SkyscraperCity banner

Status
Not open for further replies.
1 - 20 of 547 Posts

·
heanig an
4,554 Posts
Discussion Starter · #1 ·

·
heanig an
4,554 Posts
Discussion Starter · #3 ·
Haha ja, het is ook meer voor het geval dat die ooit nog eens ontdooid wordt én de stiekeme hoop aan de eindeloze zeurreacties zoals in het vorige topic een eind te maken. Als iedereen daar mee ophoudt zakt dit topic vanzelf wel naar onderen.

·
Banned
3,385 Posts
mja, hoe groot is de kans dat ie ontdooit? mischien in 2010 weer :) btw die corsotoren kunnen we nu ook zeker shaken he?

·
Registered
2,616 Posts
bron: BDS R'dam (Raadsinformatie, Ter besluitvorming aangeboden, Beantwoording schriftelijke vragen van raadsleden door burgemeester en wethouders, Beantwoording van de schriftelijke vragen van de heer B. Madlener over de inrichting van de etalage van het pand Coolsingel 63 en de uitstraling van de Coolsingel)

Beleid BWV 132835 Rotterdam, 1 maart 2005.

Beantwoording van de schriftelijke vragen van de heer B. Madlener over de inrichting van de etalage van het pand Coolsingel 63 en de uitstraling van de Coolsingel

Aan de Gemeenteraad.

Op 13 januari 2005 heeft het lid van uw gemeenteraad, de heer B. Madlener (Leefbaar Rotterdam), ons schriftelijke vragen gesteld over het pand aan de Coolsingel 63.

Inleidend stelt de heer Madlener het volgende:

“Na met instemming te hebben vernomen van de verschillende verfraaiingplannen die het college heeft voor onder andere de Coolsingel, rees bij mij weer een oude ergernis op met betrekking tot het pand aan de Coolsingel 63, Rotterdam Veilig.

Dit betreft een pand met een aanzienlijk grote etalage, die bijzonder armoedig is ingericht en waar dagelijkse honderden mensen voorbij lopen. Ik wil u hiervoor graag verwijzen naar de bijgevoegde foto.

Omdat succes van een organisatie vaak zit in de details, vind ik dat dergelijke beeldbepalende panden en etalages niet over het hoofd gezien mogen worden in de algehele verbetering van de uitstraling van de Coolsingel en daarmee ook het centrum.”

Hieronder volgen de vragen van de heer Madlener en onze antwoorden.

Vraag 1: Zou u, wanneer u er weer eens langsloopt, eens goed kunnen kijken naar de ongezellige vertoning van deze gemeentelijke etalage?

Antwoord:

Wij hebben de etalage van de Coolsingel 63 in ogenschouw genomen.

Het betreft hier geen gemeentelijk pand, maar een particulier pand, dat voor een groot deel leeg staat i.v.m. de voorgenomen bouw van de "Coolsingeltoren".

Helaas kan realisatie van deze toren niet op korte termijn worden verwacht.
======================
't is een detail, maar het is toch een andere zin dan "dit gaat definitief niet door"

·
Banned
3,385 Posts
mooi was die tijd....ongelovelijk wat er allemaal is veranderd in een paar jaar:

-- Posted by Dukebas on 3:30 pm on Dec. 15, 2001

These are the >90m Rotterdam projects right now.

Parkhaven Tower - 392 m
PWS Toren - 250 m
Luxortoren - 215 m
Eurobuilding - 154 m
Corsotoren - 150 m
Montevideo - 136 m
Maastoren - 135 m
Hiltontoren - 135 m
De Rotterdam - 126 m
World Port Center II - 125 m
Waterstadtoren - 109 m
Toren Plein 1940 - 100 m
Scheepmakerstoren - 100 m
Bijkorama - 96 m

If these will all be built our list would look like this:

Parkhaven Tower - 392 m
PWS Toren - 250 m
Luxortoren - 215 m
Eurobuilding - 154 m
Delftse Poort - 151 m
Corsotoren - 150 m
Millennium - 149 m
World Port Center - 138 m
Montevideo - 136 m
Maastoren - 135 m
Hiltontoren - 135 m
De Rotterdam - 126 m
World Port Center II - 125 m
Erasmus Universiteit - 114 m
Waterstadtoren - 109 m
Weenatoren - 106 m
Weenacenter - 104 m
Fortis Bank - 104 m
Wilhelminatoren - 104 m
Hoge Heren I - 102 m
Hoge Heren II - 102 m
Schielandtoren - 101 m
Toren Plein 1940 - 100 m
Scheepmakerstoren - 100 m
Pegasus - 98 m
Toren op Zuid - 96 m
Bijkorama - 96 m
Hofpoort - 95 m
Robeco - 95 m
World Trade Center - 93 m
Hoge Erasmus - 93 m
Europoint II - 92 m
Europoint III - 92 m
Europoint IV - 92 m

·
Het Stuiterkonijn
316 Posts
mooi was die tijd....ongelovelijk wat er allemaal is veranderd in een paar jaar
Inderdaad...

Ach we kunnen in ieder geval blij zijn met de verhoging van Montevideo van 136m naar 151,5m :D :runaway: :D en de verhoging van De Rotterdam...

Maar ff serieus deze hebben we er nu wel bij:

Coopvaert - 103 m
Punttoren - 128 m
Gedempte Zalmhaven - 145 m
New Orleans - 153,6 m
Havana - 153,6 m

Projecten als de Parkhaventoren kun je bovendien beter in China opzoeken... hier houden we alleen van ECHTE HOLLANDSE TULPEN! :down:

·
T H E H A G U E
2,843 Posts
Er stond eerst bij alle gebouwen informatie van de Coolsingeltoren :Never Built.
tot mijn grote verbazing zag ik vandaag weer development staan,betekend dit dat de plannen voor de Coolsingeltoren weer uit de ijskast zijn gehaald?
Er is dan dus TOCH nog wat hoop(hoop ik)

·
Administrator
30,046 Posts
Die status heb ik veranderd omdat 'in de ijskast' niet per definitie betekent dat het project niet doorgaat. Zowel Millennium als de Fortis Bank aan de Blaak hebben een paar jaar in de ijskast gestaan en zolang er geen concrete nieuwe plannen zijn bestaat dus altijd de mogelijkheid dat een grote huurder zich aandient. Geen grote kans, maar toch. :)

·
The only way is up
85,704 Posts
En Pators had het idee om het nieuwe stadskantoor er tijdelijk in te zetten.
Dat er zoveel wil is om deze er toch te krijgen is mijn laatste strohalm. :)

·
robkaper.nl
5,971 Posts
En zo komen we nooit van deze thread af! :D

Jan heeft wel gelijk natuurlijk: één grote huurder en voor we het weten staat het project op 'under construction'.

·
Registered
3,157 Posts
Eric Offereins said:
En Pators had het idee om het nieuwe stadskantoor er tijdelijk in te zetten.
Dat er zoveel wil is om deze er toch te krijgen is mijn laatste strohalm. :)
Daarom mag je Pastors ook niet zomaar afzeiken. Hij laat duidelijk zien een hoogbouwfan te zijn.

Misschien komt ie dit jaar toch nog in aanbouw.

34,809 Posts
@ Rotterdam A en Eric

Dat idee heeft pastors nooit gehad, dat was een advies aan hem van Kees, bij een reactie op een stuk tekst over het nieuwe stadskantoor van 1 of andere comissie die hij postte.

:cheers:

34,809 Posts
Nou, volgens BN De Stem (dagblad), is de Luxor-Toren van 185 meter hoog in aanbouw op de Kop van Zuid. Ik ben benieuwd waar die gaat komen dan, zijn ze hem ondergronds aan het bouwen en komt hij straks ineens omhoog?

1 - 20 of 547 Posts
Status
Not open for further replies.