SkyscraperCity banner

1 - 20 of 87 Posts

·
Registered
3,706 Posts
Moet zeggen dat ik het ontwerp echt verschrikkelijk vind. Enorm zonde ook van het Shell gebouw. Als er 1 gebouw is dat typisch grootstedelijke amerikaanse architectuur ademt is het dit gebouw wel. Je zou bijna spreken over een Weena ensemble met alle andere typische gebouwen ;)

·
Registered
1,088 Posts
Wel bijzonder hoogbouwcluster wordt het zo!

Laten we vooral hopen dat de plint van de 150 meter toren geen p-garage wordt zoals getekend ;)... 300 p-plaatsen in het centrum extra lijkt me ook niet wenselijk hier.

·
Registered
34,019 Posts
Moet zeggen dat ik het ontwerp echt verschrikkelijk vind. Enorm zonde ook van het Shell gebouw. Als er 1 gebouw is dat typisch grootstedelijke amerikaanse architectuur ademt is het dit gebouw wel.
Een verrassing is de ontwikkeling niet want er werd al op de locatie gestudeerd, maar het is een hele goede binnenkomer voor 2021! :)

Opmerkelijk is dat dit vrij jonge gebouw (uit 1990, origineel gebouwd voor Stad Rotterdam Verzekeringen) als deze ontwikkeling realiteit gaat worden dan alweer na ruim 30 jaar gesloopt wordt. Maar de verdichting die hier voorgesteld wordt is samen met de geplande 200 meter hoge toren op de locatie waar nu nog de voormalige Lumière bioscoop staat wel een enorme boost voor dat deel van het centrumgebied.

·
The only way is up
84,753 Posts
Wel bijzonder hoogbouwcluster wordt het zo!
Zeker. De Lumieretoren komt er vlak naast. :cool:

Laten we vooral hopen dat de plint van de 150 meter toren geen p-garage wordt zoals getekend ;)... 300 p-plaatsen in het centrum extra lijkt me ook niet wenselijk hier.
Er staat nu al een garage. Ik weet niet of die 300 plekken heeft zodat er alleen sprake is van vervanging of dat om uitbreiding gaat.
Ik vind het prima zolang de plekken maar alleen voor bewoners en gebruikers zijn (niet voor de winkelbezoekers) en de garage uit het zicht blijft.

·
Registered
19,927 Posts
Mooie verrassing. Bij mijn eerste blik op de impressies dacht ik even dat dit een nieuwe versie van the Sax was.

De dag dat Shell de stad uit is hang ik de vlag uit.
Waarom? Ze zorgen voor werkgelegenheid en als ze omschakelen naar duurzame energie en eerlijk belasting betalen waarom zou je ze dan weg willen hebben?

·
Registered
Rotterdam
7,483 Posts
Wat een keiharde cluster gaat hier ontstaan zeg! Met ook de Lumièretoren ernaast. Geweldige dieptewerking vanaf de Lijnbaan met de RCD erachter.

Die parkeergarage als plintblok kan natuurlijk niet. Als ik het ook goed zie worden beide parkeergarages (in de 2 gebouwen) met elka
ar verbonden door luchtbruggen. Verschrikkelijk. Ik ga ervanuit dat dit onderdeel er bij de gemeente niet doorheen komt of al eerder in het ontwerpproces sneuvelt.

1 - 20 of 87 Posts