Een studie voor twee torens tussen Kruiskade en Weena door Miss Clark en de Mannen van Schuim in opdracht van ASR. Hoogte 200 en 150m
View attachment 919014
View attachment 919015
Thx. Ik kreeg de andere beelden niet hier zichtbaar.
Flauw grapje, dit worden de nieuwe Texaco torens 😜De dag dat Shell de stad uit is hang ik de vlag uit.![]()
Een verrassing is de ontwikkeling niet want er werd al op de locatie gestudeerd, maar het is een hele goede binnenkomer voor 2021!Moet zeggen dat ik het ontwerp echt verschrikkelijk vind. Enorm zonde ook van het Shell gebouw. Als er 1 gebouw is dat typisch grootstedelijke amerikaanse architectuur ademt is het dit gebouw wel.
Zeker. De Lumieretoren komt er vlak naast.Wel bijzonder hoogbouwcluster wordt het zo!
Er staat nu al een garage. Ik weet niet of die 300 plekken heeft zodat er alleen sprake is van vervanging of dat om uitbreiding gaat.Laten we vooral hopen dat de plint van de 150 meter toren geen p-garage wordt zoals getekend... 300 p-plaatsen in het centrum extra lijkt me ook niet wenselijk hier.
Waarom? Ze zorgen voor werkgelegenheid en als ze omschakelen naar duurzame energie en eerlijk belasting betalen waarom zou je ze dan weg willen hebben?De dag dat Shell de stad uit is hang ik de vlag uit.![]()