Skyscraper City Forum banner
1 - 16 of 16 Posts

·
Registered
238 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Geachte meneer, mevrouw,

langs deze weg wil ik u mededelen dat uw boot dinsdag avond door de Koningshaven is gevaren.
Alles is goed gegaan, wij hebben echter een aantal kleine details geconstateerd welke wij ter plaatse willen oplossen.
We horen graag wanneer het u schikt.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

·
Administrator
30,137 Posts
Ja mooi. Ik zo eens toevallig de bestelling van meneer Abramović voorbij zien varen. Dat had meer weg van een privécruiseschip dan van een jacht. Volgens mij komen die casco's van de scheepswerf in Krimpen aan den IJssel. @ Illegal_Alien: die dingen worden vervolgens ergens anders afgebouwd.

·
Bas
14,533 Posts
Casco/Jacht komt van een scheepswerf in Alblasserdam, ik ben afgelopen zondag toevallig in Kinderdijk geweest, ja bij die 19 molens, en daar lag `ie bij de scheepswerf van ANCO aan de Zuiderstek ( voormalige VdGiessen/De Noord), klaar om getransporteerd te worden op een ponton. Het jacht is 82 meter lang, heeft nummer Y702 en wordt in juli vaarklaar opgeleverd. En nu was het zover: Van de werf naar de afbouwer voor de technische snufjes en zo. Leuke plaatjes, eens even opzoeken welke van mijn collega`s dat schip besteld heeft.....

Voor wie er ééntje wil bestellen: zie www.oceancoyacht.com
Ze presenteren zich ook op de Dubai Yacht Show, dus....

·
Registered
673 Posts
Veel van die jachten varen wienig bijna zelf, ook na de afbouw. Bij verscheping gaan ze zo naar een ander vaargebied zoals middelandse zee of caribisch zeegebied. Wel een superjacht zeg.

·
Registered
370 Posts
de 2e in maanden tijd die voorbij komt zetten dan, pas geleden kwam er ook al zo'n enorm jacht voorbij

·
Captain
3,357 Posts
Ja, toen ik van de week naar m'n werk reed in Dordrecht kon ik 'm ook boven Alblasserdam uit zien steken, vlak voordat ik de Noord-Tunnel indook. Gaaf ding man. Die zouh'k ook wel in m'n achtertuin willen hebben.

·
Bas
14,533 Posts
Dit superjacht niet!
Maar in de Leuvehaven liggen aan de ene kant de (nog soms op te knappen) schepen van het Maritiem Buitenmuseum en aan de andere (oost) kant de uitgevaren schippers met voornamelijk kleinere vrachtschepen, zoals Spitsen en Kempenaars. Schippers die met pensioen zijn of die tijdelijk even hun schip ivm ziektes en familieoponthoud moeten afmeren, liggen ook in Waterstad. Er ligt ook nog wel eens een verdwaalde partyboot, een Lichtschip met vergane disco, een museum met iets uit verre landen en natuurlijk komt de watertaxi van New Yok ook elk kwartiertje binnenvaren. Het Leuvehavengebied vind ik best wel een gezellig stadshoekje van Rotterdam. Er ligt van alles, er komt van alles.

·
Registered
14,150 Posts
Ja, mooie dingen zijn dit! :)

Door in loondienst te werken, kun je ze in NL in elk geval niet verdienen.
In de haven van Hellevoetsluis ligt ook zo'n superjacht (misschien een fractie kleiner). Die is van de oprichter van Farm Frites.
Ooit in een schuurtje begonnen met het voorbakken van frites in Oudenhoorn en nu fabrieken over de gehele wereld. Zelfs in Oekraine kom ik die zakken patat tegen in de supermarkt.
Als dank voor bewezen diensten kun je dan zo'n jacht kopen.

·
Bas
14,533 Posts
Op jacht naar....

Maar als je zo`n jacht hebt, zijn anderen ook op jacht naar jou: de Belastingdienst, de mogelijke ontvoerders, de particuliere bewakingsdiensten. Je kunt wel lekker rijk zijn, anoniem ben je niet en je moet 80 uur per week in dienst staan van je bedrijf. Geef mij dan maar loondienst.

Wij hebben in Friesland ook een paar werven, waar superjachten gebouwd worden. In Makkum bijvoorbeeld staat De Vries (vh Amels), daar zijn ooit schepen voor Kashoggi en Trump gebouwd en zulke zeekastelen als in Alblasserdam bij Anco, die bouwen ze daar in Makkum ook gewoon.

1 - 16 of 16 Posts