SkyscraperCity banner

1121 - 1140 of 1311 Posts

·
Registered
33,922 Posts
“aangevraagde omgevingsvergunning nabij Baan 2

Het College van Burgemeester en Wethouders van de Gemeente Rotterdam maakt bekend dat het de volgende aanvraag voor een omgevingsvergunning heeft ontvangen.
nabij Baan 2, 3011CB, het rooien van een aantal bomen t.b.v. het inrichten van de bouwplaats en het creëren van ruimte voor de aan- en afvoer van bouwmateriaal (aanvraagdatum 25-09-2020, dossiernummer OMV.20.09.00575)”
Er komt dus steeds meer zicht op het werkelijk realiseren van deze toren. :)

·
Registered
583 Posts
Gaat nog wel even duren hoor. Voorzie voor komend jaar nog weinig activiteit, al heeft de nieuwe ontwikkelaar achter deze toren heel wat ervaring met het afkopen van zienswijzen. En reken je niet rijk, de hoogte blijft gewoon tussen 150-160 meter. Hij wordt alleen wat dikker, in lijn met de wensen van de indieners van zienswijzen.

·
Kees
157 Posts
Gaat nog wel even duren hoor. Voorzie voor komend jaar nog weinig activiteit, al heeft de nieuwe ontwikkelaar achter deze toren heel wat ervaring met het afkopen van zienswijzen. En reken je niet rijk, de hoogte blijft gewoon tussen 150-160 meter. Hij wordt alleen wat dikker, in lijn met de wensen van de indieners van zienswijzen.
Dacht ook ergens gelezen te hebben dat ze pas mogen beginnen als de Cooltower klaar is?

·
Registered
583 Posts
Dat is niet het geval gelukkig. Wel zijn goede afspraken nodig met o.a. Ballast Nedam (bouwer Cooltoren), Stebru (bouwer DWNTWN) en het oogziekenhuis. Met Ballast komt dat nu vast goed, want zelfde ontwikkelaar. Met Stebru zal dat ook wel lukken (kans bestaat dat die Baantoren ook bouwen uiteraard). Het is een logistieke puzzel met de noodzaak voor duidelijke afspraken. Zeker nu ook spoedig de activiteiten starten voor de Maasbode.

·
Registered
3,917 Posts
Ah, ik zie het nu. Baan toren exploitatie 1, Baan toren exploitatie 2, Baan toren exploitatie 3, opgericht in April 2020 aan de Jongkindstraat 18 . T zelfde adres als U vastgoed, de ontwikkelaar van de Cooltower.

·
The only way is up
84,209 Posts
^^ Als drukmiddel. Die actie kan wel als een boemerang terug komen als een paar van die bezwaarmakers naar de raad van state gaan en een paar jaar vertraging opleveren of als ze die moeten uit/omkopen. ;)

·
Registered
64 Posts
Dat is niet het geval gelukkig. Wel zijn goede afspraken nodig met o.a. Ballast Nedam (bouwer Cooltoren), Stebru (bouwer DWNTWN) en het oogziekenhuis. Met Ballast komt dat nu vast goed, want zelfde ontwikkelaar. Met Stebru zal dat ook wel lukken (kans bestaat dat die Baantoren ook bouwen uiteraard). Het is een logistieke puzzel met de noodzaak voor duidelijke afspraken. Zeker nu ook spoedig de activiteiten starten voor de Maasbode.
Gaat 100 % niet lukken ,

·
The only way is up
84,209 Posts
^^ Ik dacht gelezen te hebben dat het zware bouwverkeer ook niet langs dat schoolplein mag overdag. Dan houd je vrij smalle straten als de Baan over.
Lijkt me met 1 groot project al een uitdaging. laat staan meer. Nadeel is dat het allemaal zo wel wat langer duurt. :(

·
Registered
64 Posts
^^ Ik dacht gelezen te hebben dat het zware bouwverkeer ook niet langs dat schoolplein mag overdag. Dan houd je vrij smalle straten als de Baan over.
Lijkt me met 1 groot project al een uitdaging. laat staan meer. Nadeel is dat het allemaal zo wel wat langer duurt. :(
Klopt je mag niet langs de school met bouwverkeer.Dus iedereen moet over de Blekerhof en de Baan.
Dan moet de Hoornbrekerstraat ook bereikbaar blijven voor BN.en straks komen ook alle verhuiswagens daar.
Je kan zeggen dat is een uitdaging ik zeg dat het chaos word,ik ben benieuwd welke aannemer deze fout ga maken?

·
Registered
3,917 Posts
Nou, daar gaan we.

Aangevraagde omgevingsvergunning Baan 2

Het College van Burgemeester en Wethouders van de Gemeente Rotterdam maakt bekend dat het de volgende aanvraag voor een omgevingsvergunning heeft ontvangen (art. 2.1. en 2.2. Wet algemene bepalingen omgevingsrecht).

Nabij Baan 2, 3011CB, nieuwbouw Baan Tower in het Baankwartier. Hiervoor worden meerdere panden gesloopt en vervangen door 1 gebouw met een hoogte accent van ruim 150 m (woongebouw met parkeergarage, commerciële en maatschappelijke functies en interne fietsenstalling. Handelen in strijd met regels ruimtelijke ordening (aanvraagdatum 26-11-2020, dossiernummer OMV.20.11.00538).

Informatie aangevraagde vergunningen.De publicatie van de reguliere aanvragen omgevingsvergunning heeft een informatief karakter. U kunt pas bezwaar maken als een besluit op een aanvraag genomen is. Dit besluit wordt gepubliceerd.

1121 - 1140 of 1311 Posts