SkyscraperCity banner
1 - 13 of 13 Posts

·
Registered
304 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Het zoveelste rondje van Rotterdam...
Maar ik wil mijn creaties toch ook even met jullie delen!

1. We beginnen op de kop van zuid

2. Pakhuis aan de Rijnhaven

3. Nieuwe pand van Hogeschool in Holland

4. Éen kraan boven de Maastoren in aanbouw

5. Ravesteyn kade

6. Entrepot met kraan aan de 5 werelddelen

7. Achterkant

8. Luxor met 'Les Miserables'

9. De bekende brug

10. Nogmaals de Erasmus brug

11. Boompjes & Maasboulevard

12. Een helicopter :nuts:

13. Kubus woningen

14. Station Blaak

15. Wijnhaeve en Red apple in de stijgers

16. Gevelbekleding Red Apple in opkomst

17. Kijk op de Wijnhaven

18. Mijn schooltje :)

19. Eerste hoogbouw Nederland

20. De Hef

21. Maaskade met Erasmus brug

22. Nogmaals de Hef

23. Willemsbrug

·
Moderator
16,916 Posts
Die kubus woningen :nuts: ik word al duizelig als ik er naar kijk ;) Leuke foto's :)

·
Moderator
16,916 Posts
Dat vuurrode heeft wel wat vind ik :)

·
Registered
34,649 Posts
^^ Toch is die hoek met de Hogeschool Rotterdam een plek die schreeuwt om herontwikkeling. Als straks de huidige in aanbouw zijnde gebouwen zijn opgeleverd (Red Apple, Scheepmakerstoren, Wijnhaven en Statendam), en de plannen voor de omliggende gebouwen in uitvoering worden genomen (Kantoor Blaakhaven, Holiday Inn Hotel, Hilton Garden Inn, Cebeco locatie, Markthal en Rotta Nova) zal veel sterker dan nu blijken dat dit schoolgebouw (inclusief de directe buren) een verzameling dode gebouwen zal zijn in een "opeens" weer heel levendig gebied zijn.

Bovendien komen er ook nog meer ontwikkelingen op het Wijnhaveneiland. Project 100-Hoog gaat binnenkort beginnen en ook Up-town komt er aan. Maar dat zijn zeker niet de laatste ontwikkelingen aldaar. Hoog aan de Maas en het 5-sterren Van der Valk hotel (in de voormalige Nederlandse Bank aan de Boompjes) zijn ook een besloten zaak. En er zijn nog een aantal projecten in de planning waarvan de status echter nu niet duidelijk is.

Dan valt het "dode karakter" van de Hogeschool en zijn buren "opeens" wel heel erg op. Automatisch volgt er dan een herontwikkeling, misschien in combinatie met de kantoren op de Blaak. Het zal niet van vandaag op morgen gaan, maar deze ontwikkeling tekent zich (gelukkig) nu al af. Ik schat dat binnen 10 jaar men of bezig is met de herontwikkeling of dat de plannen daarvoor dan bekend zullen zijn. De locatie wordt beter en beter en is perfect bereikbaar met de auto, fiets of te voet gecombineerd met tramlijnen, een metrolijn en een NS treinstation. Dus alle voorwaaden om door te gaan met de ontwikkelingen zijn vervuld.

T.a.v. de foto's: Hele mooie reportage. Heel leuk ook dat je de Hef en vooral de Willemsbrug er op hebt gezet. Zeker die laatste brug wordt bijna vergeten in het beeld van het huidige Rotterdam. De Erasmusbrug is ook zo dominant geworden, maar de Willemsbrug mag er toch zeker nog wezen. Je hebt vanaf deze brug ook een prachtig uitzicht op de Boompjes en de ontwikkelingen op het Wijnhaveneiland. Jammer dat de aanlanding van de brug aan beide oevers nogal geforceerd over komt. Met meer visie hadden ze dat, zeker aan de Noordzijde, beter kunnen en moeten oplossen.

·
Bas
14,387 Posts
Mooie serie. Op foto 22 staat zelfs het SSC-voetbalveld afgebeeld. Verder is elke serie van Rotterdam welkom, want telkens zijn de plaatjes wel weer anders. In deze hele serie zat maar één plaatje (van af een positie aan de Stieltjesstraat genomen), die ik ook in mijn serie over Rotterdam had. Kijk, zoiets vind ik nou gewoon leuk.

·
Registered
34,649 Posts
^^ En de zogenaamde Domus locatie, helaas weet ik nog niet welke locatie dit dan precies is.. wie kan me helpen?
De Domus locatie is dat hele kleine postzegeltje naast de Hogeschool Rotterdam dat richting de Willemsbrug gaat.

Ik denk niet dat dit plan er ooit nog komt omdat ook ontwikkelaars uiteindelijk de grotere potentie van een integrale ontwikkeling zullen zien. Dus laat men het nu even voor wat het is, eerst moeten er nog flink wat ontwikkelingen en/of plannen afgebouwd en/of zelfs nog gestart worden.

Als dat allemaal flink op gang is of de afronding nadert, komt vanzelf de ontwikkeling van die hoek aan de beurt. Hopelijk in combinatie met de Blaak-Zuidzijde.

·
Registered
304 Posts
Discussion Starter · #13 ·
Leuke fotoserie! Welke opleiding volg je precies?
Ik volg de opleiding Bouwkunde. Dat is dus niet op de willem de koning, maar wel Hogeschool Rotterdam locatie Academieplein.

Bedankt voor de reacties.

Rond blaak vinden grote veranderingen plaats ja. Ik ken de projecten allemaal niet zo heel goed, maar ben erg benieuwd naar de nieuwe markt hal!

1 - 13 of 13 Posts