SkyscraperCity banner

1321 - 1334 of 1334 Posts

·
Registered
87 Posts
2. Baan Tower
Harold: Baan Tower komt met 150 meter hoogte naast drie andere nieuwe gebouwen, DWNTWN, Cool
Tower en Maasbode. Waar staan jullie momenteel?
Nanne: De bouwvergunning ligt nu ter inzage en volgende week is deze onherroepelijk. Als het goed is, kunnen we dan starten.

Harold: Wanneer kunnen Rotterdammers iets zien van Baan?
Nanne: Het heien begint eerste helft 2021 en daarbij houden we veel rekening met de omgeving, net als bij de Zalmhaventoren waar de bewoners weinig overlast ervaren.

Bron: InRotterdam
Ik ben benieuwd naar de plannen hoe ze deze toren gaan bouwen.Je moet eerst slopen en mogelijk NUTS leidingen omleggen.En de huidige keet van BN is toch ook een deel van de Baantoren?Bij de Cooltower moest er een damwand omheen ,bij de Baan niet?Wie weet meer?

·
Registered
Over een gebrek aan smaak valt niet te twisten
1,995 Posts
uit de indienigstukken bllijkt dat het voorlopig advies is in de grond geschroefde tubex groutinjectiepalen. Kan altijd wijzigen als er een aannemer bekend is.
Zou powerhouse, als de fundering 180 m (zoals ze vertelden) aankan tijdens de bouw nog de toren willen ophogen? hij wordt nu 157,4 m

2021-02-03 15_08_48-Samengesteld PDF document..jpg
baan gevel.jpg
baan gevel 2.jpg

·
Registered
433 Posts
Ik ben benieuwd naar de plannen hoe ze deze toren gaan bouwen.Je moet eerst slopen en mogelijk NUTS leidingen omleggen.En de huidige keet van BN is toch ook een deel van de Baantoren?Bij de Cooltower moest er een damwand omheen ,bij de Baan niet?Wie weet meer?
Damwanden... Goed punt, daar had ik niet aan gedacht.
Als je naar de doorsnede over de Hoorbrekerstraat kijkt zie je een gelijksoortige fundering als bij de Cooltower.
Daar hebben ze damwanden geslagen rond de footprint van de toren (dus over de weg). Je zou kunnen afleiden dat dat hier dan ook het geval is. In dat geval zal de 'keet' van BN eerst moet worden gesloopt voordat ze met de fundering beginnen. Wellicht doen ze het in fases, maar uiteindelijk moet de keet weg.

In het bouwveiligheidsplan van de bouwaanvraag las ik dat de kantoorverdieping van de stadsverwarming noodcentrale wordt gehuurd als bouwkeet voor de Baantoren. Maar waar de BN-ers naar toe zouden moeten....

Ik weet het niet.

1047069

1321 - 1334 of 1334 Posts