Afgelopen zaterdag maar weer eens naar Rotterdam gegaan, genieten van het lekkere weer (al waaide het hard) en natuurlijk de stad zelf. Voorgenomen bezoekje aan CIC en informatiepunt Wilhelminapier zat er helaas niet in, ambtenaren werken uiteraard niet op 5 mei...
Voor de rest:
De (matig bezette) Wilhelminapier lag er aardig bij met dat bootje
Leegte als kwaliteit:
Las Palmas ziet er superstrak uit, zeker als het weer Las Palmas-like is
Iets zegt me dat Rotterdam goed bezig is met bouwen
Rotterdam viert elke dag opnieuw 'Oud en Nieuw' op de Wilhelminapier
Al dan niet zo bedoelt doet ook de natuur mee aan het 'architectuurjaar'
Anno 2007 lijkt Rotterdam-Zuid nog altijd een beetje 'de boerenzij'
Wat die 'boerenzij' betreft, let op de bus op de achtergrond; toch nog een kampioensfeestje in Rotterdam?
De Cruise Terminal ziet er écht puik uit, die belettering is zo heerlijk jaren vijftig om te zien, nu Pakhuismeesteren nog opknappen en wat torentjes planten op de achtergrond!
Luxor-theater
Van brug naar 'De Brug' naar brug vanaf een brug!
Het was vast wel duidelijk vanaf welke brug
En er was uiteraard ook een bevrijdingsfestivalletje in Rotterdam
Nogmaals dit bevrijdingsfestival, nu met een andere achtergrond
Even verderop is de drukte alweer verdwenen, het uitzicht verdwijnt echter nooit in Rotterdam
Hoewel? Soms zou je willen dat je een hamer bij je had... en slopen maar!
Die opvallend gekleurde kubus ziet er eigenlijk wel aardig uit, zouden ze met alle kubussen moeten doen (in meerdere felle kleuren)
Het begin van het einde voor het Van Herk-blok?
En die verhuizing naar Ommoord, die kan geen dag te vroeg komen!
Water is van absolute meerwaarde in een binnenstad, de bebouwing eromheen geeft echter te denken... mooie locatie voor wat kleinschaliger werk
De toren doet de Grote Kerk absoluut géén recht, schitterende kerk, matige toren (vandaar niet op de foto)
Wat mij betreft, de grootste Nederlander aller tijden
Die ik benijd om (onder meer) zijn uitzicht
De Binnenrotte loopt eigenlijk wel een behoorlijk eind door, maar ook hier... lelijke bebouwing langs de kades
Het Hofplein ziet er zeker niet verkeerd uit vanaf de Oostelijke kant, helaas was het moment niet best gekozen i.v.m. de ondergaande zon (het verkeersbord als zonnescherm kan ik ook niet echt een meerwaarde noemen)
Toch wel mijn favoriete kluster in Rotterdam
Nog een keer
Delftse Poort
Nog een keer, maar nu vanuit een rijdende trein
Nog eens vanuit de trein
En dan gaan we de stad uit ...
Verder
En verder
Dit alles was in het kader van: laten we eens leren hoe mijn camera werkt... moet ik zeggen dat ik mezelf eraan erger dat de gebouwen nog weleens de neiging hebben 'van de foto te vallen' (onder anderen), commentaar is dus van harte welkom!