Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 52 Posts

·
Registered
206 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Dit is vast al wel ergens geplaatst, maar ik kon het niet zo snel vinden. Jan kan het verwijderen als het een dubbele topic is.

Uit de Metro van 21 juni 2007:

Stad Rotterdam krijgt megabeeldschermen
Op onder meer metrostations en drukke plaatsen in de stad worden in de komende jaren futuristische megaschermen opgehangen. De gemeente heeft hiervoor 3,5 miljoen uitgetrokken voor de komende jaren. Op de schermen verschijnt onder andere nieuws, reclame en voorlichting.
De gemeente werkt onder meer samen met de RET om de schermen in de stad te plaatsen. Volgens wethouder Mark Harbers (Economische Zaken) staat het plan nog in de kinderschoenen. “Hoeveel precies er komen te hangen in de stad weet ik nog niet, maar ze gaan zeker opvallen.” Met dit project wil de Maasstad laten zien dat ze moderniteit en creativiteit hoog in het vaandel heeft staan. “Je kan van alles bedenken wat je met die schermen kan doen. The sky is the limit.” Ook moeten de schermen op de metrostations het veiligheidsgevoel vergroten en aantrekkelijker maken.
De eerste schermen moeten volgend jaar in de stad hangen. “De komende maanden gaan we de details van het plan verder invullen. Na de zomer willen we deze dan presenteren.” Volgens Harbers is Rotterdam de eerste stad die het medium City Media gaat gebruiken om mensen te bereiken. “In het buitenland is dit wel bekend, maar in Nederland kennen we dit nog niet.”

·
Registered
2,442 Posts
Leuk! Doe het lekker bij beide uiteindes van de Koopgoot. Daar hangt er nu al eentje. Is er goed voor geschikt. Of op 'The Mall' op de hoek bij de Coolsingel.

·
SYKO!
955 Posts
Stadsverwarming uit, beeldschermen aan ;) Leuk plan!

.. @Sims: alsof die breedbeeld die jij of je ouders thuis aan de muur en op de slaapkamer hebben hangen minder energie vreet!

·
Registered
896 Posts
Hmm, zullen wel LED schermen zijn en die verbruiken niet zoveel. Als ze de straatverlichting zouden aanpassen, dat zou pas schelen. Een beeldschermpje van 'metro' formaat (dus kan niet hoger dan 3.5 meter) is verwaarloosbaar bij wat de gemeente al kwijt is aan Publieke verlichting en airco in haar gebouwen.

Toch kan ik het niet helemaal toejuigen. Reclame krijgen toegespuwt terwijl ik rustig op de metro wil zitten wachten. Het kan aan de andere kant ook wel weer leuk zijn.

·
tunelion
3,116 Posts
ik denk dat ze bedoelen dat het nieuw is dat er een heel netwerk aan schermen over de hele stad komt. dat is zeker nieuw in nl.

·
Registered
969 Posts
Héél tof idee. Het is dus niet alleen reclame maar ook nieuws en andere leuke dingen. Echt een toevoeging aan de moderne stad! Super! Zoals iemand eerder melde in het topic zou een soort times square, met een paar schermen bij mekaar, ook leuk zijn....! Misschien moeten ze ook die mogelijkheid onderzoeken. Hofplein of blaak of zo als timessquere?

·
Registered
2,442 Posts
Héél tof idee. Het is dus niet alleen reclame maar ook nieuws en andere leuke dingen. Echt een toevoeging aan de moderne stad! Super! Zoals iemand eerder melde in het topic zou een soort times square, met een paar schermen bij mekaar, ook leuk zijn....! Misschien moeten ze ook die mogelijkheid onderzoeken. Hofplein of blaak of zo als timessquere?
Ik zou gewoon gaan voor de Coolsingel/Churchillplein.

·
Registered
411 Posts
En wat te denken van naar het schijnt het grootste scherm van Europa op het Rembrandtplein in Amsterdam? Jaja, dat in een historische binnenstad. Door een procedurefout van de gemeente kon de gemeente de uitbater de vergunning niet meer onthouden. Het hangt er nu een half jaartje, en ik moet zeggen dat het wel wat heeft.
Als er maar niet van die pauperspotjes opkomen, van die advertenties waar de Spits en de Metro ook mee volgepompt worden... Heb nooit echt lang staan kijken op het Rembrandtplein, dus kan ik het niet zeggen.
In een winkelcentrum in Liverpool wordt de hele dag BBC News (zo heet het toch...?) uitgezonden, heeft ook wel wat.

·
Banned
3,385 Posts
Ik zeg:

*bij de media markt, binnewegplein.

*churchillplein, waar nu jungerhans staat.

*weena, bij westin.

of anders in de lijnbaan of zijstraat er van

·
First Lady HHF
994 Posts
ok, nu zal half Rotterdam over me heen gaan vallen, maar wat is de nieuwswaarde van deze thread? Lijkt mij goed genoeg voor het lokale nieuwsblaadje, maar ik zie het echt niet. Wie kan het me vertellen.

Van mij hoeft het overigens niet hoor zo'n scherm.

1 - 20 of 52 Posts