Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 34 Posts

·
Construction engineer
1,282 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Een ander bouwproject, verderop in de wijk gelegen (langs de Hoofdweg ter hoogte van de A16, afslag 27). Ik vond het te klein en nietszeggend om er een apart topic voor te openen.

Nieuwbouw en uitbreiding bestaande hotels.

Het uitbreiden van de capaciteit van Bastion Hotels blijft onverminderd doorgaan. Daarbij gaat het zowel om nieuwbouw als om uitbreiding van bestaande hotels.

In januari is begonnen met de nieuwbouw van Bastion Hotel Rotterdam Terbregseplein. Het hotel met 105 viersterrenkamers opent medio september zijn deuren. De kamers zijn met 24 vierkante meter per kamer ruim bemeten. Het hotel krijgt een luxe restaurant en voorzieningen als een bar, lounge en fitnessruimte.

Bron: http://www.bastionhotels.nl/nl/nieuws/index.html
Vandaag:

·
Administrator
30,148 Posts
Zou je zo niet zeggen dat het om een viersterrenhotel gaat. Dat het in september open gaat trouwens ook niet. Inderdaad wel een mooie hotelboom hier. Vijf jaar terug zaten ze nog in zak en as. Inntel had goed door dat je in de bouw juist anticyclisch moet denken. Parkhotel heeft toentertijd z'n uitbreiding afgeblazen.

·
Registered
683 Posts
Het zal wel goed zijn voor de Rotterdamse hotelbranche, maar ik kan me niet voorstellen dat er verder iemand blij is met dit gebouw. Zou er uberhaupt een architect betrokken zijn bij dit project?

·
Registered
206 Posts
De hotelbranche is inderdaad booming in Rotterdam. Voor de Cinerama-locatie ligt nu ook al een hoteltorentje (70 meter) op de tekentafel.

·
Skyscraperfan
1,251 Posts
Ik zie dat het vlak naast de hoofdweg is, langs zo'n drukke weg heb je zeker weten verkeersoverlast. Hij is veel te dicht langs de weg gebouwd.

·
Registered
206 Posts
^^ dit soort hotels staan doorgaans langs een snelweg. Dat is ook de doelgroep waar ze zich op richten. Met die geluidsoverlast zal het wel meevallen, overdag staat zo'n gebouw leeg en 's nachts is het echt niet zo druk op de Hoofdweg.

·
Registered
896 Posts
@merijn: waarschijnlijk is het het 'standaard' design dat ze gebruiken en in heel Europa gebruiken. Ooit een keer een bureautje van geen naam voor gehuurd maar verder werkt het voor wat het moet doen. Een redelijke slaapplek bieden voor een gunstige prijs.

·
Construction engineer
1,282 Posts
Discussion Starter · #9 ·
@Racingfreak

Ze hebben ook een 'dove' gevel naar de weg toe gebouwd. Dat wil zeggen geen ramen in die gevel. Dit scheelt ook behoorlijk in het geluid dat naar binnenkomt.
Waarschijnlijk wordt de rest van het hotel ook zo gebouwd dat er zo min mogelijk geluid binnendringt.

·
Skyscraperfan
1,251 Posts
@Racingfreak

Ze hebben ook een 'dove' gevel naar de weg toe gebouwd. Dat wil zeggen geen ramen in die gevel. Dit scheelt ook behoorlijk in het geluid dat naar binnenkomt.
Waarschijnlijk wordt de rest van het hotel ook zo gebouwd dat er zo min mogelijk geluid binnendringt.
Ik zie het nu, ik denk nu idd dat het wel mee zal vallen met de geluidsoverlast.

·
Registered
330 Posts
ik fiets er om de dag langs, leuk om te zien hoe het dan vordert, maar ik weet het niet honderd procent cker, maar volgens mij is ie nu 1 verdieping hoger dan dat de render aangaf. en foto van oli4s is al wat ouder, of je ziet er niet alles op, want af gelopen maandag stond er al een een gedeelte van dat zwarte uitstekende gedeelte, ik neem aan dat dat de lift opbouw is.

·
Construction engineer
1,282 Posts
Discussion Starter · #15 ·
^De foto is van vanmorgen genomen van de kant van de snelweg. (van de andere kant van de hoofdweg kan je een betere foto maken, maar zo interessant vind ik het project nou ook weer niet dat ik er voor wilde wachten voor het stoplicht ;) )

·
Registered
330 Posts
Hmm ,ik heb nog eens gekeken, toen ik naar me werk ging en ik heb fout geteld. 8 bouwlagen zoals in de render, maar de lift opbouw heb ie dus niet mee kregen op je foto;) nee niet echt boeiend verder.

·
Registered
2,152 Posts
Waarom moeten die Bastionhotels altijd zo ontzettend lelijk zijn. In Almere staat ook precies zo'n blok. Mc Donalds architectuur!

1 - 20 of 34 Posts