SkyscraperCity banner
1 - 20 of 750 Posts

·
Registered
1,073 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)

Dock21 bestaat uit 21 schitterende appartementen aan de Wijnhaven in Rotterdam. Deze 3-kamerappartementen hebben allen zicht op het water.
• Eigen grond.
• Balkon aan de Wijnhaven.
• Vloerverwarming.
• Uniek gelegen tussen het stadscentrum en de Maas.
• Inclusief luxe keuken, badkamer en toilet.
• Mogelijkheid tot huur van een stallingplaats in de parkeergarage.
• Inclusief SWK-garantie.

Dock21 is gelegen naast The Red Apple op het Wijnhaveneiland in Rotterdam. Het eiland ligt tussen het Stadscentrum en de Maas en is hierdoor ideaal gelegen. U ervaart de rust van een woongebied maar op loopafstand vindt u het bruisende hart van Rotterdam. De bereikbaarheid van het gebied is zowel met de auto als met het openbaar vervoer goed. Met de auto bereikt u de A16 of A20 binnen enkele minuten en Centraal Station Blaak is op loopafstand gelegen.

De woningen zijn te bereiken via een centrale entree aan de Wijnhaven. Via de lift bereikt u iedere woonverdieping. Op elk van de 7 woonverdiepingen zijn 3 appartementen gelegen. De woningen zijn 84m² of 85m² groot en beschikken allemaal over 3 kamers. Ieder appartement wordt opgeleverd met luxe keuken, badkamer en toilet.

De verkoop van het project start op 17 juli 2012. Vanaf deze dag is het verkoopmateriaal beschikbaar en staat de projectwebsite online. Indien u voor deze datum al vragen heeft kunt u uiteraard contact met ons opnemen. Als u reageert op dit project nemen wij u op in het klantenbestand en houden wij u op de hoogte van de ontwikkelingen.

Bron: http://www.funda.nl/nieuwbouw/rotterdam/project-48401066-dock21-type-b/

·
faster than buildings
10,325 Posts
Was vast de intentie, en gelukkig staat er nu al bebouwing naast zodat je niet tegen die doodse zijkant aan hoeft te kijken.

·
Registered
9,033 Posts
Hmm ja wat moet je er van zeggen, de rechter kant kan wat worden met die gevlochten gevel, maar het is afwachten op betere renders om te zien wat voor materiaal het gemaakt is. Het linker deel ziet er wat mij betreft wel erg galerijflatachtig uit, zeker die blinde muur links is mij een doorn in het oog! Maar de uitstraling zal afhangen van de materialisatie.

·
Banned
13,695 Posts
Tsja, in hoeverre nu zo'n plan een verbetering is ten opzichte van de jaren '50 bouw die er stond is mij een raadsel. Appartementen zien er erg ongeïnspireerd uit en hotel is een soort van Formule 1 kwaliteit. Doen we daar al die moeite voor midden in de stad..?

34,876 Posts
@ maartens

Misschien wel zo netjes om er een bronvermelding bij te zetten.

Sluit me verder aan bij AJB. Weinig spannend dit. Deze plek schreeuwt om een beetje extra kwaliteit maar dit is pure middelmaat.

·
Crooswijkert
5,785 Posts
Ik word er ook niet warm of koud van. Het had mij wel leuker geleken als er een beetje met verschillende hoogtes was gespeeld, nu oogt het wat saai namelijk.

·
Registered
26 Posts
Misschien wel middelmaat dit ontwerp, maar de plint lijkt daarentegen wel open te zijn. Er staat zowaar wat horeca geprogrammeerd. Nog even afwachten dan maar.

·
Registered
290 Posts
Misschien wel middelmaat dit ontwerp, maar de plint lijkt daarentegen wel open te zijn. Er staat zowaar wat horeca geprogrammeerd. Nog even afwachten dan maar.
Inderdaad dat kan best goed uitwerken voor dat gebied dat verder vrij doods overkomt.

·
Registered
463 Posts
Ik moet de eerste render van een middelgroot to groot project nog zien die geen horeca programmeert. :)

·
a.k.a. Sequentia
21,657 Posts
Vind hier weinig mis mee hoor. Spannend is het zeker niet, maar moet alles elkaar overschreeuwen?
Er wordt in Rotterdam veel te weinig 'saaie' woningblokken neergezet wmb

·
Registered
12,836 Posts
Ik vind er ook weinig mis mee. Prima opvulling voor die plek. Ik had alleen een hoogteverschil omhoog van het hotelgedeelte wel mooier gevonden.

·
Registered
9,298 Posts
Vind hier weinig mis mee hoor. Spannend is het zeker niet, maar moet alles elkaar overschreeuwen?
Er wordt in Rotterdam veel te weinig 'saaie' woningblokken neergezet wmb
Mee, eens! Een eenvoudig gebouw mag er best op dit plek. Red apple eist al veel aandacht. Samen met de smurf toren. Hopen dat er horeca in de plint komt.

·
Registered
20,585 Posts
Inderdaad, niet bijzonder, maar mooie opvulling, dat ze snel die braakliggende plek maar mogen opvullen. Alleen die bijna blinde muur vind ik zonde aan de zijkant van de appartementen.

·
Ad crumenam
5,980 Posts
@ AJB

Ibis met Formule 1 hotels vergelijken gaat mijns inziens iets te ver. Het is geen topkwaliteit, maar ze bieden meestal een prima prijs kwaliteitsverhouding. Wat mij betreft samen met de appartementen een prima opvuller dus.

Enige argument wat ik voorbij zag komen en een sterk punt vond was dat het visueel interessanter zou zijn geweest als er wat hoogteverschil zat tussen de twee gebouwen.

·
Registered
4,239 Posts
Op die plek hoort een blokje en daar komt een blokje, prima dus. Vooral ook omdat er twee verschillende functies in twee verschillende panden komen. Opvallend dat hotelverdiepingen precies zo hoog zijn als woonverdiepingen.

Wat het project naar mijn mening goed zou doen:
- Horizontale strepen op de zijmuur laten vervallen. Die benadrukken de (ongewenste) blinde muur alleen maar en refereren aan een galerijflat.
- Mandpatroon ook op de zijgevel helemaal doortrekken en niet op de helft ophouden.
- Twee panden met twee functies verdienen ook twee plinten. Waarom loopt de plint door? Een verschillende vormgeving zou beter zijn.
- Als een hoogtesprong tussen de twee panden met een extra verdieping niet haalbaar is, kan het dan niet tenminste mat een opstaande dakrand? Het stoort dat in een zo diverse omgeving als deze de twee panden ´toevallig´ even hoog zijn.

Het valt op hoe weinig rekening de red apple met deze hoek gehouden heeft. De aansluiting naast de appartementen is bagger. Erger nog: waar geen render van is, is de andere hoek. Kijk je straks, als je naast de red apple toren staat, tegen de achterkant van IBIS aan? Hoe ziet dat er uit? Ik vrees het ergste voor dat straatje! De red apple had met twee blinde muren moeten eindigen waar tegenaan gebouwd had kunnen worden, zo wordt het een rommeltje!

1 - 20 of 750 Posts