Kees said:bron: ChristenUnie-SGP Rotterdam
Toch nog inhoudelijke discussie over Maastoren
donderdag 27 april 2006 15:19
De gemeenteraad van Rotterdam gaat nog een keer praten over de Maastoren. Een door de ChristenUnie-SGP en SP ingediende motie met deze strekking, is door een ruime meerderheid van de raad aangenomen. Alleen Leefbaar Rotterdam stemde tegen.
Volgens fractievoorzitter Remco Oosterhoff is vrijwel niemand in de raad tegen de kantoortoren, maar leven er wel veel vragen over de procedure die wordt gevolgd, over het bovengronds parkeren en over de milieu- en bereikbaarheidskwesties.
Voordat het college van B&W een vrijstellingsbesluit gaat verlenen, zal de commissie voor Economische en Fysieke Infrastructuur uitgebreid over de Maastoren discussieren.
te duur!:)dorp said:iemand enig idee waarom het vorige omtwerp nooit gebouwd is?
Kom maar op met de namen, maar ja, die heb natuurlijk weer niet....De indruk die bij sommigen in R'dam bestaat is dat dit wellicht mede veroorzaakt is onder druk van vastgoedondernemers die volgens zeggen de hoofdmoot van de financiering van Leefbaar Rotterdam verzorgen......
^ gôh wat ben ik het hiermee eens.openhaard said:Oké maar als de dames en heren politici het over de hoogte, slankheid en esthetica van de toren gaan hebben - in termen van hoger, mooier en slanker - dan lijkt me een dicussie wel aardig. Deze locatie rechtvaardigt eigenlijk namelijk een 200 plusser!!!
:sleepy:Maastoren
Tijdens de verkiezingscampagne heb ik me door bewoners rond het gebied van de Stieltjesstraat laten informeren over hun bezwaren tegen de bouw van de zogenaamde "Maastoren". Al tijdens de rondgang door de wijk werd duidelijk dat de bewoners een genuanceerd standpunt hadden over de bouw. Het ging niet zo zeer over de bouw van de toren, het was de meeste immers bij de aanschaf van hun huidige woning al duidelijk dat er plannen waren om op die locatie een toren neer te zetten.
Meer ging het over de grenzen die aan de bouw zouden worden gesteld en de verkeershinder die de enorme parkeergarage (10 verdiepingen hoog !!) zal gaan veroorzaken.
In de raad van vandaag was er een discussie over de te volgen procedure. Mocht de raad nog meepraten, was de bevoegdheid om een vrijstelling te verlenen in het verleden aan het college overgedragen? Remco Oosterhoff van de ChristenUnie/SGP en Leo de Kleijn van de SP hadden een motie die vroeg om het plan nog een keer naar de nieuwe raad te sturen. Gelukkig is deze motie aangenomen. Ik blijf mij zorgen maken over de verkeerscirculatie, de veiligheid voor spelende kinderen en het leefklimaat in de wijk. Een wijk die tegen de verdrukking in enkele jaren geleden herontwikkeld werd. Om die wijk aantrekkelijk te houden moeten we nu ontzettend uitkijken met wat we doen. De discussie met de nieuwe raad op een goede manier voeren lijkt me een prima zaak. We komen er dus nog op terug.
27-04-2006