SkyscraperCity Forum banner

Rotterdam: De Nieuwe Maas

21469 Views 78 Replies 38 Participants Last post by  Eric Offereins
Jammer dat het alleen om kantoorunits gaat.
Dit zouden ze moeten combineren met wonen, uitgaan, winkelen en een halte voor de watertaxi!

Bron; pier112.nl
See less See more
4
1 - 20 of 79 Posts
Nou moet je me effe uitleggen waar dit nu komt.
Zotezien aan de voet van de Van Brienenoordbrug. Die halte voor de watertaxi komt er volgens mij sowieso. Ben alleen benieuwd of die halte voor de helikopterlijndienst nog komt.
Wonen lijkt me hier met de luchtkwaliteit niet mogelijk!?
Zotezien aan de voet van de Van Brienenoordbrug. Die halte voor de watertaxi komt er volgens mij sowieso. Ben alleen benieuwd of die halte voor de helikopterlijndienst nog komt.
^^Zie mijn bericht in de nieuws sectie over helinet, waar ik ook de link naar dit project in heb vermeld ;)

@Centauri: Er komt een watertaxi halte, waarschijnlijk ook een aansluiting met het Rivium (parkshuttle?) en mischien zelfs een oprit naar de snelweg.
Er is al veel informatie over dit project bekend, had vannacht geen zin om dat allemaal te gaan opzoeken en een topic over te maken (hoorde gisteren bij de deelgemeente Kralingen/Crooswijk voor het eerst van dit project), maar ik denk dat je de starttopic nog wel behoorlijk kan uitbreiden met informatie over dit project.
See less See more
@Centauri, dit is niet echt een mooie plek voor uitgaan en winkelen, ver van het centrum en bijna onder de van Brienenoord.
Mooi uitzicht straks op de nieuwe kuip daar.
Mooi die vijfer met waterfal op de eerste laag ?
Vijfer? Waterfal?
Ze zouden het dak beter kunnen benutten met terrassen en erbovenop gebouwelementen die het geheel wat speelser kunnen maken. Ziet er op het eerste oog verder wel leuk uit. Ik neem aan dat die versmalling in de rivier er nu ook al ligt. Met ruimte voor water zou het een vreemde stap zijn uit te breiden in de rivier. :)
See less See more
nog een aansluiting op de snelweg?!?!? apart....ik schat zo in dat ze een beter weg krijgen die aansluiting bij de grote rotonde of zo?

qua architectuur: tja wat zullen we er van zeggen...brainpark kwaliteit ;-) niet veel dus imo!
Als ik met mijn scania V8 rond 0300 s,nachts voorbij kom op de brug zijn ze gelijk wakker .:lol:
Ik denk niet dat iemand hier een dakterras wil, het lawaai dat de A16 maakt is niet erg wenselijk als je zit te bbqen. Al zou hier natuurlijk onderzoek naar moeten komen, misschien valt het mee, omdat de huizen lager liggen.

Is dit langs de Maasboulevard? Kan het niet helemaal opmaken.
Groene daken isoleren het gebouw ook beter en kunnen een rol in het duurzame beleid van de gemeente passen. Groene daken kunnen hier ook toegankelijk worden en met het uitzicht over de rivier, skyline en brug best aantrekkelijk zijn voor het volk in het gebouw. :)
@Centauri, dit is niet echt een mooie plek voor uitgaan en winkelen, ver van het centrum en bijna onder de van Brienenoord.
maar wel vlák bij het charmante dorpje IJsselmonde
^^ tja wel ff zwemmen dan he ;) :D
echt oud ijsselmonde heeft idd wel wat.
^^ Het is inderdaad een zaak van hoe je "dichtbij" vanaf deze plek interpreteert. ;) Oud IJsselmonde is een prachtig dorpje, omsloten door water en de rest van Rotterdam-IJsselmonde. Ik kom er vaak en graag. :)
lijkt een beetje op een halte van het treintje van de Efteling..
Snap ook niet waarom dit hier moet, als je ze nou eens allemaal op elkaar stapelt en dan naast het kpmg gebouw zet aan de andere kant van de snelweg. K vind het daar meer horen, kunnen hier fijn de schaapjes nog een aantal jaren rondhuppelen^^
See less See more
Bouw vandaag gestart. Thanks Kruimeltje.

Omdat de plaatjes in de eerste post het niet meer doen hier dus nog ff wat renders:

:cheers:
See less See more
2
Als ik het goed heb wordt dit het nieuwe hoofdkantoor van baggeraar van Oord. Heeft nu nog het hoofdkantoor bij het Alexandrium dacht ik.

Persbericht van OVG:

OVG ontwikkelt nieuw hoofdkantoor voor van Oord in Rotterdam.
OVG Projectontwikkeling en Van Oord zijn vandaag met de bouw gestart van het nieuwe hoofdkantoor voor Van Oord van ca. 14.000 m² in Rotterdam. Het kantoor van waterbouwer Van Oord is direct gelegen aan de Maas. Dit keer werd er door Van Oord niet gebaggerd, maar sloeg CEO Pieter van Oord symbolisch samen met Burgemeester Aboutaleb de eerste paal.

OVG ontwikkelt het nieuwe Van Oord kantoor aan de Schaardijk; hét knooppunt van één van de meest vitale (water)wegen van Nederland. De zichtlocatie grenst aan de noordzijde van de Nieuwe Maas, op steenworp afstand van de Van Brienenoordbrug, waarover dagelijks zo’n 250.000 auto’s rijden. Het karakteristieke ontwerp kent een nautische uitstraling, hetgeen goed past bij zowel Van Oord als de locatie. De daken worden voorzien van mossedum dat, vanwege de energie-efficiënte functie, bijdraagt aan het duurzame karakter van het gebouw. Het kantoor zal naar verwachting in maart 2012 opgeleverd worden.

OVG Projectontwikkeling en De Jong Gortemaker Algra Architecten zijn erin geslaagd een kantoor te ontwerpen dat bijzonder goed aansluit bij de ambiance van de omgeving en waarin het karakter van de waterbouwer Van Oord perfect vertaald wordt.

“Ons nieuwe kantoor en de locatie zijn een afspiegeling van onze bedrijfsactiviteiten”, aldus Pieter van Oord, CEO van Van Oord.

“Wij zijn trots dat Van Oord voor deze duurzame oplossing heeft gekozen”, aldus Coen van Oostrom, CEO van OVG Projectontwikkeling.

Met de komst van Van Oord naar kantorenpark Nieuwe Maas is fase 1 van dit campusproject gestart. De tweede fase omvat een kantoorontwikkeling van ca. 12.000 m².

Van Oord werd in deze transactie bijgestaan door de Rotterdamse kantoren van Loyens Loeff en BOAG Advies en Management.

Bron: http://www.ovg.nl/index.php?pageID=3414&messageID=13402
See less See more
1 - 20 of 79 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.