Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 309 Posts

·
Registered
4,176 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Opdracht: Woontoren (70m)
Architect: nnb
Ontwikkelaar: LIFE MAKES SENS
Programma: circa 16.000 m2 multifunctioneel programma (175 woningen, horeca, werkplekconcept, maatschappelijke functie, ondergrondse parkeergarage, fietsparkeerplekken)

Google Streetview: https://goo.gl/maps/ddRk4xZ9EyH2

https://lifemakessens.nl/Havenmeester-rotterdam.html

De Havenmeester, een toren van 70m hoog, maakt de verbinding tussen de koppen van het Baanblok en maakt de Baan echt af. De Havenmeester is het ontbrekende stukje in de ontwikkeling van de Baan tot een straat met allure. De Baan krijgt een interessante menging van functies en wordt weer een fijn stukje Rotterdam. Fijn om te wonen, fijn om te werken, fijn om te zijn.

·
Ad crumenam
6,371 Posts
Interessante ontwikkeling. Die 70 meter is natuurlijk aan de te lage kant. Zal waarschijnlijk weer met sunspots te maken hebben.

Interessant feitje is dat de Baantoren zo te zien zijn plot vergroot heeft. Krijgen we daar een ander ontwerp?

·
Banned
2,779 Posts
Ik zie geen enkel probleem met deze 70 meter, aangezien we hier in één klap van helemaal niks naar 2x150 + 1x70 gaan. Je kan het niet met zekerheid zeggen maar volgens mij dicht dat het gat tussen de hoogbouw op Blaak en de Zalmhaven op slag.

·
Registered
4,172 Posts
Boston&Seatle staan ook mooi naast de NewOrleans dus heel erg druk maak ik me niet.
Natuurlijk had het hier hoger gekunt. Maar moet je dat willen? Eigenlijk wel want dit soort plekken raken snel op door regels en matige ontwikkelingen.

Maar dit wordt iig een heel leuk gebied met 4 nieuwe torens in de komende 3 jaar.
En het vraagt best wat ambitie om zo'n laagbouw wijk ineens vol de hoogte in te gooien zoals nu gebeurd. Ben benieuwd naar het ontwerp.

·
Registered
109 Posts
Goede ontwikkeling en gaat vast een mooi project worden. Gelukkig heb ik totaal geen verstand van stedebouw dus hoef ik mij ook niet in de ambitie discussie te mengen. Als je ziet wat er allemaal gebouwd wordt en gaat worden in Rotterdam de komende jaren, zijn we toch goed bezig.

1 - 20 of 309 Posts