SkyscraperCity Forum banner

Rotterdam: Liever vandaag dan morgen... Uw favoriete project waar u niet op kan wachten

7127 Views 70 Replies 32 Participants Last post by  Eric Offereins
Tijd voor een poll!

Mijn top 5:

1. Zalmhaven Urban/Central ditrict
2. Koopgoot II
3. De Rotterdam/Baltimore
4. Markthal
5. Postkantoor/Coolsingeltoren

Edit: ik wou hier nog een poll aan vastknopen maar dit kan slechts binnen vijf minuten na het plaatsen van de thread. Weet iemand raad?
1 - 20 of 71 Posts
1.De Nieuwe Kuip.
2.Rotterdam Centraal District 24-uurs leven ala Manhattan.
3.Dat hele Hoogstraat/Markhal gebied.
4.Flinke uitbreiding Rotterdam Airport
5.Rotterdamse metro volledig door alle belangrijke kernen in de Zuidvleugel.

Maar vooral de nieuwe Kuip en omgeving. Die mocht er gisteren al staan in volle perfectie.
Op nummer 1 t/m 5 "De Rotterdam", gevolgd door Zalmhaven, Central District, Koopgoot2 en Coolsingeltoren in aangepast ontwerp.
De mijne luid als volgt:
1 De Rotterdam
2 Zalmhaventoren
3 Central District
4 Coolsingeltoren
5 Up:Town in aangepaste en verhoogde (150m) ontwerp
Op nummer 1 t/m 5 "De Rotterdam", gevolgd door Zalmhaven, Central District, Koopgoot2 en Coolsingeltoren in aangepast ontwerp.
Daar de Nieuwe Kuip nog iets verder weg is kan ik mij in het rijtje van SkyBridge aardig vinden. Alhoewel Rotterdam Central District er eigenlijk niet thuis hoort omdat dit een serie van grote(re) projecten is die gerealiseerd zal gaan worden. Dan zet ik de renovatie van Ahoy er maar bij. :)
1 Nieuwe kuip
2 De rotterdam
3 Zalmhaven
4 3de stadsbrug
5 300 m toren :)
Daar de Nieuwe Kuip nog iets verder weg is kan ik mij in het rijtje van SkyBridge aardig vinden. Alhoewel Rotterdam Central District er eigenlijk niet thuis hoort omdat dit een serie van grote(re) projecten is die gerealiseerd zal gaan worden. Dan zet ik de renovatie van Ahoy er maar bij. :)
Hmm, niet echt, het onderdeel 'Weena Boulevard' (voorheen Caleidoscoop) is van één architect en zijn drie torens die onderling verbonden zijn middels luchtbruggen. Lijkt me lastig dat in fases te bouwen.

Ik snap niet dat mensen het project Postkantoor nog zo spannend vinden. Ik wacht daar liever 20 jaar mee tot ze een écht hoge toren durven te bouwen. Ben vorig weekend in Club Post Rotterdam geweest en moet zeggen dat ze dit nog wel een decennium een club mogen laten - echt de mooiste locatie van Nederland en goed voor het Rotterdamse nachtleven zo!
- De Rotterdam
- Baltimore
- Markthal
- Hoog aan de Maas
- De Scharnier tesamen met ECC.
1 Markthal
2 Baltimore
3 De Rotterdam
4 Koopgoot 2 met ronde gaten
5 Central District
- De Scharnier
Ook een favo hier!
Als men het heeft over projecten die binnen 4 jaar gereed moeten zijn, heb ik een andere lijst.

1.Zalmhaven Urban
2.De Rotterdam
3.Rotta Nova/Markthal
4.Rotterdam Centraal
5.Calypso

Maar de Nieuwe Kuip echt boven alles.
op korte termijn:
1.Zalmhaven Urban
2.De Rotterdam
3.Rotta Nova/Markthal
4.Calypso
5.Scharnier/ECC

langere termijn:
1. Centraal district
2. Koopgoot 2
3. Baltimore
4. Havana in 200m versie
Zalmhaven
Centraal District
Havana
Coolsingentoren
Nieuwe Kuip
Hmm, niet echt, het onderdeel 'Weena Boulevard' (voorheen Caleidoscoop) is van één architect en zijn drie torens die onderling verbonden zijn middels luchtbruggen. Lijkt me lastig dat in fases te bouwen.

Ik snap niet dat mensen het project Postkantoor nog zo spannend vinden. Ik wacht daar liever 20 jaar mee tot ze een écht hoge toren durven te bouwen. Ben vorig weekend in Club Post Rotterdam geweest en moet zeggen dat ze dit nog wel een decennium een club mogen laten - echt de mooiste locatie van Nederland en goed voor het Rotterdamse nachtleven zo!
De toren is idd niet geweldig, maar ik denk dat een gerenoveerd Postkantoor met een publieke functie van grote waarde kan zijn voor het centrum. Een mooie toren er bovenop is dan alleen maar extra maar vind ik niet zo heel interessant in vergelijking met de 'plint'.
Een hoop gebouwen hier waarin me goed kan vinden. Zelf heb ik wat favoriete infrastructuurprojecten:

1. Ondertunneling Boompjes: Zou een enorm positieve invloed hebben op de binding stad - rivier
2. Randstad Rail: Voor mijn gevoel is dan een NoordZuid-barrière doorbroken
3. Ondertunneling 's Gravendijkwal: Voor een positieve boost in dat gebied
4. Nieuwe metrolijnen, welke dan ook: lekker laagdrempelig snel vervoer.
1. De Rotterdam
2. Zalmhaven
3. Baltimore
4. Coolsingeltoren
5. Tweede Koopgoot
G
1. Zalmhaventoren
2. Havana
3. Koopgoot 2
4. Hoog aan de Maas
5. Markthal
^^ Je was toch laatst zo enthousiast geworden over De Rotterdam? ;) ;) ;) Ik mis hem in je lijstje.
1 - 20 of 71 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.