SkyscraperCity banner

5901 - 5920 of 6156 Posts

·
Registered
20,179 Posts
Mooi hoe hij steeds meer vanuit alle hoeken opdoemt. Maar ze doen nog steeds ongelofelijk lang over het afmaken van de laatste etage van de zijbeuken. Voor mijn gevoel zijn ze al een halfjaar bezig aan die laatste verdieping. Je zou zeggen: maak dat snel even af, dan kan je je daarna volledig richten op de toren.

·
Registered
161 Posts
^ Het gaat niet snel maar overdrijven is ook een kunst. De linker zijbeuk lijkt nu wel gereed, aan de laatste verdieping van de rechter zij beuk zijn ze twee weken terug begonnen. Die liep steeds één verdieping achter.
Dat die zo zijbeuken zo traag gaan heeft (naast de ogenschijnlijk beperkte bezetting) ook te maken met het feit dat ze aan de toren 'hangen'. Het is niet "even beton storten en door"...

·
Registered
441 Posts
^^Lijkt inderdaad vrij langzaam te gaan.
Vrijdag zijn de laatste wanden gestort. Nu ontbreekt alleen nog het dak van de zuidelijke zijbeuk.
Bij de noordelijke zijbeuk staat de bekisting voor het dak al een tijd, maar ik kan niet zien of de dak vloer al is gestort.
1150761
1150765

1150893

Zondag tijdens een wandeling: vanaf het oosten wordt hij ook al mooi zichtbaar.
Kopers zullen enerzijds erg balen dat de bouw langzaam verloopt. Toch kunnen zij erg trots zijn op hun inverstering. Wat mij betreft is dit op dit moment de beste locatie van Rotterdam:
  • Vanuit de oostgevel kijk je uit naar vaarwater (de Leuvenhaven, waar regelmatig watertaxi's voorbij varen), de Maas, de prachtige hoge dichtheid op het Wijnhaven eiland
  • Vanuit de zuidgevel kijk je uit op de Maase, de Erasmusbrug en de Zalmhaven, op dit moment de hoogste toren van de Benelux
  • Vanuit de westgevel kijk je uit op Het Park, Booimans, en in de verte de Haven, dichterbij op de Maasbode
  • Vanuit de noordgevel kijk je uit op Downtown en de Baantoren, wat ook 2 prachtige projecten kunnen worden
  • Je woont op de rand van het centrum. Alle top voorzieningen zijn op loopafstand.

1150782
1150787
1150789
1150791

Vandaag worden zo te zien de binnenwanden van de kern gestort.
Als ze nou ook nog de vloer van de 16e verdieping mee zouden pakken dan zaten ze op de 5 geplande werkbarewerkdagen per verdieping, maar dat lijken ze niet te halen...
1150887
1150889
1150890

·
Registered
88 Posts
Mooi hoe hij steeds meer vanuit alle hoeken opdoemt. Maar ze doen nog steeds ongelofelijk lang over het afmaken van de laatste etage van de zijbeuken. Voor mijn gevoel zijn ze al een halfjaar bezig aan die laatste verdieping. Je zou zeggen: maak dat snel even af, dan kan je je daarna volledig richten op de toren.
Deze kunnen ze pas gereed maken als de windschermen daar weeg zijn.is zo bedacht.En ja bij elkaar duurt het erg lang.

·
Registered
441 Posts
Gisteren zijn de kernwanden gestort, maar daarnaast zijn er ook veel prefabbetonnen borstweringen aangebracht tussen de balkons aan de oostgevel.
Een poos geleden zagen we op de foto's van @The Modulor dat er een borstwering element werdt geplaatst waarbij het betonnen binnenblad in het werk was verwijderd. Dat werd een paar dagen later in het werk aangestort. De isolatie en dampremmende laag zaten er nog wel aan vast. Het leek mij een improvisatie oplossing
Nu zag ik dat een aantal borstwering elementen af fabriek zijn geleverd zonder isolatie en binnenblad. Op onderstaande foto lijkt het wel of iemand naar nu aan het werk is...
Nu de borstweringen zijn aangebracht kan ook hier het laatste windscherm worden geplaatst. Al lijkt mij de term windscherm hier niet helemaal op zijn plaats. De wind kan immers zo naar binnen waaien. Ik vraag mij af of dit permanent is.
Wat ik wel weet is dat er nog een valscherm/valschot boven op het 2e windscherm ontbreekt. Er is nu tijdelijk blauwe folie aangebracht. Ik ga er van uit dat er nog een permanente oplossing wordt aangebracht.

1155584

·
Registered
441 Posts
Al een etage geklommen?
Maandag 22 februari is de 16e verdiepingsvloer gestort.
Ik verwacht deze week nog de volgende verdieping.
Om een of andere reden lukt het BN niet ik de geplande 5 dagen per verdieping te halen.
De klimbekisting is wel een verdieping geklommen. Maandag 1 maart zijn de kernwanden gestort.

5901 - 5920 of 6156 Posts