SkyscraperCity banner
1 - 20 of 955 Posts

·
Registered
1,073 Posts
Discussion Starter · #9 ·
Vrijdag 5 juni is het convenant optimalisatie beeldkwaliteit bouwplaatsen binnenstad ondertekend door wethouder Karakus en 23 ontwikkelende partijen. Doelstelling: bewaken van de beeldkwaliteit van sloop- en bouwplaatsen. De bijeenkomst begon met een film over hoe twee bezoekers de bouwplaatsen ervaren, later werd een slideshow getoond met voorbeelden om de beeldkwaliteit te verbeteren.

·
Registered
1,099 Posts
Unieke beelden, vooral die vanaf het water gefilmd!

http://www.blip.tv/file/1893287

Documentaire (totale duur 11 min.) over het dagelijks leven in het vooroorlogse Rotterdam, met opnamen van het verkeer, wandelaars, vissers op de visafslag en drukke winkelstraten met straatventers. De film bestaat uit drie delen: het eerste toont de binnenstad, het tweede de stad vanaf het water en het derde - kortste - deel de parken en de buitenwijken van Rotterdam.

·
Crooswijkert
5,785 Posts
Ik kende het filmpje al, maar op die bedrijvigheid en dichtheden van toen blijf ik jaloers!

·
NL
3,393 Posts
sprakeloos, echt prachtig!!
we kenden alle foto's maar dit is geweldig hoe dicht je bij het leven van toen komt te staan!

·
Not much
11,090 Posts
Echt leuk om te zien. Vooral ook dat 2e filmpje (Nederland vooruit! 1921). Het valt me op dat het vroeger altijd zo druk was op straat! Moet je bijv. eens bij 2:41 kijken in dat 2e filmpje, de Leidsche straat. Echt niet normaal meer.

·
Registered
1,099 Posts
Wat was het in het vooroorlogse Rotterdam leuk om met een bootje door de stad te tuffen!! Een soort ondergronds Venetie....

Het valt me op dat het vroeger altijd zo druk was op straat! Moet je bijv. eens bij 2:41 kijken in dat 2e filmpje, de Leidsche straat. Echt niet normaal meer.
Wellicht off topic maar wel een stadsmakende zaak..
Als we doorgaan met hoogbouw combineren met grote inpandige parkeergarages loopt er in 2020 niemand meer op straat in Roterdam-C. Om naar je auto te lopen hoef je niet eens meer naar buiten........

1 - 20 of 955 Posts