Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 177 Posts

·
Moderator
15,300 Posts
Discussion Starter · #1 ·
In IJsselmonde wordt aan de kruising Hollands tuin, Oosterhagen en Noorderhagen project De Ooievaar gerealiseerd.

Wijkservicecentrum met appartementen
Dit zestien verdiepingen tellende gebouw bestaat uit een wijkservicecentrum met daar boven appartementen. In het wijkservicecentrum komen allerlei zorg- en welzijnsvoorzieningen, zoals het nieuwe buurtcentrum, een budgetrestaurant, een gezondheidscentrum met apotheek en ruimten voor zorgverleners.

Huurappartementen
Boven dit wijkservicecentrum komen ongeveer negentig 3- en 4-kamer huurappartementen. De appartementen kennen woonoppervlakten die variëren van zo’n 85 tot zo’n 128 m2. Een aantal woningen zal verhuurd worden aan Laurens, Pameijer en Steinmetz | De Compaan. Vanaf de A16 wordt dit complex de blikvanger van de wijk.

Opdrachtgever: Woonbron IJsselmonde

Ontwerp: UNO architecten

Hoogte: 16 verdiepingen

Start bouw: 15 december 2010

Gereed: ?

Impressies (bron UNO architecten):

1.

2.

3.

4.

5.

·
a.k.a. Sequentia
21,734 Posts
^ Want!?!

Wow, had zo'n vreemde uitspraak van jou niet verwacht.
Er wordt hier juist heel doelgroepgericht en gemengd gebouwd, voor jong en oud. Ruim opgezette grote woningen en kleinere appartementen.

Esthetiek heeft weinig met 'Vogelaarwijk' te maken hoor.
Worden hier flink dure dingen weggezet.

IJsselmonde is trouwens geen wijk, maar een deelgemeente met meer dan 60.000 inwoners.

·
Illustrateur
13,143 Posts
Met Reigers, Ooievaars en Zwanen krijg je vanzelf een Vogelaarwijk. Met name van architectuurtoeristen die er in de toekomst komen spotten. :lol:

Ik ga in het vervolg niet elke grap uitleggen hier hoor.

Als het zulke dure dingen zijn, waar gaat het dan fout in dit land? Ik zie een doos ondermaat worden voorgeschoteld.
Net alsof je in een restaurant komt en een frikandel in een plastic bakje voor je neus krijgt.

·
Illustrateur
13,143 Posts
Haha, hou ik je aan. ;)

Programmatisch geloof ik dat het een goede aanvulling kan zijn. Ook betekent het verdere verdichting van de deelgemeente. Verder zal het bouwwerk goed zichtbaar zijn vanaf de Ring verwacht ik. Opvallend vind ik dat er groene daken komen, maar niet op de toren. Dat zie je vaker; ik vraag me dan ook af of dit een achterliggende reden heeft.

De kwaliteit van dit soort gebouwen zit hem ook in de inrichting van de omliggende ruimte. Als het een parkachtige setting krijgt, komt zo'n blok er ook meteen een stuk beter uit. Hopelijk wordt dit bij de inrichting ook echt meegenomen. Anders wordt het een anonieme bedoeling rond de toren verwacht ik.

·
Banned
5,040 Posts
Met windkracht 8 waait zo'n groen toupetje eraf neem ik aan.

·
Martijn1
4,240 Posts
Jaren 60 flatjes van Dura, totaal verloederd! Tenminste als ik afga op de impressiefoto, ziet het eruit dat dat die locatie was waar die flatjes van 4 hoog stonden. In Hoogvliet staan ze ook (nog) op Zalmplaat. Heb er in één gewoon begin jaren 90. Op zich leuke starterflatjes, maar niet die hier in IJsselmonde stonden, dat was echt ghetto geworden.

·
Registered
20,962 Posts
In Lombardijen stikt het ook nog van die sovietdingen :D

M'n moeder heeft er gewoon bij Hoogvliet in één gewoond, toen dr vader voor Shell ging werken, die dingen waren volgens haar toen supermodern :D de eerste betaalbare woningen met douche etc :p

Maar nu zijn ze dat inderdaad totaal niet meer. IJsselmonde gaat de goede kant op vergeleken met hoe het was. Natuurlijk is dit geen wereldproject, maar toch best aardige opvulling. Dat gebouw met die balkons vind ik ook nog steeds mooi.

·
visit the world
8,172 Posts
....... Dat gebouw met die balkons vind ik ook nog steeds mooi.
Van 'dat gebouw met die balkons' staan er veel in nederland, rotterdam, lombardijen en ijselmonde hoor ;) :D
Dus welke bedoel jb....foto's helpen bij dat soort zinnen toch echt veel meer! ;)

1 - 20 of 177 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.