SkyscraperCity banner

1 - 17 of 17 Posts

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Discussion Starter #1
Nachtfotografie op een overvol bankje zonder statief, dus de kwaliteit is bij lange na niet wat de werkelijkheid was. De sfeer was erg gezellig en de show was geweldig. De Erasmusbrug, Hoge Erasmus en het WPC werden schitterend aangelicht en de 'achterkant' van de Toren op Zuid werd gebruikt als enorme videowall.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

BONUS - Ramen wassen op een zaterdagavond

·
Administrator
29,614 Posts
Ja, het weer kon werkelijk niet beter. Wat dat aangaat stond je beter op de Wilhelminapier, omdat je eea tegen de achtergrond van een diep blauwe lucht zag. Prima foto's trouwens, het is erg lastig om zonder statief foto's te maken van bewegend licht. Ik heb overigens geen idee wie de rekening van de show betaalt.

·
tunelion
3,117 Posts
ja was geweldig!! wat een show! helemaal top over vier jaar weer hehe! had gelezen in de krant dat de hele stopover in rotterdam deels door de stad en deels door de sponsoren wordt gefinancierd maar dat de stopover week rotterdam indirect en direct rond de 50 (!) miljoen euro oplevert. bijv: voor de stopover week alleen al zijn ruim 10.000 hotelovernachtingen geboekt in rotterdam.

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Het was echt geweldig. Maar het was niet echt druk hoor. Het drukste was het bij de kant van de Veerhaven, maar op de Wilhelminapier was overal nog volop ruimte.

Ikzelf ben eerst op het Noordereiland gaan zitten (om 8 uur al) Heerlijk 2 stoeltjes meegenomen en een zak vol met drinken en lekkers. Het weer was inderdaad geweldig, niet te warm en zeker niet te koud. Een lekker verkoelend briesje aan de kade.

De lichtshow was geweldig. Het geluid was uiteraard minder op het Eiland, maar dat wist ik van te voren al. Halverwege zijn we naar de Wilhelminapier gereden en kon hem voor het Justitiegebouw parkeren. En op Wilhelminapier aangekomen, kon ik achter een hekje door het balkon van Cafe rotterdam op (was volgens mij een VIP ruimte, want de mensen hadden voor deze plek betaald.

Hier had ik helemaal geweldig uitzicht en goed geluid. Ik heb ook foto's genomen...ok zonder statief, maar er zitten wel een paar hele mooie bij. Heb nu nog ff geen tijd, maar ze zullen er snel opkomen.

Ik heb iig een geweldige avond gehad.

@ Nexxd... mooie foto's, waar stond je precies?

@ Jan...ik ben echt heeeeel erg nieuwsgierig naar jouw foto's, want die zullen wel heel mooi zijn (gezien je andere avondpics)

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Ik lees net in AD dat er 150.000 mensen aanwezig waren. Dat is toch niet nix, maar waarschijnlijk stond het grootste deel bij de Veerhaven kant. En dat was echt zonde (niet voor mij natuurlijk) want volgens een fotograaf was het aan de kant van de Wilhelminapier mooier om te zien. Die was aan beide kanten geweest.

·
Administrator
29,614 Posts
Apollyon said:
@ Jan...ik ben echt heeeeel erg nieuwsgierig naar jouw foto's, want die zullen wel heel mooi zijn (gezien je andere avondpics)
Helaas, in verband met mijn programma had ik geen trek om de hele dag met groot toestel en driepoot door de stad te banjeren, alhoewel ik ter plekke uiteraard wel spijt had dat ik even niks geregeld had. Bovenop Las Palmas had prachtig geweest. Wel heb ik een kort filmpje van de show.

·
Captain
3,272 Posts
Ja, was echt een topavond. De lichtshow was mooi, maar niet echt superspectaculair. Ik had eerlijk gezegd iets meer gedetailleerder visualisties verwacht. Het vuurwerk stelde ook nada voor in vergelijking met de opening destijds van de Erasmusbrug (tering, da's ook alweer zo'n 10 jaar geleden). Dit werd echter gecompenseerd door het voortreffelijke optreden van de beste DJ ter wereld.
Zoiets geweldigs valt enkel en alleen maar in Rotterdam te organiseren.

:dance:

·
Urbanity!
1,631 Posts
Topavond zeker, je had er echt gewoon bij moeten zijn, want dit is op foto's niet uit te leggen. de sfeer het weer, de locatie, met die lichten en dan het goede en vooral mooie geluid.:) Het viel me wel op dat wanneer je vanaf de Wihelminapier(beste locatie) naar de Erasmusbrug liep het geluid toch steeds minder werd en eenmaal op de brug was de muziek gewoon slecht te horen. Maar dit soort evenementen mogen ze wat mij betreft vaker doen en dan ook met nog meer artiesten ofzo. :cheers: (veel politie liep er trouwens rond)

wat foto's van eerder op de dag.

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Discussion Starter #12
Altus Aedificium said:
Topavond zeker, je had er echt gewoon bij moeten zijn, want dit is op foto's niet uit te leggen. de sfeer het weer, de locatie, met die lichten en dan het goede en vooral mooie geluid.
Helemaal mee eens, de foto's laten totaal niet zien hoe de sfeer echt was.

@Altus: Zijn jouw foto's in Cannes of in Rotterdam gemaakt? ;) :cheers:

@Apollyon: Ik stond op een bankje net voorbij de Spido, dus op de Willemskade tussen Maasstraat en Willemsplein.

Na afloop was er iemand op een stelling langs het water geklommen waar de geluidsapparatuur op stond. Daar stond ie vrolijk zn kleren uit te trekken om vervolgens in zn onderbroek de Maas in te springen. Volgens mij heeft ie t overleeft, maar gestoord was ie zeker.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Leuk, maar de kwaliteit is inderdaad niet 'wat het zou moeten zijn'. Ze zouden het WPC trouwens altijd zo mogen aanlichten, liefst ook nog met afwisselende belichten net als op deze foto's te zien is.

·
I am sterdam
4,749 Posts
Heb wat gemist... Bedankt voor de pictures.

Bron: Nu.nl

·
Eindhovuh
444 Posts
Ik heb helaas geen foto's kunnen maken, maar de show was inderdaad supervet. Maar ja, van tiesto zijn we nie veel anders gewend he :)

1 - 17 of 17 Posts