Skyscraper City Forum banner
1 - 16 of 16 Posts

·
Registered
6,070 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Toen ik afgelopen zondag (5 aug) aan het einde van de ochtend voor de buis zat en het toch nog een lekker dagje leek te worden, begon het kriebelen en kreeg ik spontaan zin om foto's te schieten.
Omdat ik rond 16.00 uur weer thuis moest zijn en dus niet echt veel tijd had, heb ik besloten om de auto maar te pakken.

Ben net over half één van huis gereden en de eerste stop was metrostation Maashaven.
Als je de lift uitstapt heb je zicht op de Maassilo aan de Brielselaan.
1

De Skyline van de Wilhelmina Pier tussen de railing door gezien.
2

3

De twee gebouwen van het Erasmus MC.
4

5

6

Randstadrail richting metrostation Slinge.
7

8

Next stop was de Veerlaan op de Kaap (Katendrecht).
Mooie Skyline en dito auto ;)
9

Daarna de Erasmusbrug over gereden om vervolgens te parkeren op de Schiedamsedijk.
De gebouwen o.a. de Red Apple op het Wijnhaveneiland.
10

Rechts van de kraan de Coopvaert.
11

Robeco- en de voormalige Fortistoren
12

Beeld van Zadkine met de Coopvaert.
13

Voorkant (entree) van de Coopvaert
14

15

Vanaf de Leuvehaven over de Westblaak naar de Westersingel gereden. Auto geparkeerd voor het Bilderberghotel.
16

Pand op de hoek van de Oude Binnenweg en Mauritsweg, met op de achtergrond Millenniumtoren, deel van de Calypso en Delftsepoort.
17

Auto weer ingestapt en geparkeerd in de Schouwburgplein garage.
18

Schouwburgplein.
19

20

Vanaf het Schouwburgplein een rondje gelopen via Korte Lijnbaan, Coolsingel en Kruiskade.
21

Voormalige Bioscoop Thalia, waarin tegenwoordig de Thalia Lounge en De beurs gevestigd zijn.
22

Rotterdam...
23

(deel van een Pepsi Billboard)

Hoor, hier bonkt het nieuwe hart van rotterdam
24

25

Laatste stop was de Pannekoekstraat.
Nieuwemarkt met op rechts op de achtergrond de Statendam
26

Botersloot met voormalige PTT gebouw.
27

Entree van een gebouw dat niet meer functioneel is aan de Botersloot. Ik weet het niet zeker meer, maar ik dacht dat dit het voormalige bankgebouw van de Spaarbank is geweest. Misschien kan iemand mij vertellen als het niet zo is, wat het wel is geweest.
28

...:baeh3:
29

Entree van het nationaal onderwijsmeseum aan de Nieuwemarkt
30

Ik was uiteindelijk ruim voor 16.00 uur thuis. Het is me uiteindelijk gelukt om 30 bruikbare foto's te maken in twee en half uur. :)

·
Bas
14,747 Posts
Prachtig spontaan fotorondje, Sash. En leuke invalshoeken, scheve foto`s en ingangspartijen van gebouwen. Favo`s: 7, 14, en 26. De Nieuwemarkt, daar zal ik a.s. zaterdag ook even langslopen, daar kom ik zelden. Leuk idee! Dank je wel :)

·
Registered
35,100 Posts
Weer een heerlijke SASH-serie. Erg fijne plaatjes weer. :eek:kay:

·
Registered
6,070 Posts
Discussion Starter · #10 ·
^^
Bedankt. Fototechnisch is het wel in orde, maar ik heb nog steeds geen goed fotobewerkingsprogramma. Ik had Photoshop Lightroom 4.0 een tijdje op proef, maar kan me daar geen wegwijs in maken. Ik moet er een boek met tekst en uitleg bij hebben, of iemand die het een keer voor doet. Daar steek ik meestal het meest van op. :sad2:

·
Registered
35,100 Posts
^^ Dat is de kade van de Leuvehaven alwaar het Havenmuseum gevestigd is.

·
Registered
20,972 Posts
Dank voor de prachtige serie sash! Hoop dat het een beetje beter gaat. Mooie hoeken zoals foto 2 inderdaad en had nog nooit de onderkant van Coopvaert gezien. Dank ook voor foto 26, de heringerichte buitenruimte op die plek had ik nog niet gezien, ziet er weer netjes uit!

1 - 16 of 16 Posts