SkyscraperCity Forum banner

Rotterdam Bevrijdingsdag

1950 Views 5 Replies 5 Participants Last post by  Ralphkke
Afgelopen zaterdag maar weer eens naar Rotterdam gegaan, genieten van het lekkere weer (al waaide het hard) en natuurlijk de stad zelf. Voorgenomen bezoekje aan CIC en informatiepunt Wilhelminapier zat er helaas niet in, ambtenaren werken uiteraard niet op 5 mei...

Voor de rest:
De (matig bezette) Wilhelminapier lag er aardig bij met dat bootje

Leegte als kwaliteit:

Las Palmas ziet er superstrak uit, zeker als het weer Las Palmas-like is

Iets zegt me dat Rotterdam goed bezig is met bouwen

Rotterdam viert elke dag opnieuw 'Oud en Nieuw' op de Wilhelminapier

Al dan niet zo bedoelt doet ook de natuur mee aan het 'architectuurjaar'

Anno 2007 lijkt Rotterdam-Zuid nog altijd een beetje 'de boerenzij'

Wat die 'boerenzij' betreft, let op de bus op de achtergrond; toch nog een kampioensfeestje in Rotterdam?

De Cruise Terminal ziet er écht puik uit, die belettering is zo heerlijk jaren vijftig om te zien, nu Pakhuismeesteren nog opknappen en wat torentjes planten op de achtergrond!

Luxor-theater

Van brug naar 'De Brug' naar brug vanaf een brug!

Het was vast wel duidelijk vanaf welke brug

En er was uiteraard ook een bevrijdingsfestivalletje in Rotterdam

Nogmaals dit bevrijdingsfestival, nu met een andere achtergrond

Even verderop is de drukte alweer verdwenen, het uitzicht verdwijnt echter nooit in Rotterdam

Hoewel? Soms zou je willen dat je een hamer bij je had... en slopen maar!

Die opvallend gekleurde kubus ziet er eigenlijk wel aardig uit, zouden ze met alle kubussen moeten doen (in meerdere felle kleuren)

Het begin van het einde voor het Van Herk-blok?

En die verhuizing naar Ommoord, die kan geen dag te vroeg komen!

Water is van absolute meerwaarde in een binnenstad, de bebouwing eromheen geeft echter te denken... mooie locatie voor wat kleinschaliger werk

De toren doet de Grote Kerk absoluut géén recht, schitterende kerk, matige toren (vandaar niet op de foto)

Wat mij betreft, de grootste Nederlander aller tijden

Die ik benijd om (onder meer) zijn uitzicht

De Binnenrotte loopt eigenlijk wel een behoorlijk eind door, maar ook hier... lelijke bebouwing langs de kades

Het Hofplein ziet er zeker niet verkeerd uit vanaf de Oostelijke kant, helaas was het moment niet best gekozen i.v.m. de ondergaande zon (het verkeersbord als zonnescherm kan ik ook niet echt een meerwaarde noemen)

Toch wel mijn favoriete kluster in Rotterdam

Nog een keer

Delftse Poort

Nog een keer, maar nu vanuit een rijdende trein

Nog eens vanuit de trein

En dan gaan we de stad uit ...

Verder

En verder

Dit alles was in het kader van: laten we eens leren hoe mijn camera werkt... moet ik zeggen dat ik mezelf eraan erger dat de gebouwen nog weleens de neiging hebben 'van de foto te vallen' (onder anderen), commentaar is dus van harte welkom!
See less See more
33
1 - 6 of 6 Posts
Ik vind het toch een leuke serie hoor. Goed te zien dat die garage werkelijk vertrekt, jammer dat het Luxor wit uitslaat.Kijk nog eens goed naar Blakeburg en je zult stoppen met haten :)
Altijd leuk om foto's van Rdam te zien. Op bv foto 1 tm 4 zou ik de horizon iets rechter trekken, allen meer aan de linkerkant omhoog. ( haast al je foto's zakken naar links) Bij 4 zou ik hem ietsje meer rechttrekken bij het KPN gebouw. Helaas hou je altijd die scheve gebouwen (zeker met hoge torens zoals op Weena) met een gewone camera. Huib Nederhof haalt de vertekening uit zn foto's, maar ik geloof dat dat een vrij moeilijk klusje is.

Bij foto 24 (geloof ik?) zie je goed dat je terwijl je de foto nam niet goed op de horizon heb gelet en juist de stand van het linker huizeblok als recht heb aangehouden, zodat dus het shellgebouw omvalt.
See less See more
Alleen met een technische camera zul je echt rechte gebouwen krijgen....al met al toch een charmante serie!
Was mijzelf ook al opgevallen dat ik niet direct waterpas fotografeer... dat had ik dan ook al aangegeven. Aannemende dat er ook programma's zijn waar je e.e.a. relatief eenvoudig mee kan corrigeren zou ik uiteraard wel willen weten welke!
Verder is het grotendeels een tijds-issue: op een vrije dag wil ik én uitslapen én 'iets doen' en dat blijkt niet zo goed samen te gaan. Verder zou ik eigenlijk eens beter moeten plannen wat ik wil doen, ik geloof dat ik op alle fronten teveel wil: in te korte tijd teveel verschillende locaties bezoeken én teveel dingen op één foto proppen. Volgens mij is het beter om keuzes te maken (en mijn statief niet alleen meenemen maar óók gebruiken, zeker aangezien er een waterpas inzit)!
See less See more
Leuke foto's en Rotterdam ziet er weer geweldig uit!
1 - 6 of 6 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.