SkyscraperCity banner

1 - 20 of 44 Posts

·
Moderator
16,742 Posts
Discussion Starter #1
Had al eens eerder over dit project gelezen en kwam nu net een leuk bericht op architectenweb tegen. Ik vind dat dit deelproject van het Kleinpolder plan in Overschie wel een eigen topic verdient! De 1e fase gaan ze binnenkort opleveren. Het gaat in totaal om 197 woningen. Er is bekend gemaakt dat ze binnenkort met deze 45 meter hoge toren gaan beginnen:

Bron

Informatie:

Hoogte: 45m
Aantal woningen: 197
Architect: Arons en Gelauff

In de Rotterdamse deelgemeente Overschie is het project Blijvenburg van arons en gelauff architecten volop in ontwikkeling: De eerste fase is bijna opgeleverd en voor de tweede fase is het ontwerp afgerond. Een 45 meter hoge toren gaat de oostentree van Overschie markeren.
Meer...

·
Moderator
16,742 Posts
Discussion Starter #2

·
Moderator
14,581 Posts
Mooi project met prachtig uitzicht op een dynamisch, levendig, ondernemend en gevarieerd gedeelte van Rotterdam zoals is te zien op het vijfde plaatje in de openingspost:)

·
Registered
37 Posts
Is er nog iemand die de fotos van de oude flats heeft Het gaat om de sloopwerkzaam heden van het 1e flat. Daar heb ik ook nog gesloopt
Het bedrijf wat daar werkzaam was is Oranje sloopwerken. Ikzelf heb daar in de voorsloop gelopen. Daarna zijn er 2 grote kranen gekomen om het 9 verdiepingen telende flat te slopen. Volgens mij praat ik over de jaren 2005/2006

·
Enjoy your freedom!
7,500 Posts
Met name in het donker lijkt me dit prachtig :eek:kay: Alle licht van de industriële installaties :)

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
^nou erger dan daar ben ik eigenlijk nog nooit tegengekomen in Rotterdam. Ik vraag me dan ook af welke gek hier een nieuwbouwappartement zou willen.

·
Moderator
14,581 Posts
Maar gelukkig blijken er wel mensen vrolijk te worden van de Spaanse Polder :lol:

·
Moderator
14,581 Posts
06-03:

1.

2.

3.

4.

5.

·
Registered
7,347 Posts
De oude flat 'Stadt en Lande' op de locatie van de toren is inmiddels dichtgespijkerd. Beelen gaat het gebouw slopen.

1 - 20 of 44 Posts