SkyscraperCity banner

1 - 20 of 2186 Posts

·
Crooswijkert
5,625 Posts
Discussion Starter #1
Een overzicht van afbeeldingen en nieuws van Little C te vinden op http://urbie.city/rotterdam/little-c

-----

Plannen voor de herontwikkeling van de Coolhaven zijn er al langer, maar sinds kort hebben Era Contour en JP van Eesteren een website gelanceerd met de titel Wonen in Coolhaven. Op de site is een korte enquete te vinden waarin iedereen zijn/haar wensen kenbaar kan maken m.b.t. de herontwikkeling van het gebied. Uiteraard willen wij als HHF'ers dat dit gebied zo goed mogelijk herontwikkeld wordt zodat Rotterdam nóg een stukje beter wordt :)

Dus hup, allemaal snel naar Wonen in Coolhaven om die enquete in te vullen :cheers:

·
Registered
32,995 Posts
Tja, deze driehoek staat al heel lang op de nominatie om er meer woningen en voorzieningen bij te krijgen. Met uitzondering van de Machinist en de twee woontorens bij het metrostation Coolhaven is er echter weinig gebeurd. Het gebied is best groot en het water biedt toch echt wel flinke kansen. De ligging naast het Maastunnentracé en het Drooglever Fortuynplein is uiteraard wel een flinke barrière om het gebied aan die zijde beter met de rest van de stad te verbinden.

Heb de enquête ingevuld omdat ik het gebied erg goed ken. Heb er meer dan 10 jaar (in verschillende perioden) gewerkt. Maar ik denk niet er snel naar toe te verhuizen. ;)

·
Registered
1,537 Posts
Ik zie niet graag gebeuren dat nog meer Rotterdamse wateren worden opgeofferd aan bouwsels. De Schie, de Coolhaven, de Rotte, ja ook de Rijnhaven, de singels, al dat water geeft smoel aan Rotterdam en er zijn in het verleden al zoveel wateren gedempt. Rotterdam zou er spijt van kunnen krijgen en bovendien, er zijn toch nog open terreinen bij de vleet?

·
Crooswijkert
5,625 Posts
Discussion Starter #5
Wat? Wie heeft het over het dempen van het water? Het gaat om de herontwikkeling van het gebied rond de Coolhaven.

·
Registered
1,537 Posts
Wat? Wie heeft het over het dempen van het water? Het gaat om de herontwikkeling van het gebied rond de Coolhaven.
Ik reageerde op de eerste post waar verwezen wordt naar een enquete "wonen in de Coolhaven". Is daar geen sprake van, des te beter.

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Wat een fucking kut enquete weer zeg …

Als ik uit antwoordopties zoals 'dit is niet zo mijn ding' moet gaan kiezen of uit 'hippe en trendy buurten' dan pas ik. Wat een onzin.

·
Administrator
29,630 Posts
Inderdaad een fantasieloze bedoeling met veel obligate opties. Maar dat is het al gauw als je ergens "Win een iPad2!" ziet staan.

·
Registered
463 Posts
Wat een fucking kut enquete weer zeg …

Als ik uit antwoordopties zoals 'dit is niet zo mijn ding' moet gaan kiezen of uit 'hippe en trendy buurten' dan pas ik. Wat een onzin.
Sluit ik me volledig bij aan. Dit is geen enquete - het is een verkrachting van het concept. Ik hoop dat van Eesteren en Era beter zijn in woningen bouwen dan in enquetes opstellen.

Wat is het doel hiervan? Informatie verzamelen in elk geval niet...

·
Speed freak
1,072 Posts
Gebied is een beetje dood naar mijn mening, op 2 Shoarma trailers en de HRO is er niks van interesse (wat voor activiteit op straat zorgt). Moet helemaal naar de Binnenweg lopen om langs de Appie even wat te halen. Ook is er bizar veel ruimte verspilt, oa. aan gras langs het water en een voormalige parkeergarage wat nu braakliggend terrein is... En die Deense kerk haha, rare lokatie...

's nachts uitgestorven en veel criminaliteit ( vooral aan de achterkant van de HRO, tussen het tankstation en HRO in zeg maar, word extreem veel ingebroken in auto's, maar ook op het parkeerterrein direct boven het metrostation zie je vaak glas liggen).

Gewoon saaie dooie boel dus, zie graag wat winkeltjes verschijnen in de buurt oid. Ook meer parkeergelegendheid en woningen zou niet verkeerd zijn. Plekje om een biertje te kunnen halen zou ook niet verkeerd zijn, dat zou inderdaad aan het water kunnen.

Wel is wonen een beetje kut op die locatie om het feit dat je EXTREEM kabaal hoort van de Willem Buytewechstraat wanneer er een tram over de brug rijdt, schrok me in de eerste paar maanden de pleures elke keer als ik naar school liep en er een tram overheen reed.

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
je kan ook naar de Spar op de Willem Buytewechstraat, is die niet dichterbij?

Dat het gebied doods is heeft er natuurlijk alles mee te maken dat er behalve een hogeschool verder niks zit en het compleet omsingeld is door veel te brede wegen, verkeerspleinen, water en een sluizencomplex. Die groenstrook die jij aanhaalt is misschien nog wel de beste kwaliteit van het gebied.

·
Speed freak
1,072 Posts
^^ en autoverkeer levert natuurlijk gen geluidsoverlast.
Dat is meer gelijkmatig en een veel minder irritant geluid, ik ben de laatste die gaat zeuren over herrie ik zat vroeger 4 weken per jaar in hartje warschau, valt niet te vergelijken met de knal en trilling van trams in Rotterdam die over bepaalde bruggen. Druk verkeer hoort bij een stad en is voor mij totaal geen overlast. BAMBAMBAMBAM wel.

Wegen zorgen juist voor levendige activiteit in mijn ogen en breed? Nee, 2x4 is breed maar 2x2 is normaal in een stad.

In ieder geval, wonen en commercie is welkom daar. En er wordt nu te veel ruimte verspilt. Dat is mijn mening er over.

·
Registered
7,241 Posts
Resultaten enquete:

Welkom bij de enquete Coolhaven

Momenteel wordt een nieuwbouwplan ontwikkeld voor het gebied aan de Coolhaven, ter hoogte van de G.J. de Jonghweg en bij de Hogelschool Rotterdam (zie bijgaande kaart). Naast een mogelijke uitbreiding van de Hogeschool, voorziet het plan in de realisatie van woningen, medisch/commerciële bedrijfsruimte en ondersteunende functies, zoals fitness of horeca.

We geven het gebied graag samen met mogelijk toekomstige bewoners vorm. Want wie zijn wij om te bedenken hoe de wijk er uit zal gaan zien? Iedereen is tenslotte expert op het gebied van wonen! Daarom hebben wij afgelopen maanden een enquête gehouden. Op deze enquête hebben wij bijna 700 reacties gehad!
Enkele resultaten:
- de meest aansprekende woonvorm (38%) zijn de appartementen
- de voorkeur gaat uit naar een openbaar gebied dat autoluw is (53%)
- 73% van de respondenten vindt een privé buitenruimte van belang
- van alle geënquêteerden wil 87% mogelijk op deze locatie wonen

Wonen in Coolhaven

·
a.k.a. Sequentia
21,238 Posts
Ik zie een hoop torens maar geen maaiveldimpressies, jammer. Volgens mij heeft dit gebied torens genoeg maar veel te weinig gebouwen die het maaiveld begeleiden en aangenaam maken.
Wel mooi die vlonders

·
Registered
32,995 Posts
^^ Je analyse is weer eens spot-on! :eek:kay:

·
Registered
708 Posts
ik heb de impressies vergeleken met de huidige situatie. Het lijkt alsof het profiel van de haven gaat veranderen.
Bij de sluis-in/uitgang is er nu een rechte hoek met de GJ de Jongweg, maar bij de impressies wordt het een hoek van iets van 60 graden, hierdoor wordt de kade direkt voor de hogeschool wat uitgerekt wordt.

Zal wel gezichtsbedrog, of artistieke vrijheid van de tekenaar zijn..

1 - 20 of 2186 Posts