SkyscraperCity banner
Status
Not open for further replies.
1 - 20 of 498 Posts

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Discussion Starter · #3 ·
...en dit was het laatste nieuws:
Kees said:
bron: ChristenUnie-SGP Rotterdam

Toch nog inhoudelijke discussie over Maastoren
donderdag 27 april 2006 15:19

De gemeenteraad van Rotterdam gaat nog een keer praten over de Maastoren. Een door de ChristenUnie-SGP en SP ingediende motie met deze strekking, is door een ruime meerderheid van de raad aangenomen. Alleen Leefbaar Rotterdam stemde tegen.
Volgens fractievoorzitter Remco Oosterhoff is vrijwel niemand in de raad tegen de kantoortoren, maar leven er wel veel vragen over de procedure die wordt gevolgd, over het bovengronds parkeren en over de milieu- en bereikbaarheidskwesties.

Voordat het college van B&W een vrijstellingsbesluit gaat verlenen, zal de commissie voor Economische en Fysieke Infrastructuur uitgebreid over de Maastoren discussieren.

·
Registered
1,979 Posts
Waarom altijd weer in procedures denken i.p.v. resultaatgericht denken/handelen? Als de dames en heren niet tegen de kantoortoren zijn, dan is dit dus vergaderen om het vergaderen...

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Discussion Starter · #6 ·
^Veel threads (=veel posts) ja, maar weinig views. De 3e Red Apple-thread was goed voor 43.000 views, de meest bekeken Maastoren-thread was de 2e, met slechts 27.000 views. Meest bekeken thread van dit forum zal 'My visit to New York!' zo ongeveer zijn met ruim 104.000 views!

·
Moderator
47,134 Posts
^ ze hebben weinig views omdat hij zo snel gaat en omdat de meeste posts toch reacties zijn op het gezeur van notoren, Rondo's etc.

·
Registered
36 Posts
@ dorp:

Omdat we in Nederland wonen en dat met elkaar hebben afgesproken, je weet wel: grondwet, gemeentewet, algemene wet bestuursrecht, enz.

Ik zou zeggen als je resultaten wil bereiken zonder vergaderen dan ga je toch lekker in Wit-Rusland wonen.

·
Registered
1,979 Posts
^^ vrijwel niemand in de raad is tegen de bouw van de toren (de woorden van dhr. Oosterhoff). Desondanks wil men koste wat kost nog wel even de procedures doornemen. Waarschijnlijk om een zwarte piet aan te wijzen die de schuld krijgt van de schaduw in de huiskamertjes op het Noordereiland. Vervolgens kan de rest van de raad rustig achterover leunen, zonder dat ze zich schuldig hoeven te voelen en gaat de bouw alsnog door met instemming van diezelfde raad. Ofwel, net als in Wit-Rusland, alleen dan met een omweg en zich verschuilend achter de zwarte piet.

·
Registered User
444 Posts
@ :)dorp
Procedures door nemen kan geen kwaad lijkt me als daar aanleiding voor lijkt te zijn. Beter nu kijken of ze zorgvuldig zijn uitgevoerd dan straks door een rechter te worden teruggefloten lijkt me. ;)
Daarnaast wil dhr. Oosterhoff andere punten (de parkeergarage, bereikbaarheid) nader bezien, bijgestaan door een ruime meerderheid van de raad.

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Discussion Starter · #13 ·
^geen huurder! De Maastoren is door OVG voor Deloitte ontwikkeld naar de wensen en budgetten van Deloitte. Alle andere plannen zijn alleen maar ontwerpen geweest waar daarna nog een huurder voor gevonden had moeten worden.

Overigens vind ik deze minder mooi dan de Rietveld (de mooiste imo) en het huidige ontwerp van Dam & partners. Deze 'V' had wel mooi gestaan op de Westblaak als 2 twintorens tegenover elkaar :)

·
Registered
14,150 Posts
@ Stien
De indruk die bij sommigen in R'dam bestaat is dat dit wellicht mede veroorzaakt is onder druk van vastgoedondernemers die volgens zeggen de hoofdmoot van de financiering van Leefbaar Rotterdam verzorgen......
Kom maar op met de namen, maar ja, die heb natuurlijk weer niet....
En dat kan ook niet, want er zijn geen banden tussen OVG en LR. En trouwens ook niet tussen MAB (De Rotterdam) en LR.
Misschien dat je nog aan komt zetten bij Ed Maas, maar vertel mij dan eens welke gebouwen in de portefeuille van VHS zitten.
Ik ben heel benieuwd!

·
Registered
14,150 Posts
@ bmw635

Dorp heeft wel gelijk. Waar jij meer op doelt zijn de procedurele waarborgen die de Nederlandse wetgeving kent. Dat is op zich geen slechte zaak. Waar Dorp op doelt is de besluiteloosheid van de politiek. In Nederland managersland is inmiddels een heel afschuifsysteem ontstaan. Niemand in dit land durft zijn verantwoordelijk nog te nemen. Dat is een erg slechte zaak.

Het is bovendien lekker wonen in Belarus. Bij de president mag je vraagtekens zetten, maar met de economie gaat het heel behoorlijk en de Russische gezelligheid (задорно ) is er in ruime mate te vinden. Daar kunnen Nederlanders nog wat van leren.

·
Mapmaker
2,425 Posts
Mooi zo een nieuwe tread, maar moet dat niet gebeuren met de laatste pics van het projekt??

Als ik mij herinner waren er in thread nr.5 enkele nieuwere plaatjes.

en

·
Abstract Musician
476 Posts
^^ hoe vaker ik het laatste ontwerp zie... hoe beter ik hem ga vinden.
Waarom nog wachten, bouwen die zooi! :)

·
Registered
2,616 Posts
openhaard said:
Oké maar als de dames en heren politici het over de hoogte, slankheid en esthetica van de toren gaan hebben - in termen van hoger, mooier en slanker - dan lijkt me een dicussie wel aardig. Deze locatie rechtvaardigt eigenlijk namelijk een 200 plusser!!!
^ gôh wat ben ik het hiermee eens.

maakt u allen nu op voor een nieuw argument waarmee we op deze toplocatie terdege rekening moeten gaan houden. Dit wordt u aangeboden door onze volksvertegenwoordiger dhr. van den Berg.

bron: D66 Rotterdam - Weblog Christiaan van den Berg

Maastoren

Tijdens de verkiezingscampagne heb ik me door bewoners rond het gebied van de Stieltjesstraat laten informeren over hun bezwaren tegen de bouw van de zogenaamde "Maastoren". Al tijdens de rondgang door de wijk werd duidelijk dat de bewoners een genuanceerd standpunt hadden over de bouw. Het ging niet zo zeer over de bouw van de toren, het was de meeste immers bij de aanschaf van hun huidige woning al duidelijk dat er plannen waren om op die locatie een toren neer te zetten.

Meer ging het over de grenzen die aan de bouw zouden worden gesteld en de verkeershinder die de enorme parkeergarage (10 verdiepingen hoog !!) zal gaan veroorzaken.

In de raad van vandaag was er een discussie over de te volgen procedure. Mocht de raad nog meepraten, was de bevoegdheid om een vrijstelling te verlenen in het verleden aan het college overgedragen? Remco Oosterhoff van de ChristenUnie/SGP en Leo de Kleijn van de SP hadden een motie die vroeg om het plan nog een keer naar de nieuwe raad te sturen. Gelukkig is deze motie aangenomen. Ik blijf mij zorgen maken over de verkeerscirculatie, de veiligheid voor spelende kinderen en het leefklimaat in de wijk. Een wijk die tegen de verdrukking in enkele jaren geleden herontwikkeld werd. Om die wijk aantrekkelijk te houden moeten we nu ontzettend uitkijken met wat we doen. De discussie met de nieuwe raad op een goede manier voeren lijkt me een prima zaak. We komen er dus nog op terug.

27-04-2006
:sleepy:

Gelukkig gaat de rotterdamse raad ipv elke 2 nu elke 3 weken vergaderen. Dan kunnen de volksvertegenwoordigers meer de straat op. Dat moet deze man snel doen. Er wordt daar geknikkerd, touwtje gesprongen en er worden balletjes van de ene kant naar de andere kant van de straat op de stoepranden van de Laan op Zuid gemikt, dat kan daar namelijk nu nog gewoon.

:sleepy:

1 - 20 of 498 Posts
Status
Not open for further replies.