SkyscraperCity banner
Status
Not open for further replies.
1 - 20 of 531 Posts

·
Registered
34,675 Posts
@ le-on top of it : Ook ik zie nu jouw afbeeldingen wel. Heel mooi en goed gedetailleerd. Dank voor het oplichten van wat tipjes van de sluier! Het duurt nog even voordat we persoonlijk allemaal het nieuwe metro-randstadrail station kunnen aanschouwen, maar deze plaatjes geven een heel aardig idee wat we qua indeling kunnen verwachten.

·
Dedicated musician
645 Posts
Het ideaalst zou zijn als er vandaag (zaterdag) iemand mee is geweest in de rondleiding in de ondergrondse bouwput van R'dam Centraal (Randstadrail) en daarvan ook nog foto's kan plaatsen, hier op het forum.
Maar ja, soms wil je teveel he, in het leven ... :cheers:

·
Registered
896 Posts
"le-on top of it" had een mooie photoshop gemaakt van de tekeningen van het metrostation die het makkelijker te lezen maken. Ik denk dat die ook wel goed is om toe te voegen want ze maken een boel duidelijk wat ze nu aan het maken zijn.

Ik moet zeggen dat ik de poortjes ook wel ok vindt hoor. Ze werken opzich uitstekend. Alleen jammer als je een strippenkaart hebt en je kan maar 1 van de 10 poortjes gebruiken, maar jah, je kan natuurlijk ook gewoon even zo'n kaart uit de automaat trekken en dan kan je lekker snel naar binnen. Daarbij is het aantal 'tuig' dat in de metros is wel afgenomen.

·
Breakdown
1,331 Posts
Daarbij is het aantal 'tuig' dat in de metros is wel afgenomen.
Dat vind ik wel meevallen, ik kom vaak zat van die gasten tegen die een flinke trap tegen zo'n deurtje geven en dan met ze tienen tegelijk er doorheen stormen.

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
^vooral op Maashaven zie je dat idd.

In de metro's zijn ze inmiddels camera's aan het ophangen. Denk alleen niet dat die de geluidsoverlast door telefoons op luidsprekerstand tegen kunnen gaan...

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
^nou ik ben geen die-hard Maashavenbezoeker, maar kom er wel zo nu en dan om vervolgens verder te reizen met de meest overlastgevende tramlijn van Nederland :)

·
Registered Usher
251 Posts
Ik moet over dat plaatje trouwens wel zeggen dat ik niet zeker ben over dat "vide achtig gat", wat denken jullie, is dat het, of is het gewoon dicht daar?

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Vandaag is de nieuwe Weenatunnel geasfalteerd, de omgeving wordt ook momenteel ingericht. Binnenkort zal deze tunnel dus wel in gebruik worden genomen.

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Op 16 juni wordt het eerste deel van de nieuwe Weenatunnel in gebruik genomen. De bestaande Weenatunnel zal met ingang van dezelfde datum afgesloten worden voor het verkeer. Het gedeelte van de oude tunnel, ter hoogte van het Groot Handelsgebouw, wordt als eerste gesloopt.

Bron/meer informatie: Rotterdam Centraal

·
Registered
3,237 Posts
Parkeergarage onder Kruisplein: 94 miljoen euro

ROTTERDAM De ondergrondse parkeergarage aan het Kruisplein wordt een van de duurste van de stad.
In 2012, als de garage met 760 plaatsen gereed moet zijn, zal de parkeergarage waarschijnlijk 94 miljoen euro hebben gekost. Dat is niet veel minder dan de parkeergarage Museumpark (de ‘Blunderput’), van 103 miljoen, meer dan het dubbele dan was beraamd.

Een woordvoerder van wethouder zegt Baljeu zegt dat alles ‘dubbel en nog eens dubbel is gechekt’ om verrassingen zoals bij de Museumparkgarage te voorkomen.

,,De kostenberekeningen zijn langs alle mogelijke meetlatten gelegd. Het is ook voor het eerst dat we berekenen wat de garage waarschijnlijk zal kosten volgens de prijzen van 2012.’’

De kosten zijn ook hoog omdat het gezien wordt als een ingewikkelde parkeergarage: smal en diep. Bovendien zijn er in de omgeving veel andere bouwactiviteiten. ,,En vergeet niet dat de prijzen van bouwprojecten de laatste jaren enorm zijn gestegen.’’

Het parkeertarief zal waarschijnlijk komen te liggen op 2,40 euro per uur. ,,Dat is volgens het beleid iets onder het parkeertarief voor buiten op straat,’’ aldus de woordvoerder van de verkeerswethouder.

Raadslid Henk Sonneveld (Leefbaar Rotterdam) heeft echter vragen gesteld over de bouw. Hij betwijfelt of de gemeentelijke diensten OBR en Gemeentewerken zo’n ingewikkelde klus wel kunnen klaren. Wethouder Baljeu wil hier niet van weten, ondanks de ervaringen aan het Museumpark. ,,Beide diensten hebben in het verleden vele malen bewezen grootschalige, complexe projecten aan te kunnen die met succes zijn afgerond,’’ schrijft Baljeu, die de raad om toestemming vraagt voor een krediet van 78,4 miljoen.

www.ad.nl

1 - 20 of 531 Posts
Status
Not open for further replies.