SkyscraperCity banner

1 - 20 of 44 Posts

·
Jürgen Leschinger
9,707 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
House Of Design - Het Scharnier

Status: In ontwikkeling

Functie: Appartementen, kantoren, winkels, horeca, leisure, parkeren | Hoogte: | Verdiepingen: | Gereed: 2015

Architect: Renner Hainke Wirth Architekten | Ontwikkelaar: Volker Wessels Vastgoed | Synchroon | Garbe Investment GmbH | Opdrachtgever: | Aannemer: | Officiële website:

Nieuws: STILWERK en Ontwikkelingscombinatie Rijnhaven tekenen Letter of Intent m.b.t. House of Design in Rotterdam (oktober 2008) | House of Design in Rotterdam weer een stap verder (04.03.2010) | Ondertekening ontwikkelingsovereenkomst House of Design (06.03.2010)

Links: Stilwerk

Impressies:

Bron

Bron

Bron

Bron

Foto's:

·
Registered
33,591 Posts
Bron: PropertyNL, 4 maart 2010

House of Design in Rotterdam weer een stap verder
Prachtig nieuws dat deze plannen nog steeds verder uitgewerkt worden richting de uiteindelijke realisatie van dit interessante project. :)

@Marin: dit project is inderdaad inmiddels een eigen topic wel waard. ;)

·
non stop...
2,656 Posts
Stilwerk Dusseldorf is echt een waanzinnig bedrijf! Heel gaaf dat die gasten hier een vestiging willen openen... :)

·
der Niederländer
5,190 Posts
Waarom eigenlijk een vestiging in Rotterdam openen, als je doelgroep zich voornamelijk in en rond Amsterdam bevindt?

·
Registered (m)user
2,910 Posts
Dit is wel een project waar ik naar uit kijk. Hopelijk gaan er geen vreemde zaken tussendoor komen en blijft het inderdaad doorgaan. Dat begint nu wel ergens op te lijken met deze stap.

Hoe zit het dan nu alleen met de parkeergarage in de rijnhaven omdat die niet door zou gaan ? Het lijkt wel een integraal onderdeel van deze ontwikkeling te zijn ?

·
Design
1,134 Posts
WOW vet als dit er komt !! Dit soort projecten maken de dynamische stad, Rotterdam wordt dalijk nog écht een wereldstadje!

·
Registered
3,157 Posts
Ik baal er echt van. Ik heb een woning moeten laten schieten op de 16de verdieping van de 1989-toren. Ik was nummer 2 op de lijst, wat een heerlijke locatie voor een schappelijke huurprijs, alle voorzieningen direkt in de omgeving en wat een uitzicht. Ik zou zo dit project mooi kunnen volgen via die hoogte. Wat een schitterend ding.

Ik woon mooi tegen het water aan op Katendrecht, meer die wijk mist zoveel voorzieningen die het eerst wel had. Het is een enorm uitgestorven saaie wijk.

·
Gouda's Glorie
7,834 Posts
De vorm is wel leuk maar het kan natuurlijk met de afwerking nog alle kanten op. Dus om hier nu al om te staan juichen...

·
a.k.a. Sequentia
21,358 Posts
^ Dit zijn niet de minste architecten, maar ook niet de minste opdrachtgevers. Lijkt me niet dat dit een probleem wordt.

·
Moderator
3,143 Posts
De vorm is wel leuk maar het kan natuurlijk met de afwerking nog alle kanten op. Dus om hier nu al om te staan juichen...
Heb je gelijk in, maar moet zeggen dat de vormen nu mooi sierlijk zijn, houden zo zou ik zeggen

·
De enige echte...
1,088 Posts
^^
Die zou meer in het water moten komen, voor het Scharnier was volgens mij landwinning gepland samen met een park en het opwaarderen van de Postumalaan naar 2x2 rijstroken.

Plaatjes van Top10:

Ontworpen door RHW architecten.

Bron:http://www.top010.nl/html/house_of_design_scharnier_rott.htm

Ik zie nu pas dat het Scharnier eind 2010 in aanbouw zou gaan. :(

·
I am sterdam
4,752 Posts
^ Het complex is drijvend, dus erg flexibel om mee te schuiven. ;)

Eind 2010? Als je de eerste betrouwbare post gewoon opneem, lees je dat het project in 2012 in aanbouw gaat. Er gaat eerst nog 2 jaar ontwikkelingstijd overheen. De investeringen zijn afgelopen week vastgesteld. Dat is om mee te starten erg belangrijk.

1 - 20 of 44 Posts