Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 26 Posts

·
Registered
246 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Jan heeft al een heleboel mooie foto's van verschillende plaatsen gepost. Om zijn thread niet te vervuilen nog een paar.

Klik hier om de hoge resolutieversie te zien van 20.000 x 3200 pixels.

I had meer het idee dat dit vreugdevuur niet in Pernis of Moerdijk was maar meer richting Papendrecht/Dordrecht. Dupont????

2.

3.

4.

·
Heightwatcher
489 Posts
Waanzinnig!! Hoe krijg je dat voor elkaar!!??:eek2::eek2: Wát een pano...je kunt onderhand zien naar welk programma de mensen kijken op TV :nuts:

·
Registered
246 Posts
Discussion Starter · #5 ·
O ja. Ik had er nog over gedacht om naar de Euromast te gaan. Maar het waaide te hard. Daar heb ik slechte ervaring mee. Die toren beweegt en met hoge resolutie foto's gaat het dan helemaal mis met de scherpte. Ben blij ook dat ik daar niet heen gegaan ben. Al was het maar voor de drukte. Ik hoorde dat er een enorme rij voor stond. Gratis toegang,he!
Valt het jullie ook op dat de Erasmusbrug vanaf deze zijde nauwelijks is verlicht????????

·
Stadtaffe
2,731 Posts
Schitterend!!!

Ik was toevallig in Rotterdam maandag, en was blij verrast met de brandgrensmarkering, super initiatief!
Was met mijn vriendin eten in "De Olijventuin" vlakbij de Lage Erfbrug bij de Coolhaven, echt een enorme aanrader. Bij het verlaten van het restaurant was opeens overal licht te zien.

Misschien stom, maar het fantastische restaurant met aardige bediening, in een oud en authentiek gebied, vlak buiten de brandgrens in combinatie met een voor ons spontaan evenement van licht heeft het beeld van Rotterdam zwaar positief beinvloed.

·
Registered
413 Posts
Valt het jullie ook op dat de Erasmusbrug vanaf deze zijde nauwelijks is verlicht????????
De Erasmusbrug is eigenlijk alleen pal vanaf de kop aan de noordoever goed verlicht. Zijkant al minder, zuidkant zelfs bedroevend. Door die paarse filters verdwijnt er bovendien veel van het toch al schaarse licht. Aan de lampen zelf ligt het niet. Volgens mij staan ze gewoon niet optimaal opgesteld.

·
Crooswijkert
5,796 Posts
Wat een geweldige foto!

Zet 'm maar in het 'Rate the Skyline' topic in het internationale forum :)

·
Illustrateur
13,122 Posts
Ja, de zijkanten en de zuidkant zijn inderdaad erg 'onderbelicht'. Dat kan beter!

Zo te zien stond je op studentenflat de Hoge Wiek. Bekend uitzicht voor mij. Mijn zus woont er. :)

Op Moerdijk hebben ze hun eigen 'brand'grensfestival. Elke gemeente geeft er zijn eigen draai aan. ;)

·
The only way is up
87,225 Posts
Het was geen brand maar het affakkelen bij Shell.

van www.bndestem.nl

Shell 'vlamt' weer

Woensdag 16 mei 2007 - MOERDIJK - Problemen met de productie zorgden er maandagavond laat en gisteren voor dat de vlam van Shell Moerdijk tot ver in de omtrek te zien was.

Zelfs in Rotterdam was het schijnsel van de fakkel te zien en dat zette de schijnwerpers voor de herdenking van het bombardement aan het eind van de Tweede Wereldoorlog spreekwoordelijk in de schaduw. "Er waren tijdens de productie kleine operationele problemen", zegt Shell-woordvoerder Wim van der Wiel. "Daarom moest er meer afgefakkeld worden." Volgens Van der Wiel was er weinig aan de hand. "Geen enkel moment was er sprake van een verontrustende situatie. We hebben altijd alles onder controle gehad. Zoals bekend gebeurt het wel vaker dat we wat meer moeten affakkelen en dat geeft nou eenmaal een grotere vlam."

Van der Wiel voorzag verder geen problemen. "Zoals het er nu naar uit ziet, is de vlam dinsdagmiddag weer teruggebracht tot normale proporties."

1 - 20 of 26 Posts