SkyscraperCity Forum banner

Rotterdam: Educatief Centrum Lombardijen

24617 Views 121 Replies 23 Participants Last post by  hoogbouwe
6
Ik zag deze in het projectenoverzicht voorbij komen, inmiddels is men hier ook gestart. Lombardijen krijgt zo een aardig clustertje mid-rise.

Update 15-11:

1.

2.

3.

4.

5.
See less See more
1 - 20 of 122 Posts
Wat een troosteloze, overwoekerde, slecht onderhouden indruk maakt dat gebied toch.
Excuse me? Lombardijen is één van de best onderhouden wijken met prachtig groen dat meerdere malen per maand wordt bijgehouden. Statige bomenrijen, publieke tuinen, bloemenperkjes, etc. etc. - de groendienst draait hier overuren.

Een groot gedeelte van de bebouwing is inderdaad niet spannend, maar ik vind het centrum er ook troosteloos uit zien met dit weer. Eigenlijk heel Nederland.
'educatief'.......is daar dan behoefte aan op Zuid?
Het gebouw ziet er anders wel erg troosteloos uit!
'educatief'.......is daar dan behoefte aan op Zuid?
wat een zielige opmerking...
Zielig? nee.... cynische opmerking;)
niet mooi maar ook niet lelijk...
Even wat uitzoek werk gedaan:

De juiste hoogte moet zijn 45 meter.

In het ECL komt de brede school De Catamaran. Ook komt er de nieuwe wijkbibliotheek, buiten- en tussenschoolse opvang, een overblijf, een e-centrum (met computers voor algemeen gebruik) en een grote aula voor school- én wijkactiviteiten. Het ECL wordt een ontmoetingsplaats voor de hele wijk. Onderin komt een parkeergarage. De oplevering is gepland voor de bouwvak van 2010.

De architect is Paul van der Weijden van het bureau Weede van der Weijden en het project wordt gebouwd door Kanters Bouwbedrijf BV.
Bij het ECL komt een grote waterberging, tegen de zin van de schooldirecteur:

Uit het AD
De bezwaarschriften inzake het voorbereidingsbesluit zijn inmiddels ongegrond verklaard.

http://www.bds.rotterdam.nl/content.jsp?objectid=191230
Er wordt al de hele week vanaf half 7/7u 's ochtends geheid met als gevolg dat er van mijn goede humeur niets meer over is...
Dat wordt ruzie maken op het forum komende week!
:D ik ben benieuwd wie het eerste slachtoffer is.

Maar je moet iets overhebben voor de hoogbouw in Rotterdam. Die arme Oh heeft het denk ik ook niet al te makkelijk met die heipalen en bouwlampen.
^^ Mee eens :D.

SkyBridge: je gaat toch niet opeens een NIMBY humeur tonen op het forum toch? :lol::lol::lol:

(Edit: Oei, ben ik nu het eerste slachtoffer van SkyBridge in a bad mood?). ;)
5
Er wordt al de hele week vanaf half 7/7u 's ochtends geheid met als gevolg dat er van mijn goede humeur niets meer over is...
Dat wordt ruzie maken op het forum komende week!
Dan ben je lekker vroeg wakker en heb je wat tijd over om updates te maken van dit project ;)

Update 6-12:

1.

2.

3.

4.

5. De wake-up service van SkyBridge:
See less See more
Mooie foto's Topaas! Het is toch echt een eer te noemen dat een prominent forumlid van Skyscrapercity zijn eigen persoonlijke wake-up service met een bouwproject in zijn buurt krijgt! :D :D :D
Wake-up service? Ik ben ()#%&_% een nachtdier! Laat ze lekker tot 3 uur 's nachts doorgaan en je hoort me niet ;)
8
24-01:

1.

2. Zo is het lastig updates maken:

3. hier komt de veelbesproken singel:

4.

5.

6.

7.

8.
See less See more
De bouwput oogt erg rommelig. Maar dat zal met een maandje waarschijnlijk heel anders zijn. Dank weer voor de updates Topaas, ook die in andere threads! :eek:kay:
1 - 20 of 122 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.