Skyscraper City Forum banner
1 - 11 of 11 Posts

·
Registered
2,616 Posts
Discussion Starter · #1 ·
bron: AIR Foundation

OPLEVERINGSBEZOEKEN

Snijpunt organiseert al geruime tijd opleveringsbezoeken voor haar leden. Vanaf november 2005 organiseren AIR en Snijpunt een paar maal per jaar een opleveringbezoek en -debat voor een breder samengesteld publiek.

De Coopvaert en de toekomst van de Waterstad

woensdag 31 mei

In samenwerking met Snijpunt organiseert AIR bezoeken aan net opgeleverde gebouwen in combinatie met een discussie over de architectonische en stedenbouwkundige achtergronden. Woensdag 31 mei staat de Coopvaert op het programma, de woontoren aan de Blaak naast de Kamer van Koophandel. Dit gebouw maakt deel uit van het stedenbouwkundig plan ‘Waterstad’ waarmee de Wijnhaven en de Scheepmakershaven nieuw leven wordt ingeblazen. De oplevering van de Coopvaert vormt een goed moment om het resultaat van de bouwactiviteiten van de afgelopen jaren in dit gebied tegen het licht te houden. Diederik Dam (Cees Dam en partners), architect van de Coopvaert, Han van den Born (KCAP), architect van de nog te bouwen Red Apple, Bram Ladage , stedenbouwkundige (dS+V) en het publiek discussiëren over de toekomst van ‘Waterstad’.

Datum : woensdag 31 mei
Tijdstip : 17.00 tot 18.00 (bezoek), 18.00 tot 19.00 (discussie)
Locatie : de Coopvaert, Blaak (bezoek), Kamer van Koophandel, Blaak 40
(discussie)
Deelname : gratis
Reserveren : aanbevolen, [email protected] of (010) 280 97 00
Informatie : www.airfoundation.nl of (010) 280 97 00

·
Banned
6,813 Posts
Jan said:
Puur en ik doe mee
Jan said:
Oh wacht, ik zag zou gauw de naam van Han van der Born staan, die er ook vanavond bij. Die bedoel ik dus: http://www.airfoundation.nl/nl/?nodeID=88
Jan, gaat het wel goed met u?:) Ik hoop niet dat u overwerkt bent, want zoveel typfouten ben ik niet gewend;)

Leuk initatief vind ik het. Jammer dat ik er niet bij kan zijn, maar het is ook leuk dat Ladage van dS+V erbij is. Ik vraag me af wat die gaat vertellen, over het weena en de lijnbaan misschien?

·
Administrator
30,137 Posts
Ja, aan die Bram Ladage moet je voor de lol eens vragen of die in z'n vrije tijd toevallig ook patat verkoopt. Vindt ie lachen!

·
Administrator
30,137 Posts
De bijeenkomst van vanavond was druk, maar dermate richtingloos dat ik nog steeds geen idee heb wat er nou de bedoeling van was. Of om in Van Gaal termen te blijven; ouwehoert een ander nou zo veel, of snap er ik de ballen van. Nou ja, zoiets dan. Het enige wat ik er wijzer van ben geworden is dat de naam 'Vierhavensgebied' is, inderdaad met een tussen-s.

·
robkaper.nl
5,971 Posts
Jan, je hebt het dan ook over iets heel anders: dinsdag ging het over het ontwikkelingsplan Vierhavensgebied. Niet te vergelijken met het gebied Wijnhaveneiland.

Rotterdam is nog druk bezig met daarmee, alsmede Mullerpier/Lloydpier, Wilhelminapier.. Dat je over deze lap grond voorlopig niet veel wijzer wordt is wel logisch. Zo vlak bij Marconiplein is natuurlijk wel een mooie plek voor renovatie en gezonde verdichting. Dus dat komt nog wel.

1 - 11 of 11 Posts