Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 60 Posts

·
Registered
2,616 Posts
Discussion Starter · #1 ·
bron: gemeente R'dam

Wethouder Mark Harbers (economie, haven en milieu) laat op woensdag 16 mei om 17.00 uur twee H2O picknickbootjes te water op het terrein van het Havenmuseum aan de Leuvehaven. Met de bootjes wordt de komst van het H20tel aangekondigd, dat naar verwachting in 2008 zijn deuren opent in het voormalige museum 'Schepen uit Verre Landen' in de Wijnhaven, een samenwerking met het Havenmuseum. Op de ronde bootjes kan een picknick worden geboekt en krijgen bezoekers tijdens een rondvaart uitleg over de collectie van het Havenmuseum en de geschiedenis van het gebied. Het nieuwe rondvaartconcept sluit aan bij het actieprogramma ’10 Kanskaarten voor een nog (aantrekkelijker) Waterfront’, waarmee wordt ingezet op verdere ontwikkeling van activiteiten in het gebied.

zie ook: H2opicknick
en (nu nog in aanbouw) : H2otel

·
Bas
14,726 Posts
Past m.i. beter in 020, dat H2Otel. Hup, aan de trossen en slepen maar! Ik heb op die plek liever een soort uitbreiding van het Maritieme Museum met kleine kustvaarders en andere leuke bootjes. Die loodsen op deze plek heb ik nooit zo begrepen.

·
Registered
134 Posts
^^ Een maand of wat geleden heb ik een brief gekregen van de gemeente Rotterdam. Ze willen een vergunning verstrekken voor het vestigen van een hotel op de museumboot aan de Wijnhaven.
Hier kon bezwaar tegen gemaakt worden door omwonenden, bezwaartermijn is geloof ik al verlopen.
Voor zover ik weet is er weinig weerstand hiertegen, dus binnenkort zal er wel wat met die boot gaan gebeuren. Alles wat er mee gaat gebeuren is beter dan wat het nu is, ziet er nu echt niet meer uit.

·
Illustrateur
13,142 Posts
Vet! Als je de Rotte, de oude havens en dergelijke ook beter bevaarbaar maakt is dit weer iets nieuws voor Rotterdam naast de watertaxi!

Ik vind alleen dat drijvende gebouw wel de binnenhavens nogal storend afsluiten van de straat. In Amsterdam ook een probleem met de vele woonarken. Hopelijk wordt het transparant, zo kort mogelijk en bovendien goed toegankelijk voor publiek. De geschiedenis van het gebied wordt natuurlijk niet beter zichtbaar met zo'n drijvende container voor je neus.

·
a.k.a. Sequentia
21,733 Posts
Dit is echt een aanwinst, vooral door de kleur ook! Ik hoop dat er de komende tijd veel van dat soort bootjes rond zullen drijven.

·
Extra Ordinary = History
608 Posts
Past m.i. beter in 020, dat H2Otel. Hup, aan de trossen en slepen maar! Ik heb op die plek liever een soort uitbreiding van het Maritieme Museum met kleine kustvaarders en andere leuke bootjes. Die loodsen op deze plek heb ik nooit zo begrepen.
Laatst was ik als begeleider met kinderen naar Nemo in A-dam, en zag daar toen een drijvend restaurant. Moet zeggen A-dam heeft daar inderdaad de echte sfeer voor.

1 - 20 of 60 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.