees in dat artikel trouwens 51 verdiepingen op 150m.
Dat is een stuk efficiënter dan de 59 verdiepingen van de Zalmhaventoren.

101 - 120 of 955 Posts