Skyscraper City Forum banner
1 - 14 of 14 Posts

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Op de Noordsingel een vrij bekend gebouw voor de meeste Rotterdammers. Paleis van Justitie met daarachter het Huis van Bewaring, kortweg "Noordsingel" genoemd.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

Deze hieronder zijn in de buurt genomen, richting Hofplein toe.

11.

12.

13.

·
Bike It!
22,259 Posts
Mooie foto's! Onbegrijpelijk dat hier niet meer op gereageerd is!
Inderdaad.
Sommige threads verdrinken nu eenmaal in de zondvloed van fotoseries op deze site.
Een dagje of 2 geen aandacht en je bent vergeten....

Dat paleis van justitie vind ik wel mooi, vooral het torentje en Vrouwe Justitia.
Gevangenisarchitectuur kan me maar matig bekoren. Ze zijn bijna per definitie bruut en log.
De aard van het beestje zeker?

ff: Wat een lelijk ding op foto 11
Valt wel mee vind ik. Gewoon ordinaire Hollandse flatarchitectuur uit de seventies (schat ik zo...)
Ik weet in Brussel en Antwerpen wel lelijker dingen staan.

·
Bas
14,756 Posts
Goh, in Rotterdam staat dus nog een Kasteel (foto 6). :lol: edit voor Apollyon: ik bedoelde nóg een kasteel, naast dat van Sparta....
Ik ben er ook wel eens langs gereden en ik dacht toen nog: Wat een oud kot, bergen ze die `inmates` altijd tijdelijk, in afwachting van een proces, in zulke historische hokken op? Want bij ons in de stad staat ook nog zo`n oud kasteel, ingericht als Huis van Bewaring. Maar toch, het levert hele mooie afwisselende foto`s op. En de tand des tijds schijnt het gebouw niet te hebben aangetast, maar zo is dat altijd met gevangenissen, je hebt personeel genoeg om de tent te onderhouden.....

·
1,376 Posts
Discussion Starter · #10 ·
Bedankt Bobdebouwer :)

@ Viktor...bedankt voor de aanvullende info, ik wist dat hij niet zo heel oud was, maar wist niet van wanneer precies.

@ Railway...je hebt natuurlijk ook nog het kasteel van Sparta en dan natuurlijk ook nog Landhuis de Oliphant (staat ook een serie hier op hhf).

Er staan best nog wel interessante panden in Rdam, je moet alleen ff goed zoeken vaak, ze vallen nooit echt op en staan meestal ingebouwd.

·
Registered
1,551 Posts
Hele mooie foto's weer Ap.
Ik als niet fotograaf wil toch n klein kritiekje geven (maar zal wel nergens op slaan) over foto 6 dat die poort niet precies in t midden staat of kijk ik teveel met mn timmermansoog?!?!?!

·
1,376 Posts
Discussion Starter · #14 ·
Hele mooie foto's weer Ap.
Ik als niet fotograaf wil toch n klein kritiekje geven (maar zal wel nergens op slaan) over foto 6 dat die poort niet precies in t midden staat of kijk ik teveel met mn timmermansoog?!?!?!

Dat slaat wel ergens op, je hebt gelijk, het zou mooier geweest zijn als de poort in het midden kwam.

1 - 14 of 14 Posts